کد خبر: ۱۰۱۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
بانوی کار آفرین شیرازی:

همیشه بایداولین اولویت برای خانم ها ، خانواده و تربیت فرزندان باشد

بانوی کارآفری در استان فارس گفت: همیشه بایداولین اولویت برای خانم ها ، خانواده و تربیت فرزندان باشد و در مراحل بعد کارهای جنبی را می توان انجام داد

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم شیراز ، با تغییر و تحولات اجتماعی، گرایش بیشتر زنان و دختران در امر ادامه تحصیل و حتی پیشی گرفتن آنها در این زمینه و از طرف دیگر تغییر و تحولات اجتماعی در جامعه و افزایش تجملات و هزینه های زندگی و مشکلات اقتصادی، بسیاری از زنان را بر آن داشته که به اشتغال در بیرون از منزل روی آورند.

*اشتغال در بیرون از منزل به زنان کمک می کند تا از تخصص و تحصیلات خود بهره ببرند که این مساله در امنیت روانی و احساس کارآمدی شان بسیار موثر است.

*این دسته از زنان، با کار کردن در بیرون از منزل، باری از مشکلات اقتصادی را از دوش همسر برداشته و موجب می گردد که خانواده از لحاظ مالی در رفاه بیشتری به سر ببرد.

مهمترین عیبی که اشتغال زن در بیرون از خانه دارد، مشکل نگهداری و تربیت فرزند(یا فرزندان)است. در بسیاری از موارد کار مادر موجب عدم رسیدگی کافی به فرزندان می شود . برای مثال با توجه به تعهدات مادر در محل کار و مسئولیتهایی که وی بر عهده دارد همیشه این نگرانی را دارد که آیا می تواند  برای تربیت فرزندش وقت بگذارد و با او حرف بزند؟ می تواند در امر تربیت وی نقش اصلی و اساسی را داشته باشد؟ و ....

در این راستا با یکی از زنان کارآفرین برتر استان فارس مصاحبه ای انجام گرفته شده است که درادامه می خوانید.

صدیقه محمودی کوشک قاضی که در زمینه ی تولید پوشاک زمستانی توانسته است برای حدود  200 هنر جو اشتغال زایی کندخانوده را به عنوان مهمترین رکن جامعه می داند و در ادامه تأکید کرد :وظیفه ی اول بانوان حفظ بنیان خانواده وتربیت فرزندان است  اگرمسئولیت را به خوبی به انجام برساند می تواند در کنار آن کارهای جنبی دیگر انجام دهد .

وی در ادامه گفت : هنگامی که فرزندانم به من احتیاج داشتند سعی کردم همه ی دغدغه ام تربیت فرزندان خوب باشد که در آینده بتوانند  فردی مفید برای جامعه باشند  .بعد از این که شخصیت آن ها شکل گرفت و من وقت آزاد تری نسبت به قبل داشتم؛  تصمیم به تأسیس مغازه کاموا فروشی گرفتم ، با توجه به این که همسرم بازنشسته شده بود در کنار هم مغازه را اداره می کردیم .

صدیقه محمودی که مدت های قبل مدرک بافندگی را گرفته بود ، در کنار فروشندگی به کسانی که در این زمینه مشکلاتی داشتند  پاسخ می داد و به آن ها کمک می کرد.


تا به مرور زمان تعداد نفرات زیاد و مغازه شلوغ می شد به همین دلیل تصمیم به ایجاد مکانی برای پاسخگویی و حل مشکلات مشتریان گرفت .

در ابتدا آموزش بافندگی با دست وبه مرور زمان با ماشین هم در مجموعه آموزش های او قرار گرفت .

این کارآفرین آموزش را ارجح تر از تولید می داند ومعتفد است به جای این که  روزانه یک دست تولید کند،  با آموزش دادن و اشتغالزایی به افراد دیگر این تعداد را می توان به روزانه بیش از پنجاه دست و یا حتی بیشتر برساند .

محمودی با توجه به نقش خانواده در موفقیت او گفت :مهمترین عامل در موفقیت افراد جامعه همراهی و همگام بودن خانواده است و من از از این قضیه مستثنی نیستم ، اعضای خانواده برای فروش ، خرید محصولات ویا هر امری که احتیاج  به کمک دارم همکاری می کنند .

وی در ادامه گفت :همیشه بایداولین اولویت برای خانم ها ، خانواده و تربیت فرزندان باشد و در مراحل بعد کارهای جنبی را می توان انجام داد ، یک زن اگر مدیریت خوبی داشته باشد در اولین مرحله خانواده را با خود همراه می کند و در کارهای دیگر از کمک های آن ها بهره مند می شوند .

صدیقه محمودی با توجه به ارتباط خوبی که با هنرجویان دارد در جریان بسیاری از مسائل  آن ها قرار گرفته است وی معتقد است بسیاری از مشکلات خانواده ها از ناآگاهی ها به وجود آمده است ، گاهی از اوقات به دلیل حضور در فضای مجازی و خواندن یک مطلب تحت تأثیر آن قرار می گیرند و زن یا مرد از همسر خود توقع رفتاری که در آن متن نوشته شده است دارد ، در صورتی که هر کسی شخصیتی دارد وبا توجه به شخصیت ها رفتار های متفاوتی شکل می گیرد .

وی در ادامه افزود :نقش مرد ها در خانواده امروزی کمرنگ شده است ،کودک تا سن مشخصی ازمادر خود تبعیت می کند و به حرف او گوش می دهد ،و وقتی که بزرگ شد دیگر به حرف مادر و پدر خود گوش نمی دهد ، در تصمیم گیری ها از آن ها نظر خواهی نمی کند ، و همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای جوانان می شود که در نهایت همه ی این آسیب ها به خانواده ها وارد می شود .

این کار آفرین به عنوان حرف آخر تأکید کرد :خانم ها باید در اولین مرحله برای خانواده وتربیت فرزندان ارزش قائل شوند چرا که آینده جامعه دست کودکان است .

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خادم
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵
0
1.از سایت شیرازه به خاطر این مصاحبه ارزشی تشکر میشود
2.از سرکار خانم محمودی که ارزشها را به درستی درک ، عمل و بیان کردند تشکر و توفیقات ایشان را خواستارم