کد خبر: ۱۰۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

مردم شیراز با ۱۱ شهید گمنام وداع کردند

شیرازی ها همزمان در ۸ نقطه شیراز با برگزاری مراسم انس با شهدا با ۱۱ شهید گلگون کفن وداع کردند.
به گزارش شیرازه، شامگاه یک شنبه همزمان با غروب خورشید و بارش قطره های باران، مراسم وداع با ۱۱ شهید گمنام در شیراز برگزار شد و دلدادگان راه دوست همزمان در ۸ نقطه شیراز با شهدای گمنام وداع کردند.

حرم مطهر حضرت سید علا الدین حسین  (ع)یکی از نقاط وداع با شهیدان گمنام در شیراز بود و دو شهید گمنام به مهمانی این حرم مطهر آمده بودند.

این میهمانی با اقامه نماز مغرب و عشاء و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.حجت الاسلام حسین ملک مکان اولین سخنران  این مراسم بود. وی با اشاره به مهمانی شهدای گمنام، گفت: آنان در آسمان ها و زمین نام آشنا هستند و این ما هستیم که در گمنامی به سر می بردیم.

با مدیحه سرایی حجت الاسلام ملک مکان این مراسم ادامه پیدا کرد و همزمان با بارش ابرهای تیره بر فراز گنبد این حرم مطهر، ابر چشمان دلدادگان شهادت نیز با رعد و برق روضه ها شروع به باریدن کرد.

مجلس انس با شهدا با سخنرانی و روضه خوانی حجت الاسلام علی کریمی ادامه پیدا کرد. وی به تبیین شیوه زندگی شهیدان پرداخت و اوصاف شهیدان را توصیف کرد، آنچه در پایان این سخنان در مقابل چشمان عاشقان شهادت نقش بست، لحظه شهادت این شهیدان بود.

آنان با اشک هایشان با این شهیدان گمنام وداع کردند، اما این شهیدان، عشق شهادت و ایستادگی در راه ولایت را در قلب این عاشقان به ودیعه گذاشتند.

صبح شنبه ۱۱ شهید گمنام به میهمانی مردم استان فارس آمدند.این مراسم از ساعت ۷ صبح شنبه در شیراز آغاز شده و تا روز سه شنبه در شهرستان های سروستان، فسا، بوانات و داراب ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان