کد خبر: ۱۰۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵

وضع اسفناک جوامع غربی در برابر زن وخانواده /رجوع اندیشمندان غرب به اسلام

شعارهای فریبنده غرب محک خوبی برای ارزیابی عملکرد فرهنگ و جوامع غربی در باره زنان نیست ؛ برای دیدن واقعیتهای جامعه غربی باید به ادبیات داستانی و شعر رجوع کرد .

به گزارش شیرازه به نقل از نسیم شیراز ، خانواده در جوامع اسلامی رکنی اساسی برای آن کشور است  اعضا یک خانواده در کنار یکدیگر یک واحد مستحکم را میسازند که می توانند دربرابر سخت ترین مشکلات مقاومت کنند، اما رکن اساسی  خانواده زن و مرد و رابطه صحیح بین این دو نفر است که در کنار ایفای نقش همسر برای یکدیگر به تربیت فرزندان این خانواده پرداخته و برای رشد وتعالی یکدیگر تلاش می کنند .


بعد از انقلاب صنعتی در جوامع غربی به مرور زمان نقش خانواده کمرنگ شده  و به دنبال این اتفاق بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی به وجود آمده است و به جایی رسیده اند که اگر درخیابان ها اعضای یک خانواده را در کنار هم ببینند متعجب می شوند و جذب آن خانواده می شوند چرا که فرهنگ غرب به بمبست رسیده و به دنبال گمشده ایست که فدای مطامع صاحبان قدرت گشته است.


و اینک با اینهمه پیشرفت در عرصه های علوم مختلف هنوز مسئله ای بنام زن و به تبع آن مرد لاینحل مانده و هنوز بشریت تحت سیطره صهیونیسم به یک راه حل درست در رابطه با زن و مرد نرسیده است . زیادروی ها ، کج روی ها ، بد فهمی ها و به تبع آن تعدی ها ، ظلم ها و نارسایی های روانی ، مشکلات مربوط به خانواده و مشکلات مربوط به نحوه اختلاط و امتزاج و ارتباطات دو جنس هنوز جزوء مسائل حل نشده بشریت است.


وضع اسفناک جامعه غربی اندیشمندان آن دیار را هم نگران ساخته . آنان به دنبال راه حلی برای بحران گریبانگیر جامعه شان هستند . ولی در کشورهای مسلمان کسانی که شیفته ظواهر زیبای فرهنگ غرب هستند چشم خود را بر واقعیت ها بسته و می خواهند آنچه را که بر غرب رفته در اینجا هم بیازمایند ، غافل از آنکه اسلام برای زن هم همانند دیگر مسائل برنامه دارد ولی باید رفت و از دل قوانین و احکام اسلامی استخراج کرد.


اسلام ۱۴۰۰ سال پیش برای زن حقوقی معادل مرد و در مواقعی بالاتر از آن قائل شده است . زن مسلمان در سرنوشت جامعه خود دخالت دارد (بیعت زنان با حضرت امیر (ع) در غدیر خم) او بر اموال شخصی خود مسلط است و حتی بر بخشی از اموال همسرش و از همان صدر اسلام در جامعه نفوذ و ظهور داشته و دارد گرچه در مقاطعی به علت برداشتهای نادرست از دین در تنگنا بوده ولی همیشه عزت او حفظ شده و همانند زن غربی بازیچه سیاستمداران زور مدار قرار نگرفته است (نقش زنان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و حضور زنان موفق در جامعه شاهد خوبی بر این مدعی است).

نظرات بینندگان