کد خبر: ۱۰۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

دولت برای رسیدن به اقتصا پویا باید با تفکر بسیجی جلو برود

خطیب جمعه فراشبند گفت : دولت ما اگر بخواهد به اقتصاد پویا دست یابد و بار مشکلات را کمتر کند باید با تفکر بسیجی طبق فرموده های حضرت آقا جلو برود و با آرمان های امام راحل و بسیج فاصله نگیرد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نخل بیدار حجت الاسلام هادی ابراهیمی  امام جمعه  فراشبند این هفته، خطبه های خود را با اشاره به یکی از رذایل اخلاقی،سخن چینی را به عنوان یکی از آفات زبان یاد کرد و احادیثی را در این باب قرائت نمود.

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

وی در ادامه  صحبت های خود به مسئله حب مال و مال اندوزی اشاره کرد و گفت: کسانی هستند که مال و اموال زیادی را اندوخته اند بدون آن که مشروع بودن و نبودن آن برایشان اهمیتی داشته باشد.

این ها همان کسانی هستند که با عناوین مختلف و در قالب های متفاوت جیب خود را پر می کنند و اگر از آنان ایرادی گرفته شود می گویند بدلیل زحمات زیاد و اضافه کاری های مدیریتی و یا در قالب وام بانکی و قرض بوده است.

وی افزود: امروز همین حقوق های نجومی و سهم خواهی ها است که از انقلاب دارند و بعضی ها هم آن را تایید نموده و پنهان کاری می کنند. امروز مساله جمع نمودن مال و ثروت  یک مصیبتی شده برای کشور که قوه قضاییه قاطعانه باید با آن برخورد کند و مسامحه ای با خائنین به انقلاب نداشته باشد.

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

ابراهیمی گفت: چرا باید تعداد اندکی از مدیران هزاران میلیارد در قالب وام و قرض الحسنه دریافت کنند؟ دولت محترم اگر این همه ثروت دارد چرا آن را بین سایر مردم توزیع نمی کند و به جوانان و زندانیانی که مشکل مالی دارند کمک نمی کند؟

امروزه جوانان مبتکری داریم که می خواهند اختراع خود را ثبت کنند اما با هزار سختی باید این راه را طی کنند تا بتوانند محصول خود را وارد بازار کنند و همواره با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند.

 

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

امام جمعه فراشبند اضافه کرد: آقایان که ابتدای دولت می گفتند خزانه دولت خالی است، اگر خالی بود اختلاس های چندین هزار میلیاردی و وام های میلیاردی از کجا آمده است؟ از آسمان باریده شده یا از زمین جوشیده است؟

حجت الاسلام ابراهیمی در ابتدای خطبه دوم  با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: هفته بسیج را به همه بسیجیان دریادل و غیرتمند تبریک عرض می کنم و با نگاهی اجمالی به فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله العالی) در مورد اهمیت بسیج باید گفت: هر کسی دل در گرو نظام و کشور دارد و آمادگی کار برای خدا را دارد بسیجی است.

 

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اینکه بعضی ها می گویند همه ملت ایران بسیجی هستند  نوعی فرافکنی و شکستن ارزش بسیج است چون با این اعتقاد همه کسانی که از بیت المال دزدی می کنند و اختلاس می کنند هم بسیجی هستند یا همفکرانشان و یا هم عقیده با آمریکایی ها و منافقین هم بسیجی اند، یا هر کس که هر جرم و جنایتی را انجام می دهد هم یک بسیجی است.

  این طور نیست و بسیجی یعنی کسی که در حلال و حرام خدا دقت می کند، بسیجی یعنی کسی که از بیت المال و اموال مسلمانان دفاع می کند، بسیجی یعنی کسی که آرمان گرا و معنویت گراست و از شکم خود می گیرد و به فقرا و مستمندان می دهد نه اینکه سهم فقرا را هم به خودش اختصاص دهد، بسیجی یعنی شیرمردی که هرگز در برابر دشمن نه فریب مکر و خدعه او را می خورد و نه حاضر به امتیاز دادن به او می شود. بسیجی یعنی کسی که وارسته و رها شده از قید و بند دنیاست و جز به معشوق حقیقی خود نمی اندیشد و حاضر است برای این که ملت به سعادت و خوشبختی برسد از از همه هستی خود بگذرد.

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

وی افزود: دولت ما اگر بخواهد به اقتصاد پویا دست یابد و بار مشکلات را کمتر کند باید با تفکر بسیجی طبق فرموده های حضرت آقا جلو برود و با آرمان های امام راحل و بسیج فاصله نگیرد که متاسفانه دولت محترم در عمل با برکنار کردن مدیران متعهد و انقلابی و دلسوز این حرف را در عمل ثابت نموده است.

 

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و چالش های پیش روی انقلاب رشد تجمل گرایی و مصرف گرایی است که می تواند تهدید بسیار بزرگی برای ادامه مسیر و راه انقلاب باشد و بستری را برای نفوذ دشمن فراهم آورد. دولت محترم در این عرصه نه تنها نتوانسته جلوگیری کند بلکه در مواردی مثل حقوق های نجومی و وام های میلیاردی به رشد آن نیز کمک کرده است.

 

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

 

وی با اشاره به فرارسیدن دهه آخر صفر شهادت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)  را نیزی به نمازگزاران تسلیت و تعزیت عرض نمودند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به دهم آذر ماه و سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس و روز مجلس اشاراتی به شخصیت بزرگ این شهید کرد و گفت: ما ملت بزرگ ایران به نمایندگان مجلس اسلامی  در این هفته بسیج عرض می کنیم که چه شده است که برخی نمایندگان از افکار انقلابی و آرمان های بسیجی فاصله گرفته اند و انقلابی نمی اندیشند؟ چرا بعضی ها فکر می کنند که ما نمی توانیم در مورد آمریکا قضاوتی کنیم؟ شما چه جور نماینده ای هستید که نمی توانی فکر کنی؟ معلوم می شود که یا بیسوادی و یا  شیفته و فریفته ی آمریکایی ها هستی  که می گویی نسبت دادن بدعهدی به آمریکایی ها را غیراخلاقی می دانم.

بنظر این نماینده آمریکا بدعهد و دروغگو و مستکبر نیست که در این صورت ایشان سرش را زیر برف کرده و یا خود را به جهالت و نادانی زده است. خداوند رحم کند به این مجلس با این نوع نمایندگان سکولار و بی بصیرت که هنوز دوست را از دشمن نمی شناسند.

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند


نماز جمعه هفته بسیج فراشبند

نماز جمعه هفته بسیج فراشبند


 


 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان