کد خبر: ۱۰۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری استان فارس:

مسئولان بجای شعار مشکلات اقتصادی و بیکاری راحل کنند

عمده مشکلات امروز جامعه که سرریزآن در قالب پرونده های مختلف در مراجع قضایی مطرح است ناشی از مشکلات بیکاری و عدم اشتغال جوانان با وجود تحصیلات دانشگاهی، اعتیاد و مشکلات اقتصادی جامعه است که مسئولان به جای پرداختن به شعارها، ایجاد هیاهوها و تضعیف سایر ارکان نظام باید به این موارد توجه بیشتری کنند
به گزارش شیرازه رئیس کل دادگستری و رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان فارس، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم امام رضا (ع) و گرامی داشت هفته بسیج گفت : فرهنگ بسیج شاکله انقلاب و یکی از اصول مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ترویج فرهنگ بسیجی را شرط لازم برای نهادینه کردن روحیه انقلابی در نسل جوان دانست و افزود: پیروزی انقلاب باعث گردید که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و صهیونیسم جهانی توطئه های مختلفی را علیه نظام اسلامی در دستور کار قرار دهند .

القاصی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) با ذکاوت و دوراندیشی خود و در راستای حفظ انسجام جامعه دستور تشکیل بسیج مستضعفان را صادر فرمودند؛ گفت : امروز به حمد الله شاهد به ثمر رسیدن این شجره طیبه در تمامی اقشار جامعه هستیم .

 وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی ( ره) و مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص بسیج و فرهنگ بسیجی با تأکید بر اینکه انقلابی گری و ایثار، شاخص ترین و معیار یک بسیجی است گفت: در فرهنگ بسیج بارزترین جلوه ایثارگری قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است که با تبعیت از این فرهنگ عظیم جهانیان شاهد امتداد عشق و پایبندی به این فرهنگ در راهپیمایی و حرکت عظیم روز اربعین بودند.

وی با بیان این مطلب که هیچ حکومتی قادر به خلق چنین اجتماع بزرگی نیست گفت : این حرکت حاصل ایمان ، اراده و اعتقاد مردم و شیعیان جهان به خاندان عصمت و طهارت(ع) است .

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس رهبر معظم انقلاب را الگوی بزرگ بسیج و انقلابی عمل کردن خواند و تاکید کرد : اگر بسیجیان بخواهند تنها یک فرد را الگوی واقعی خود قرار دهند آن شخص بزرگ جانباز انقلاب مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) است و زندگی ایشان بیانگر فرهنگ بسیج و ساده زیستی ایشان نماد عمل به سیره ائمه اطهار (ع) است .

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بیان داشت : اگر می خواهیم در طریق عملی بسیج گام برداریم باید عمل به منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه و اولویت خود قرار دهیم .

القاصی با اشاره به اینکه افراد زاویه دار با منویات و فرمایشات ایشان تنها تظاهر به بسیجی بودن می کنند گفت: کسی که در تصمیم گیری مواضع شغلی و سیاسی خود با خط مشی های ترسیم شده توسط رهبری زاویه دارد نمی تواند بسیجی واقعی باشد .

وی عمل به معیارهایی از جمله روحیه انقلابی گری را برای جامعه بسیج مهم خواند و تصریح کرد :اگر در عمل با این شاخص ها فاصله ایجاد شود و با منطق انقلابی همخوانی نداشته باشیم هرگز به اهداف والای انقلاب دست نخواهیم یافت .

رئیس شورای قضایی استان فارس کم رنگ شدن روحیه انقلابی در خواص و برخی عوام را یکی از بزرگترین آسیب های کشور ارزیابی و افزود : پاسخگو نبودن نسبت به مطالبات مردمی به ارزش های انقلاب لطمه وارد می کند .

القاصی ضمن مقایسه روحیه خدمت رسانی امروز مسؤلان با دهه اول و دوم انقلاب گفت : امروز برخی ها پست ها و مقام و میزهای خود را وسیله ای برای نیل به اهداف شخصی ، گروهی و جناحی قرار داده اند .

این مقام قضایی گرایش و دستیابی برخی به منافع نامشروع را هدف و سوژه جنگ نرم دشمن دانست و افزود: زیاده خواهی عده ای و کسب درآمدهای نامشروع که محصول اشرافی گری برخی مسئولان است در قالب حقوق های نجومی زمینه ساز ایجاد پروژه های دشمنان علیه نظام و تبدیل آن به جنگ نرم شد .

رئیس شورای قضایی استان فارس با انتقاد از اظهارات اخیر برخی افراد که در راستای انحراف ذهن جامعه نسبت به مشکلات انجام می گیرد گفت : این حرکات زیبنده جایگاه بسیاری از راویان نیست .

القاصی تأکید کرد قوه قضائیه، با سناریوهای مختلف و پروژه سازی برخی که با اهداف و اغراض مشخص قصد اخلال در روند اجرای مأموریت های قانونی آن را  دارد؛  تضعیف نمی شود .

رئیس کل دادگستری استان فارس یادآور شد عمده مشکلات امروز جامعه که سرریزآن در قالب پرونده های مختلف در مراجع قضایی مطرح است ناشی از مشکلات بیکاری و عدم اشتغال جوانان با وجود تحصیلات دانشگاهی، اعتیاد و مشکلات اقتصادی جامعه است که مسئولان به جای پرداختن به شعارها،  ایجاد هیاهوها و تضعیف سایر ارکان نظام باید به این موارد توجه بیشتری کنند .

القاصی با اشاره به نارضایتی مردم از رکود، تورم و بیکاری موجود خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم با پرداختن و برجسته کردن لغو یک سخنرانی، جامعه را سرگرم و ضعف ها را بپوشانیم جای تأسف دارد.

 وی با بیان اینکه حتی اگر دستور قضایی صادر شده خلاف قانون باشد، بررسی و رسیدگی به آن نیز دارای راه کارهای قانونی از طریق مراجع ذی صلاح است گفت: در قانون به صراحت مسئولیت و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم بر عهده قوه قضائیه و مقام قضایی گذاشته شده بنابراین ورود افراد غیرمسئول به این مسئله  و دامن زدن به حاشیه های ساختگی امری غیرقابل پذیرش است .

وی در پایان از مواضع روشنگرانه و قاطع ریاست محترم قوه قضائیه در خصوص جوسازی های اخیر علیه دستگاه قضایی تقدیر و اظهار امیدواری کرد : همه مسئولان در مسیر خدمت رسانی به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خالصانه و با هدف جلب رضایت پروردگار متعال گام برداریم .

گفتنی است در سومین نشست شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس مباحث مختلفی از جمله مبارزه با فساد و شناسایی گلوگاه های فساد و همچنین بررسی فرآیندهای ناقص و غیرشفاف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .



انتهای پیام/
نظرات بینندگان