کد خبر: ۱۰۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
خانه‌ای گرم برای قلب دوم بدن؛

کفش‌های پاییزی باید این ویژگی‌ها را داشته باشند

کفش مورد استفاده در فصول سرد باید علاوه بر داشتن همه استانداردهای لازم، تمام سطح پا را بپوشاند.
به گزارش شیرازه، محمد سعید ملاوردی متخصص ارتوپد اظهار داشت: همه افراد چه مرد و چه زن، با هر سن و سالی باید در هر فصلی کفش متناسب با فصل را انتخاب کنند، به طوری که همه استانداردهای لازم را داشته و شخص کاملا در آن احساس راحتی کند.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای خرید کفش در ساعات پایانی روز است، گفت: در هر فصلی لازم است کفشی که می‌پوشیم کاملا راحت و‌ سبک بوده و کم‌ترین فشار را به ناحیه پا و کمر افراد وارد کند و در صورت نیاز دارای کفی‌های طبی باشند.

این متخصص ارتوپد در خصوص ویژگی کفش مناسب برای فصول سرد سال عنوان کرد: در فصول سرد سال کفش انتخابی علاوه بر داشتن تمام ویژگی‌های یک کفش مناسب باید به گونه‌ای باشد که تمام قسمت پا را پوشانده و آن را گرم نگه دارد.

وی بیان کرد: در فصول سرد سال همه افراد به خصوص افرادی که دارای سابقه شکستگی استخوان و یا کشیدگی و پارگی رباط و تاندون در ناحیه پا هستند، لازم است از کفش‌های گرم و مقاوم، دارای قسمت جلویی انعطاف‌پذیر و زیره آج دار باشد.

ملاوردی تاکید کرد: جنس کفش در گرم نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد چرا که کفش‌های با رنگ تیره و جنس چرم علاوه بر جذب نور و گرم نگه داشتن پا مانع از جذب رطوبت و سرما در روزهای برفی ‌و بارانی و درد در مفاصل پا می‌شود.

این متخصص ارتوپد اظهار داشت: افرادی که دارای سابقه آسیب به مفصل پا هستند، لازم است از کفی‌های طبی و کفش‌های آج دار استفاده کنند تا در روزهای برفی و بارانی که سطح زمین لغزنده است، مانع از سرخوردن آن‌ها شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کفش پاییزی
نظرات بینندگان