کد خبر: ۱۰۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵

نگرانی از تکرار سرنوشت کلینتون و هاشمی برای روحانی در انتخابات 96

عضو شورای شهر اول (منحله) تهران گفت: آقای روحانی در حقوق‌های نجومی نشان داد ضعیف است و متوجه حساسیت مردم نیست.
به گزارش شیرازه، ابراهیم اصغرزاده عضو شورای شهر اول (منحله) تهران گفت: مردم دیگر آمادگی بر آمدن جریان غیراعتدالی را ندارند ولی به هر حال کسی نمی‌تواند آینده سیاست را پیش‌بینی کند. همان‌طور که در آمریکا این پیش‌بینی صورت نگرفت، امکان دارد در ایران هم شاید بر هم خوردن برجام و مشکلاتی که پیش روی اجرای آن شکل می‌گیرد، منجر به شکل‌گیری جریان تند و غیراعتدالی شود و من این موضوع را غیرقابل تحقق نمی‌دانم.
وی افزود: دولت آقای روحانی دارای ضعف‌هایی است چرا که تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام چیده است. وقتی آقای روحانی تمرکز خودش را بر برجام گذاشت یک اشتباه تاکتیکی کرد چرا که سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است.
عضو شورای شهر اول (منحله) تهران در پاسخ به این سؤال که «در مقوله فیش‌های حقوقی هجمه‌های زیادی به دولت یازدهم شد، عملکرد رئیس‌جمهور در این بخش را چطور ارزیابی می‌کنید؟» گفت؛ آقای روحانی درباره حقوق‌های نجومی به خوبی نشان داد که ضعیف است و همچنین متوجه نیست لایه‌های پایین جامعه چه حساسیت‌هایی دارند. رئیس‌جمهور، توجه نکرد حقوق‌های نجومی تا چه اندازه می‌تواند آبروی دولت را ببرد.
اصغرزاده می‌گوید: آقای روحانی در سال 96 مجبور به دفاع از وضع موجود است، وضع موجودی که خودش رئیس‌جمهورش بوده است. اگر سطح مشارکت در سال 96 پایین بیاید و آقای روحانی در یک میدان بی‌رقیب قرار گیرد، امکان دارد در مقابل یک کاندیدای غیرکاریزماتیک راست هم شکست بخورد همه چیز بستگی به آن دارد که در این چند ماه باقی‌مانده تا انتخابات سال 96، آقای روحانی برنامه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کند که توجه از مسئله برجام به موضوع آزادی‌های فرهنگی، اجتماعی و توسعه اقتصاد در برنامه‌های آقای روحانی برای دولت دوم جلب شود و از تله ناکارآمد کردن برجام بگریزد.
وی که دولت را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بود، اظهار داشت: روحانی در سال 92 شعارهای اصلاح‌طلبانه داد اما در دولتش آنها را کنار گذاشت حقوق‌ شهروندی هم به کنار گذاشته و فراموش شد. اتفاقات و بی‌توجهی‌های دیگری هم شد که دولت آقای روحانی خودش را به ندیدن زد. آقای روحانی در سال 96 نمی‌تواند همان شعارها را تکرار کند چون جامعه باور نمی‌کند. بنابراین باید در چند ماه باقی‌مانده به این مسئله فکر کند که چه شعارهایی را مطرح کند.
برخی درصدد آن هستند که آقای روحانی را یک نجات‌بخش برای جریان اصلاحات نشان دهند و این‌گونه القا کنند که در صورت عدم حمایت از او جریان اصلاح‌طلبی محو خواهد شد. یعنی با القای ترس به بدنه جریان اصلاحات به دنبال کسب آرای این جریان هستند. این روش صحیح است؟ اصغرزاده در پاسخ این سؤال می‌گوید: سیاه‌نمایی از رقیب و ترساندن هواداران از سرنوشت سیاسی در صورت رای نیاوردن کاندیدای مورد نظر اقدام اشتباهی است در انتخابات آمریکا هم همین اتفاق افتاد و در انتخابات ایران هم همین رویه را شاهد خواهیم بود. در ذات دموکراسی‌ها رای ندادن به یک رقیب نهفته و رای منفی است و رای منفی خانم کلینتون در آمریکا کار دست او داد. در ایران هم رای منفی آقای هاشمی در 84 کار دست حامیانشان داد. 
 
 منبع: آرمان
نظرات بینندگان