کد خبر: ۱۰۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
دیلی کالر گزارش داد:

تغییر سیاست ایران در سوریه بعد از پیروزی ترامپ!

انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا می تواند موجب تغییر برخی از سیاست های منطقه خاورمیانه ای بشود. ایران یکی از کشور هایی است که با نهایت دقت اوضاع خارجی را بررسی می کند و اکنون در حال بررسی اوضاع منطقه می باشد.
تغییر سیاست ایران در سوریه بعد از پیروزی ترامپ! به گزارش شیرازه، وب سایت آمریکایی دیلی کالر در گزارشی با عنوان "سیاست ایران در سوریه بعد از پیروزی ترامپ چه خواهد بود؟" نوشت: انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا می تواند موجب تغییر برخی از سیاست های منطقه خاورمیانه ای بشود. ایران یکی از کشور هایی است که با نهایت دقت اوضاع خارجی را بررسی می کند و اکنون در حال بررسی اوضاع منطقه می باشد.
 
دیلی کالر افزود: مقامات ایرانی به خوبی از سیاست های تشویق کننده دولت اوباما نهایت استفاده را کرده و به طور کامل حمایت های لازم را از دولت بشار اسد در سوریه انجام دادند. اکنون با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن، تهران به شدت نگران اوضاع پیچیده منطقه می باشد و نگاه ویژه ای را روی مساله سوریه دارد.
 
این وب سایت آمریکایی افزود: ایران حتی در این سالها نیروهای سپاه خود را به همراه تعداد زیادی از نیروهای مردمی به سوریه اعزام کرد. ایران همچنین جنگ گسترده ای را علیه داعش در عراق به راه انداخت و اقدامات گسترده ای را در این زمینه انجام داده است. باید گفت ایران علاوه بر نیروی انسانی هزینه های زیادی را در این دو کشور همسایه کرده است.
 
دیلی کالر در پایان نوشت: اخیرا 11 کشور عربی در نامه ای بی سابقه به سازمان ملل، نگرانی خود را از افزایش نفوذ ایران در کشور های منطقه اعلام داشتند که برخی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا با طرحی مبنی بر تحریم سوریه از آن حمایت کرده و سیگنال هایی را به ایران ارسال کردند. اکنون دولت جدید آمریکا باید درک درستی از حضور و ماهیت مخرب ایران در منطقه داشته باشد.
 
منبع: جام نیوز

نظرات بینندگان