کد خبر: ۱۰۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
شهردار اردکان خبرداد:

احیای‌ بافت های فرسوده شهر اردکان

شهردار اردکان در نشت خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از سیاست های شهرداری اردکان احیای‌ بافت های فرسوده شهر اردکان در راستای توانمند سازی این بافت ها برای جذب سرمایه گذاران خواند .

به گزارش شیرازه به نقل از  مارگون ، عبدالمطلب رهنما شهردار اردکان در جمع اهالی رسانه از پیشرفت 80 درصدی هتل 5 ستاره اردکان خبر داد و گفت: این هتل 5 ستاره با زیربنای 7 هزار متر مربع با مشارکت شهرداری اردکان و بخش خصوصی در حال ساخت است.

 رهنما با بیان این که پروژه مجتمع تجاری- اداری شهروند در مرکز شهر (خیابان شهید مظفری) در 10 طبقه با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال ساخت می باشد افزود: امیدواریم این دو پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

شهردار اردکان اضافه کرد: کارخانه شن و ماسه اردکان با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.


وی با بیان این که کارخانه بتن اردکان نیز در دهه فجر امسال افتتاح می شود، افزود: این کارخانه پیشرفته ترین کارخانه تولید بتن در جنوب کشور محسوب می شود.

 رهنما با اشاره به این که شهرداری اردکان پروژه های ویژه ای را در دست اجرا دارد ،اظهار داشت: شهر اردکان همچون سایر شهرهای گردشگری به دلیل دارا بودن موقعیت جذب گردشگر نیازمند برنامه ریزی و تهیه نقشه راه در این رابطه است، چرا که اگر نتوانیم از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کنیم فرصت تبدیل به تهدید می شود.

شهردار اردکان افزود: در این راستا طرح جامع گردشگری تهیه شده است و در حال انعقاد قرارداد با مشاور هستیم.

وی از جذب دو سرمایه گذار در منطقه گردشگری چله گاه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: عملیات عمرانی از سوی شهرداری اردکان در منطقه تفریحی- گردشگری چله گاه اردکان انجام شده است و به دنبال جذب سرمایه گذاران بیشتری در حوزه گردشگری شهر هستیم.

شهردار اردکان با بیان این که سند چشم انداز شهرداری اردکان یکی دیگر از برنامه های شهرداری است گفت: در راستای تدوین سند چشم انداز و برنامه 5 ساله در حال جذب مشاور در این رابطه هستیم.

 رهنما با اشاره به جانمایی شهر بازی پارک  غدیراردکان (کوهپایه) اظهار داشت: پروژه شهر بازی و پارک غدیر(کوهپایه) در مرحله جذب سرمایه گذار است.

وی با ابراز گلایه از  عدم پرداخت عوارض از سوی دستگاه های دولتی گفت: در بحث پرداخت عوارض، مردم اردکان تعامل خوبی با شهرداری دارند، این در حالی است که اکثر دستگاه های دولتی نسبت به پرداخت عوارض خود به شهرداری اردکان کوتاهی می کنند.

 رهنما یکی از سیاست های شهرداری اردکان را جذب شهروندان اردکان مقیم شیراز،یاسوج و سایرشهرهای کشورعنوان کرد و گفت: این همشهریان ازلحاظ اقتصادی از تمکن مالی خوبی برخوردارند با جذب دوباره همشهریان اردکانی مقیم شهرهای مذکور و ورود آنها به چرخه سرمایه گذاری، رونق اقتصادی در این شهر ایجاد می شود و در این رابطه در حال برنامه ریزی های مدونی هستیم.

شهردار اردکان با بیان این که هزینه خدمات شهری در اردکان بالاست، گفت: در این راستا باید نسبت به جذب حداکثری سرمایه گذاران تلاش کنیم.

وی از پرداخت نزدیک به 40 میلیارد ریال بدهی های سنوات قبل خبر داد و گفت: این اقدام گام مهمی در شهرداری اردکان محسوب می شود.

 رهنما حضور گردشگران در فصل زمستان را بیش از سایر فصول اعلام کرد و گفت: به دلیل بارش برف و حضور گردشگران برای استفاده از پیست های اسکی شاهد حضور چشمگیر این گردشگران در اردکان هستیم چرا که شهر اردکان هم به عنوان مقصد گردشگری و هم مسیر گردشگری شناخته می شود.

