کد خبر: ۱۰۱۵۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

آتش نشانی شیراز با همکاری بلاروس دوره آموزشی برگزار می کند

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: دوره آموزش تخصصی فرماندهان ارشد آتش نشانان کشور با حضور اساتید برجسته جمهوری بلاروس برگزار می شود.

به گزارش شیرازه، در سال 1996 بنای انستیتو مرکز آموزش علمی و عملی امدادگران آتش نشانی بلاروس تحت اختیار وزارت حوادث غیرمترقبه بلاروس تشکیل شد و تحت عنوان مرکز انستیتو بازآموزی و ارتقا ء امدادگران آتش نشانی سازماندهی مجدد گردید.

در همان سالهای اولیه انستیتو حاضر با بهره گیری از تجهیزات تخصصی و تجربیات علمی آموزشی غنی موفق گردید ، نام خود را به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزشی جهان تثبیت کند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز که طی دو سال گذشته ثابت کرده است که برمبنای برنامه و هدف به دنبال کسب آخرین متدهای آموزشی جهان است با انعقاد تفاهم نامه ای، اولین فصل مشترک آموزشی جهت آتش نشانان شیرازی ، توسط اساتید برجسته بلاروس را طی یک هفته برگزار می کند.

آتش پاد دوم محمد مهدی شایق رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز در این خصوص گفت : اطلاع از آخرین متدهای آموزشی در سطح جهان و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد با مراکز معتبر تعلیم و تربیت دهنده آتش نشانان، این شرایط را برای کلان شهر شیراز فراهم می نماید تا در سایه تعلیم های تخصصی آتش نشانان شیرازی در هنگام بروز حوادث، این عزیزان بهترین عملکرد را در کوتاهترین زمان از خود بروز دهندو مردم عزیز شیراز بدانند کسانی در سازمان آتش نشانی مشغول به فعالیت هستندکه در کسب علم و اجرای عملیاتهای مورد نیاز دارای مهارت های کافی و وافی هستند.

مهندس شایق در ادامه گفت: حضور استادان با تجربه جمهوری بلاروس در شهر شیراز باعث پیشرفت سازمان آتش نشانی در بحث مدیریت عملیات می گردد.

وی در ادامه گفت: سعی ما بر این است تا همزمان که بهترین و به روز ترین تجهیزات به روز را خریداری می کنیم آموزش های مورد نیاز پرسنل عملیات را براساس نیاز روز شهر ، تعیین و با استفاده از مراکز معتبر به مرحله اجرا گذاریم .

مهندس شایق در ادامه در خصوص تدریس برخی از سرفصل های این دوره گفت: با توجه به توانمندی های انستیتو بازآموزی و ارتقاءتخصص وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری بلاروس در بحثهای علمی و عملی طی هماهنگی های به عمل آمده، این دوره تخصصی شامل مدیریت صحنه عملیات و تکنیکهای انجام عملیات ، فرماندهی تیم عملیاتی و کارگروهی ، مدیریت عملیات در ساختمانهای بلند مرتبه، ارزیابی ریسک خطر، مدیریت ادوات و تجهیزات عملیاتی، اصول فرماندهی حوادث و ایستگاه، شناخت و مدیریت حریق اماکن خاص شامل مترو، فرودگاه و پالایشگاه می باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵
0
اینم از فواید برجام است دیگه
بعد بگید پسا برجام خاصیتی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵
0
اینم از فواید برجام است دیگه
بعد بگید پسا برجام خاصیتی ندارد