کد خبر: ۱۰۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
وزير اطلاعات:

یکی از سرکردگان داعش به نام ابوعایشه کُردی در مرز به درک واصل شد

وزیر اطلاعات گفت که با همت و تعامل همه نهادهای امنیتی در مسیر تداوم امنیت، آسایش و آرامش در کشور گام های شایسته ای را بر می داریم و به خواست خدا دسیسه های دشمن و عوامل آن شناسایی و خنثی می شود.
 به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی دوشنبه شب در مراسم عزاداری رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد رسول اکرم (ص) کرج برگزار شد، با تسلیت این ایام، گفت: انقلاب اسلامی دشمنان بسیاری دارد، ولی وحدت بین تمامی قوا و اجزای آن بر این عداوت ها پیروز بوده و دسیسه ها را خنثی کرده است.
 
علوی افزود: باید از تقابل با یکدیگر در داخل دوری کرد و با اتحاد و همدلی همانطور که تاکنون بوده، کشور را حفظ کرد.
 
وی اضافه کرد: پیدا کردن یک عامل انتحاری در تهران و کرج بسیار سخت است، ولی با بیداری و آگاهی سربازان گمنام امام زمان (عج) و یاری خاص خداوند محقق می شود.
 
وی افزود: شکرانه نگاه خاص خداوند ترویج اخلاق پیامبر در کشور و اتحاد و همدلی در تمامی ابعاد در کشور است.
 
علوی خاطرنشان کرد: نظرات مختلف در مسائل کشور طبیعی است و جناح های مختلف سیاسی مانند فرزندان خانواده هستند، ولی بحث و جدل در این زمینه درست نیست چراکه باید حرمت ها حفظ شود.
 
وی گفت: نظرات مختلف باید بیان شود و بهترین روش برای انتخاب طبق اخلاق پیامبر گرامی اسلام (ص) انتخاب شود.
 
وزیر اطلاعات افزود: دولت بستری برای تمامی افکار و جناح ها فراهم کرده که نیروهای شایسته به کشور خدمت کنند.
 
علوی افزود: باید حرمت بزرگان نظام حفظ شود، ولی گاهی بی احترامی هایی صورت می گیرد که خلاف منویات پیامبر اسلام (ص) است.
 
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه افرادی در جنگ احد پشت به جبهه کردند و وعده عذاب الهی به آنها داده شد، گفت: بر این اساس مقرر نیست که اسلام با فوت پیامبر از بین رود و مسلمانان باید تا ابد بر حلال و حرام و سنت پیامبر پایبند باشند.
 
علوی گفت: پیامبر اکرم (ص) مسئول ابلاغ اسلام و آیات قرآن به انسان ها بود و امامت نیز در این مسیر برای هدایت مردم مقرر شده است.
 
وی افزود: پیامبر، امامان و قرآن برای قرار گرفتن انسان ها در مسیر شکوفایی و کمال از سوی خدا مامور هستند و پیامبر اسلام برای بشر یک سرمشق سازنده محسوب می شود.
 
وزیر اطلاعات اضافه کرد: برای ارتقاء اخلاق، گفتار و رفتار به یک الگوی درست نیاز است از این رو پیامبر اکرم (ص) بهترین سرمشق است.
 
وی با اشاره به فرمایشات رسول اکرم (ص) مبنی بر ضرورت کسب دانش برای هر فرد، گفت: باید اگر علم در دورترین نقطه جهان است نیز آموخته شود، چراکه علم و دانش ایرانیان از سوی پیامبر تحسین شده است.
 
علوی افزود: باید برای یافتن علوم جدید از تمامی ابزاری که در جهان موجود است بهره برد، اکنون نیز تمدن غرب بر پایه علوم پایه اسلامی بنا شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: پیامبر از نظر عقلی یک انسان نمونه بوده چراکه جامعه ای مانند عربستان را که از قبایل و گروه های مختلف تشکیل می شدند و علیه یکدیگر اقدام می کردند، ظرف 23 سال به یک امت واحده با فرهنگ و بینش تبدیل شدند.
 
وزیر اطلاعات گفت: آنچه بیش از تمامی صفات پیامبر مورد توجه خداوند است، اخلاق زیبای او است، چراکه با اخلاق علم عالم در مسیر خدمت به انسان ها قرار می گیرد.
 
وی افزود: اگر اخلاق نیکوی پیامبر نبود، مردم به سوی این الگوی بزرگ جلب و جذب نمی شدند، بنابراین تمامی این خصوصیات از سوی خداوند به انسان ها توصیه شده است.
 
علوی گفت: پیامبر آمد که ارزش های اخلاقی در جامعه به اوج برسد و مردم با استناد به این امر باید در برابر دشمن تبدیل به ید واحده شده و از مقابله با یکدیگر بپرهیزند.
 
وی با اشاره به لزوم ترویج اخلاق بین مسلمانان، ادامه داد: انقلاب اسلامی برای ترویج فرهنگ نبوی در جامعه و مهرورزی مردم به یکدیگر پایه گذاری شد. 

منبع: انتخاب


نظرات بینندگان