کد خبر: ۱۰۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ضرغامی در گردهمایی بزرگ مدافعان حرم در لارستان:

بسیجیان پرچم‌دار دنیای مقاومت هستند/ مقاومت و اخلاص بسیجیان، سرآمدی برای مدعیان

رئیس سابق رسانه ملی بابیان اینکه استکبار در طول این چند سال سرمایه‌گذاری‌های فراوانی در مورد رسانه‌های ماهواره‌ای و مجازی کرده‌ است، گفت: عمده هدف‌گذاری آن‌ها نابودی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شیرازه  به نقل از لادستان به‌مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین همایش بزرگ بسیجیان لارستان با عنوان «مدافعان حرم» جمعه با حضور پرشور بسیجیان در مسجد جامع شهر لار برگزار شد.

عزت‌الله ضرغامی مدیر پیشین سازمان صداوسیمای کشور به‌عنوان سخنران ویژه این گردهمایی در سخنانی سابقه تاریخی، فرهنگی، انقلابی و دینی منطقه لارستان را درخشان عنوان کرد و با تبریک به‌مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: حضرت امام(ره) با تأسیس بسیج که کار بزرگی بود، به جوانان بها دادند و آن‌ها را در سرنوشت کشور سهیم کردند.

وی بابیان اینکه شجاعتی که در بسیجیان است مقامات آنان را بالا می‌برد، گفت: از مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی در مورد بسیج سؤال کردند که چگونه می‌شود یک نوجوان بسیجی کم‌سن‌وسال به مقامات عرفان می‌رسد و مقرب درگاه پروردگار می‌شود؛ این عالم در پاسخ می‌گوید به برکت صفت شجاعت به این مقام می‌رسد.

ضرغامی تصریح کرد: اگر شجاعت و اخلاص در شهدا نبود که این‌همه افتخار در جبهه‌ها کسب نمی‌شد. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شجاعت یک فضیلتی است که همه‌چیز در پناه آن معنا پیدا می‌کند.

وی اخلاص و روحیه مقاومت را اساس کار بسیج عنوان کرد و افزود: ویژگی شما بسیجیان مقاومت و اخلاص است. شما با این دو ویژگی الگو و سرآمدی برای همه مدعیان هستید.

رئیس پیشین رسانه ملی با اشاره به اینکه امروز در دنیا دو جریان وجود دارد که همه کشورها و قدرت‌ها در این دو جریان جای دارند، گفت: یکی جریان استکبار به رهبری آمریکا است که روزبه‌روز در باتلاقی که خودش ایجاد کرده فرو می‌رود. و دیگری دنیای مقاومت است. امروز مفهوم مقاومت در دنیا مفهومی جدید و پرمعنایی است که آحاد مردم از هر فکر، اندیشه، دین و مذهبی به دور خود جمع می‌کند. دنیای مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و در رأس آن شما بسیجیان پرچم‌دار آن هستید.

وی با تأکید بر اثربخشی نیروهای بسیج تصریح کرد: شما بسیجیان در هر نقطه‌ای از این کره خاکی که باشید، دنیا را تغییر می‌دهید.

ضرغامی بابیان اینکه استکبار در طول این چند دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های فراوان شیطانی در مورد رسانه‌های ماهواره‌ای و مجازی کرده‌ است، گفت: عمده هدف‌گذاری آن‌ها بدون تردید نابودی انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: در زمان راه‌اندازی ماهواره‌ها، بیش از 10 ماهواره مهم که از نظر تعداد و تنوع شبکه‌ها و عمق ابتذال و انحراف سرآمد بود، منطقه‌ ایران را پوشش می‌داد. و این کارشان برای این بود که انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد و جوان ایرانی بعد از چند سال تغییر و از آبشخور بیگانگان ارتزاق کند. تا اینکه دین و انقلاب و خون شهدا را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از ماهواره، فضای مجازی را راه‌اندازی کردند و متأسفانه این فضا هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: مسئولین امر هم در این قضیه مدیریت نکردند. در ایران پهنای باند را افزایش دادند بدون اینکه حداقل مدیریت‌ها را انجام دهند. این کاری است که همه جای دنیا انجام می‌شود. دشمنان به‌دنبال این بودند که با این روش چیزی از انقلاب باقی نگذارند. امروز می‌بینیم که موفق نشدند.

رئیس سابق رسانه ملی گفت: با این‌همه تبلیغات دشمن، امسال 2 میلیون و 154 هزار نفر از ایران برای پیاده‌روی اربعین به کربلا رفتند. با وجود اینکه زیرساخت‌ها آماده نبود ولی نسبت به سال گذشته نیم میلیون نفر بیشتر رفته‌اند.

وی تألیفات آیت‌الله سیدمجتبی موسوی‌لاری(ره) در زمینه معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و جذب جوانان سایر کشورها به دین مبین اسلام از جمله فعالیت‌های فرهنگی ریشه‌ای دانست و عنوان کرد: آن عالم بزرگ افتخار لارستان، ایران و جهان اسلام است.

ضرغامی تأکید کرد: آن‌هایی که ادعای آزادی بیان و حقوق بشر دارند، در طول 4-3 سال گذشته که چند شبکه بین‌المللی راه‌اندازی کردیم و روی 27 ماهواره جهانی بودیم که 26 ماهواره جهانی ما را خلاف قانون و قراردادهای رسمی و تعهدات بین‌المللی از فضا قطع کردند. اینجاست که عوام‌فریبی آن‌ها مشخص می‌شود.

وی مجموعه عملیات روانی و جنگ تبلیغاتی دشمنان را مبتنی بر ارائه اطلاعات نادرست و دروغ و تحلیل‌های عوام‌فریبانه عنوان کرد و گفت: همه این‌ها جهت ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت است.

وی با اشاره به سخنان امام و رهبری که فرمودند بسیجی فقط یک نام و یک سازمان مشخص نیست، بلکه بسیجی یک رفتار و اخلاق و یک سبک زندگی است، گفت: یک کاسب در بازار، یک کارمند در اداره و یک روحانی می‌تواند بسیجی باشد. بسیجی بودن به روح، روان، اعتقاد و رفتار ما برمی‌گردد.

رئیس پیشین رسانه ملی در پایان صحبت‌هایش آرزو کرد که ان‌شاءالله خداوند نام همه ما را در فهرست بسیجیان واقعی قرار دهد.

امیر جاهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان نیز در ابتدای این گردهمایی با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در شهرستان لارستان ۴۵ هزار نفر بسیجی در قالب ۱۶۱ پایگاه مقاومت در حال فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه از سال گذشته تا به امروز ۳۰۰ برنامه فرهنگی توسط بسیجیان به اجرا در آمده است، گفت: این در حالی است که فقط ۱۲۰ مورد از این برنامه‌ها مصوب سازمان بوده و مابقی آن به‌صورت خودجوش توسط بسیجیان به اجرا در آمده است.

به گزارش لادستان، در این گردهمایی از نماهنگ «حریم عشق» گروه سرود مصباح‌الهدی لارستان رونمایی شد. مادر شهید قاسم افراسیابی شهید شاخص شهرستان نیز دیکلمه زیبای مادرانه‌ای برای پسر شهیدش قرائت کرد.

نظرات بینندگان