این شهردار توانمند با اشاره به این که سالانه بین 300 تا 400 هزار نفر از تفریحگاه چله گاه اردکان بازدید می کنند، گفت: متاسفانه توزیع اعتبارات به شهرداری اردکان بر اساس جمعیت ثابت این شهر است و براساس آخرین سرشماری جمعیت این شهر 16 هزار و 671 نفر می باشد، در حالی که جمعیت اردکان بیش از 20 هزار نفر بدون احتساب ورود گردشگران در فصول مختلف سال است و هیچ بودجه ای برای توسعه این شهر گردشگری لحاظ نشده است که جای سوال دارد.

وی از بازنگری طرح جامع شهر اردکان خبر داد که با کمک راه و شهرسازی در حال انجام است.

شهردار اردکان با بیان این که تا سال 1392، 12 هزار متر مربع فضای سبز در این شهر ایجاد شده بود گفت: در حال حاضر 45 هزار متر مربع فضای سبز در اردکان ایجاد شده است و تنها در 3 سال اخیر، 33 هزار متر مربع فضای سبز در شهر ایجاد شده است.

 رهنما یکی از سیاست های شهرداری اردکان احیای‌ بافت های فرسوده شهر اردکان در راستای توانمند سازی این بافت ها برای جذب سرمایه گذاران خواند و افزود: با ایجاد جاذبه هایی در مناطق فرسوده شهر همچون احیای آسیاب آبی قدیمی محله ساقی، بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم می شود البته درهمین رابطه این آسیاب قدیمی در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد، ضمن آن که تا کنون 400 میلیون تومان صرف احیای‌ آسیاب آبی محله ساقی شده است که شامل انتقال آب، ایجاد آسیاب و ایجاد آبشار و جدول گذاری و کانال سازی به طول دو کیلومتر می باشد.

وی از دیگر اقدامات شهرداری اردکان را احیای حمام مسجدالنبی (ص) مربوط به دوران قاجار عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس این حمام به موزه مردم شناسی تبدیل می شود و در حال حاضر عملیات عمرانی این پروژه به اتمام رسیده و درصدد انعقاد قرارداد برای ساخت تندیس ها و مجسمه های درون این حمام هستیم.

 رهنما از نصب تابلو راهنمای مسیر در سطح شهر اردکان و نام گذاری معابر سطح شهر خبر داد و گفت: عملیات تابلوگذاری سطح معابر شهر با پیشرفت 40 درصد در حال انجام است و تا پایان سال به اتمام می رسد.

شهردار اردکان المان شهدای گمنام را بزرگ ترین پروژه شهرداری توصیف کرد و گفت: با هدف حفظ یاد و خاطره شهدا، شهرداری اردکان اقدام به احداث المان شهدای گمنام که از لحاظ ارتفاع دومین المان شهدای گمنام کشور پس از شهر قزوین محسوب می شود کرد که تا کنون 800 میلیون تومان هزینه المان شده است به نحوی که در ساخت آن از مصالح نوین استفاده شده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از دیگر پروژه های اجرا شده از سوی شهرداری اردکان را پروژه پایانه مسافربری آیت ا... خامنه ای اعلام کرد و گفت: این پروژه با هزار متر زیربنا و یک هکتار محوطه در حال انجام است که در حال حاضر 15 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اردکان با تاکید بر این که توجه به مساله فضای سبز در شهر گردشگری اردکان از اولویت های شهرداری است گفت: در این رابطه 34 درصد هکتار از اراضی شیب دار با 12 هزار اصله درخت جنگل کاری شده است و بالغ بر 33 هزار متر مربع چمن کاری در فضای سبز شهری و میدان های شهر اجرا شده است، همچنین 7 هزار گلدان گل اختر به عنوان گل پایه شهر در میادین شهر اردکان قرار داده شده است.

