کد خبر: ۱۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۵
با حضور تیم پزشکی قطب مرودشت انجام شد؛

نجات جان یک مادر از مرگ حتمی پس از عمل سزارین

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با حضور به‌موقع و تاثیرگذار تیم پزشکی از مرودشت، جان یک مادر که پس از سزارین دچار خونریزی شدید مغزی شده بود از مرگ حتمی نجات داده شد.

به گزارش شیرازه، دکتر "علی بهادر" معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به گستردگی خاک استان فارس و برای ساماندهی خدمات درمانی، شهرستان‌های استان در چند قطب درمانی تعریف شده و هر چند شهرستان نزدیک به یکدیگر، از خدمات یک قطب بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: بر همین اساس، در پی اعلام پزشک مرکز درمانی آباده طشک مبنی بر شرایط نامساعد یک مادر پس از انجام عمل سزارین و کاهش نشانه‌های حیاتی در او و رسیدن عدد هوشیاری به سه، دکتر "کامران راسخ" معاون درمان قطب مرودشت با بررسی شرایط بیمار، دستور اعزام فوری مادر و لوله گذاری تنفسی را صادر می‌کند.

بهادر با بیان اینکه این مادر پس از لوله گذاری به بیمارستان مرودشت اعزام می شود، افزود: با اعلام شرایط مادر پیش از ورود او به بیمارستان مرودشت، شرایط امدادرسانی فراهم می شود و بیمار به محض ورود، به سرعت به اتاق CT ارجاع داده شده و سپس به بخش مراقبت های ویژه انتقال می یابد، با اعلام جواب CT و تشخیص خونریزی شدید سابدورال، داروهای لازم برای او تجویز می شود.

معاون درمان دانشگاه، گفت: در ادامه، تیم پزشکی متشکل از جراح مغز و اعصاب، نورولوژیست، زنان و زایمان و متخصص داخلی، کار درمان این مادر آغاز می کنند و با وجود پیش بینی شرایط بسیار نامساعد او و احتمال مرگ، بیمار برای عمل جراحی مغز و اعصاب به اتاق عمل ارجاع می شود.

بهادر اضافه کرد: با انجام به موقع عمل جراحی، بیمار از مرگ حتمی نجات یافته و پس از پنج روز، با دارا بودن شرایط جسمی مساعد، به آغوش خانواده بازگشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این اقدام را نشانه آمادگی و پیشرفت قطب های درمانی استان در ارایه خدمات، همسو با مرکز استان به عنوان یکی از قطب های پزشکی کشور دانست و از همدلی و دلسوزی تیم ارایه خدمت به این مادر که با مشارکت یکدیگر توانستند لبخند را به این خانواده هم استانی هدیه کنند، قدردانی کرد.

نظرات بینندگان