کد خبر: ۱۰۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
دوشنبه 28 صفر صورت می گیرد

توزیع 80 تن آش نذری درپارک خلدبرین

هرساله در28 سفر شاهد حضورپورشور خیران ازهرقشر وطبقه ای درحرکتی معنوی وروحانی با مشارکت درپخت وتوزیع آش نذری باردیگر ارادت قبلی خود را به خاندان اهل بیت عصمت وطهارت وسنت حسنه نبوی را نشان می دهند.
به گزارش شیرازه، سنت نذری دادن در بین اپخت نذری با طعم عشق و ارادت به سرور و سالار شهیدانیرانیان از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است که در ایام مختلفی ادا می شود اما اوج آن در ماههای محرم و صفر است، هرچند نذری تنها مخصوص دین اسلام نیست و آنطور که از تاریخ برمی‌آید، نشانی از این سنت پسندیده در دیگر ادیان الهی نیز موجود است، همانطور که در عزاداری‌های محرم برخی از ارامنه و زرتشتیان که به حضرت ابوالفضل(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) ارادت ویژه ای دارند، هر ساله از قند و چای هیئت‌های مسلمان گرفته تا چند رأس گوسفند نذر و در این مراسم معنوی شرکت می کنند.
هرساله در28 سفر شاهد حضورپورشور خیران ازهرقشر وطبقه ای درحرکتی معنوی وروحانی با مشارکت درپخت وتوزیع آش نذری باردیگر ارادت قبلی خود را به خاندان اهل بیت عصمت وطهارت وسنت حسنه نبوی را نشان  می دهند.

 مدیرگروه فرهنگی امام هادی  با اشاره به اینکه این حرکت معنوی از سال 81 ابتدا با پخت یک تن آش نذری آغاز شده  است، افزود: با استقبال بی نظیر خیران درمدت 3 سال این میزان به 80 تن افزایش یافته است.

محمد اسدی در گفتگو خبرنگار شیرازه تصریح کرد: بیش از 600 نفر درپخت وتوزیع آش نذری شرکت  دارند که تعدادی ازخیران وعوامل این سنت حسنه ازاستان های  بوشهر، کرمان، مشهد وشیراز هستند که به صورت شبانه روزی این سنت الهی را به منصه ظهوررساندند.

وی با تاکید براینکه تاکنون 150 میلیون تومان نذورات  ازسوی خیران بایت این حرکت معنوی اختصاص یافته است، گفت: تمامی هزینه های اختصاصی  ازسوی خیران است ودولت دراین راستا هیچ گونه نقشی نداشته وتنها حمایت معنوی صورت گرفته است.

مدیرگروه امام هادی بیان داشت: از80 تن آش نذری 4 تن سبزی، 4.200 تن برنج، 5.5 تن حبوبات  و2 تن گوشت استفاده شده است ومحل توزیع ازساعت 5 پارک خلد برین است وبرای  تسهیل درارائه خدمات صف خواهران وبرداران مجزا می باشد.

توزیع  80 تن آش نذری درپارک خلدبرینتوزیع  80 تن آش نذری درپارک خلدبرین

توزیع  80 تن آش نذری درپارک خلدبرین

انتهای پیام/ 


  

نظرات بینندگان