وی از اجرای چندین پروژه پارک شهری در طی 3 سال اخیر در شهر اردکان خبر داد و افزود: پروژه های پارک شهرک شهید قاضی با مساحت 2 هزار متر مربع، پارک شهرک شهرداری با 6 هزار متر مربع مساحت، پارک غدیر با حدود 4 هکتار و پارک شهدای گمنام به مساحت یک هکتار از جمله پروژه هایی است که امیدواریم تا پایان دور چهارم عمر شورای شهر اردکان به بهره برداری برسد، همچنین در راستای زیبا سازی شهر در حوزه توریسم و گردشگری اردکان شهرداری اقدام به ایجاد 2 آبشارشهرک تپه شیخ رجبی و آبشار شهرداری به شکل مصنوعی کرده است که دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، ضمن آن که طی 3 سال اخیر در حوزه ساماندهی تقاطع های شهر اردکان، میادین ابوالفضل- بهشت، شهرداری 110، ما در در راستای اصلاح هندسی تقاطع های شهری و زیباسازی محیطی و بصری اجرا شده است.

شهردار اردکان با بیان این که در حوزه مطالعات و پژوهش این شهرداری اقدامات خوبی انجام داده است گفت: طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهری در کارگروه کشور و استان به تصویب رسیده است و به عنوان طرح پایه ای در شهر اردکان انجام شده است، همچنین طرح ساماندهی ترافیک و حمل و نقل شهری نیز اخذ شده که به طور کامل اجراشده و شهربراساس طرح ساماندهی ترافیک اجرا گردیده است..

وی از رونمایی از کتاب تاریخ اردکان با همکاری بخش تاریخ دانشگاه شیراز در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه روند 80 درصدی را طی می کند، ضمن آن که طرح جامع مدیریت پسماند شهرداری اردکان نیز به تصویب رسیده و برای اجرا آماده است.

شهردار اردکان یکی از رموز موفقیت این شهر را در مدیریت شهری، فعال بودن کمیسیون های ماده های 100 و 77 دانست و گفت: شهرداری اردکان درآمد خوبی از محل تفکیک اراضی داشته است به نحوی در کمیسیون ماده 77 طی 3 سال اخیر نزدیک به 33 پرونده منجر به صدور رای قطعی شده که منجر به درآمدزایی 40 میلیارد ریال برای شهرداری شده است، این در حالی است که از سال 89 تا 92 هیچ پرونده ای که منجر به رای قطعی شود در شهرداری اردکان ثبت نشده است.

وی افزود: علی رغم این که بودجه مصوب شهرداری اردکان در سال گذشته 45 میلیارد ریال بوده است. اما در این سال این شهرداری توانست بالغ بر 90 میلیارد ریال بودجه را محقق کند به نحوی که 200 درصد رشد داشته است، این در حالی است که در سال جاری پیش بینی بودجه 50 میلیارد ریال بود که تا امروز رقمی در حدود 53 درصد تحقق یافته است

شهردار اردکان با بیان اینکه پروژه بهسازی معابر شهری یکی از مهمترین پروژه های شهرداری اردکان بود که طی 3 سال گذشته ،بالغ بر250هزارمترمربع از معابرشهر آسفالت و بتن شده ست،گفت :جنس کف معابرشهر اردکان از آسفالت به بتن تغییر یافت بنحوی که استفاده از سنگ و بتن  (RCC.) در معابر شهر به جای آسفالت  یکی از خلاقیت های این شهرداری محسوب می شود.

وی افزود : جدول گذاری معابر بالغ بر 10هزارمتر طول و تکمیل کامل خیابان سلامت به طول 2 کیلومتر و بولوار CNG  به طول یک کیلومتر ، آسفالت کلیه معابر شهرک شهرداری ،معابر14 هکتاری شهرک شهیدقاضی و شهدا با هزینه بالغ بر8 میلیارد ریال از دیگر پروژه های اجراشده طی 3 سال اخیر است ضمن آنکه احداث پله های ارتباطی ، دیوارهای حائل در معابر بافت مرکزی شهراردکان خدمت دیگر شهرداری اردکان برا شهروندان این شهر طی این مدت بوده است.

شهردار اردکان با بیان اینکه ساختمان جدید شهرداری با مساحت هزارو 600 متر مربع در حال ساخت است گفت :احداث ساختمان جدید شهرداری اردکان با روش نوین و سازه LSF     مقاوم در برابر زلزله است افزود :این پروژه در 4 طبقه ساخته شده که تاکنون بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه ،نیازمند یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار هستیم که امیدواریم تا پایان دور چهارم شورای اسلامی شهر ارذکان ، این پروژه به بهره برداری برسد.

نظرات بینندگان