کد خبر: ۱۰۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵

چلچراغهای که آینده تاریک فردای شیراز را رقم میزنند

درگوشه کنار شهر حتی درکوچه های فرعی این روزها چراغ های زیادی برای روشنایی بی جهت وریسمان های چراغی که با روشنی خود حاکی از خاموشی شهردرآینده خبرمی دهد.
چلچراغهای که آینده تاریک فردای شیراز را رقم میزنندبه گزارش شیرازه، دراین اوضاع طوفانی دولت امید که مسئله اقتصاد و تورم از هر طرف بر زندگی عموم مردم سرکشی کرده و در خانه ها جا خشک کرده و با شعار وتبلیغات سر مردم  را گرم کرده اند. در واقعیت فشارهای سرسام آوری از بعد اقتصادی برملت متحمل شده  مردمی که برای تهیه نان شب خود دچار مشکل شده اند، از نابسامانی اقتصاد دیگر توان پرداخت قبض ها ی سنگین مصرف انرژی با تعرفه های آنچنانی را ندارند.

درحالی که این روزها با وجود هشدارهای متعددی که درباره مصرف انژری  دائم درحال پخش از رسانه های ملی وشبکه های مجازی می باشد که با مصرف درست از انرژی وهدررفتن آن ها جلوگیری کنیم اما انگار این لامپ های پرمصرف و ریسمان هایی که در جلو مغازه ها و هایپرمارکت ها و میوه فروشی ها روشن است با زرق وبرق خود گوش مردم ومسئولین راناشنوا کرده که هیچکس به این امر توجهی ندارد و با این مصرف بی رویه درآینده ای نه چندان دور شهر به خاموشی کشیده خواهدشد.
 دراین روزگار که مردم وکاسبان برای کسب درآمد بیشتر با روشن کردن چلچراغ های عظیم  که نشان از تجمل گرایی است ظلمی به آینده گان می‌کنند.
درگفت وگو با آقای م .ج  صاحب یکی از هایپر مارکت ها واقع در بلوار پاسارگاد چنین اذعان کرد که با روشنی بیشتر می توان جلب مشتری کرد و کالاها و تنوع اجناس خود را بهتر به نظر مشتریان معرفی کرد.
وی در ادامه با اشاره مصرف برق در  سوپر مارکت هاهم برای نشان دادن خود به مردم با تابلوهای بزرگ وپروژکتورها پیاده روها به شکلی آذین بندی نمودند ودرنهایت با تکیه به عدم آگاهی که این مصرف بی رویه که برای سود بیشتر پایه گذاری شده از طریق قبوض برق به اداره امور مشترکین پرداخت می شود.
درمصاحبه ای دیگر با چند تن از صاحبان سوپر مارکت ها ومیوه فروشی ها واقع دربلوار نصر با اشاره به این موضوع که با دستچین کردن میوه ها ودرمعرض دید مردم قراردادن به قولی آئینه بار ازاین روش که بالامپ های بزرگ وچراغ های پرنوررنگ ولعابی  به اجناس خود داده اند تا بتواند فروش بیشتری داشته باشند ورقم های بالای قبض برق برای آن ها یک امر عادی تلقی می شود ونگرانی از پرداخت آن ندارد واداره امور مشترکین برق ومسئولین هم با توجه به پرداخت قبض های میلیونی نگرانی ندارند.
ودر پایان این سئوالات ذهن همگان را به خود مشغول می کند گه چه کسی پاسخگو خاموشی آیندگان است؟
آیا مسئولین اداره توزیع برق ومشترکین درکوچه خیابان های این شهر قدم نگذاشته‌اند؟
آیا مسئولین برای خرید به هایپر مارکت ها ومیوه فروشی ها سرزده‌اند؟
آیا تابه حال مسئولین ارشد  جویای این روشنی های بی مورد از مسئولین  مربوطه شده‌اند؟


انتهای پیام/
نظرات بینندگان