کد خبر: ۱۰۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه مرودشت:

جامعه شهیدپرور نیازی به سازش با آمریکا ندارد

امام جمعه مرودشت گفت: هنگامی که جامعه ای در جهت تربیت شهید قدم بر می دارد و شهید پرور می باشد دیگر نیاز به سازش با امریکا نیست.

به گزارش شیرازه  سایت خبری مرودشت نا، هم زمان با فرارسیدن هفته بسیج یادواره شهدای فرهنگی شهرستان مرودشت با حضور امام جمعه این شهرستان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و جمع کثیری از خانوده های معظم شهدا و فرهنگیان در محل باشگاه فرهنگیان این شهرستان برگزار گردید.


در این مراسم ضمن سخنرانی سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت وا جرای برنامه های شعر خوانی و مداحی، حجت السلام والمسلمین قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت به ایراد سخنان خود در این زمینه پرداخت.

احمدی ایام دهه آخر ماه صفر و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و پیامبر بزرگ اسلام و امام رضا(ع) را تسلیت و هفته بسیج را نیز به تمامی بسیجیان و ایثارگران و خانواده های فرهنگی و شهدا تبریک عرض نمود و عرضه داشت: بسیج به عنوان یک تفکری که همواره از متن قرآن و تعالیم دینی نشات گرفته و در زندگی مردم ما جریان دارد، از یادگاران امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی بوده که از دل قرآن کریم آن را بیرون آورده و به عنوان یکی از راه های سعادتمندی و موفقیت و ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم معرفی گردید.

وی در ادامه ضمن اشاره به آیات قران کریم در خصوص واژه صبر و بردباری بیان داشت: خود واژه صبر به معنای زیربار ذلت رفتن و شکسته شدن نیست و معنای واقعی آن پایداری و استقامت در راه خداوند متعال بوده که زمینه ساز حیات حقیقی انسان ها است و مظهر واقعی آن نیز شهدا می باشد.

احمدی زندگی روزمره انسان ها را نشات گرفته از دو مرحله تجرد خیالی که همان زندگی برزخی و روزمرگی هست و تجرد در عالم عقل و اندیشه دانست و تصریح کرد: چناچه فردی از تعلقات مادی دنیا جدا گردیده و به مرحله تجرد عقل و اندیشه دست یابد قطعا به جایگاهی خواهد رسید که همواره در عالم ملکوت بوده و روح انان نیز زنده می باشد.

وی نمونه بارز این گونه افراد را شهدا ذکر کرد و عرضه داشت: انسان در سایه تجرد عقلی به چنان قدرتی دست پیدا خواهد کرد که مظهر جمال و جلال الهی خواهد بود و در سایه خودباوری و ایمان و اتکاء به خداوند متعال به این جایگاه عظیم خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص تربیت دانش آموزان توسط دبیران و دانشوران بیان داشت: امروزه فراگیری علوم تحصیلی به تنهایی کفایت نکرده بلکه فرهنگیان و معلمان باید علوم تحصیلی را در ظرف علوم حقیقی ریخته که در سایه آن تبدیل به نور شده و شهید و حیات جاویدان تربیت گردد زیرا جامعه ای که درون خود اقدام به تربیت چنان دانش آموزانی نموده و شهید و حیات جاویدان تربیت نموده و تحویل جامعه دهد قطعا نیازی به سازش با امریکا و استکبار جهانی نداشته و با وجود این همه قدرت عظیم و تخصص های فراوانی که در شرایط انقلاب اسلامی امروزه توسط همین دانش آموزان و دانشجویان و فلاسفه وجود دارد هیچ موقع نیازی به مذاکره و زیربار ذلت رفتن دشمنان و نظام و مستکبران عالم نخواهیم داشت و همواره شعار مرگ بر امریکا نیز توسط بسیجیان ما سر داده خواهد شد.

وی در پایان نیز از انسان ها تقاضا داشت که با یک باریک بینی دقیق در زندگی خود که نشات گرفته از علوم حقیقی و جاویدان شهدا می باشد همواره می توانیم در عرصه فرهنگ و سیاست و اقتصاد متکی به خود بوده و هیچ گونه وابستگی به هیچ کشوری را نداشته باشیم.

شایان ذکر است که در پایان مراسم نیز از خانواده های شهدا فرهنگی شهرستان به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیر تجلیل صورت گرفت.

خبرنگار: سیدبهنام موسوی



نظرات بینندگان