کد خبر: ۱۰۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
در انتقاد به کتاب اموزشی با محتوای شبهه افکنان در بین دانش آموزان؛

سالهاست سیستم اشتباه آموزشی کشور به بازاری برای برخی تبدیل شده

آقایان متصدّی اموزش و پرورش متاسفانه سال هاست که سیستم اشتباه آموزشی کشور که تبدیل به بازاری برای برخی شده نه تنها تاثیری در آرامش و آسایش خانواده ها نداشته بلکه به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده و عامل انواع بیماری های روانی و عصبی و مرجع اضطراب هایی در آن ها شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از  کلام فارس  با انتشار مطلبی با عنوان "امت حزب الله بیدار است" جوابیه روابط عمومی اداره آموزش و پرورش جهرم در خصوص انتقاد از انتشار کتابی حاوی شبهات اعتقادی در مدارس جهرم را مورد نقد بررسی قرار داد که در زیر می خوانید.

بسم الله رب الانبیاء و الصدیقین

امام خمینی (ره) :

« مسامحه و سهل انگاری در تعلیم و تربیت ، خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال فرهنگی یک ملت و کشور می باشد و باید از آن احتراز کرد. »

متاسفانه در روز های گذشته شاهد توزیع کتابی کمک آموزشی با محتویات شبهه افکن در سطح مدارس شهرستان و استان بودیم که با هوشیاری تمام و به موقع دلسوزان و مردم فهیم شهرستان با آن برخورد و این خیانت فرهنگی و دینی به چالش کشیده شد.

در همین راستا شاهد بودیم که اداره ی آموزش و پرورش جهرم در برابر این اعتراضات و انتقادات بحق ، جوابه ای را از طریق روابط عمومی خود منتشر کردند که در این چند سطر به نقد آن می پردازیم …

در این جوابه آمده است که این اداره طبق روال معمول از پذیرش اشتباهات بصورت جدّی خودداری کرده و آن را منتسب به بالادستی های خود در استان دانسته و به نوعی نه تنها خود را تبرئه کرده بلکه معترض اصحاب رسانه نیز شده است .

در پاسخ باید عرض کنیم که مسئولان محترم آموزش و پرورش ، این اشتباهات از جانب هرکس که بوده ، چه جهرم و چه بالاتر غیر قابل قبول می باشد و باید با آن برخورد و در جایگاه اصلاح برآیید.

اینکه اداره و سازمانی که خود باید بزرگترین متصدی پرورش در کنار آموزش در کشور اسلامی باشد ، مروج جملاتی شبهه افکن در لابه لای محتوای آموزشی کودکان شود برای مردم شهید پرور ، موحّد و مؤمن و همیشه درصحنه ی  جهرم و ایران اسلامی قابل پذیرش نیست.

و متأسفیم که مسئولان فرهنگی یک استان که باید از نبوغ و متفکران و اهالی علم باشند نه تنها اشتباه خود را نپذیرفته اند بلکه جملات هتّاک و فریب دهنده را تحت این عنوان که در کتابی معتبر چاپ شده توجیه می کنند.

آقایان بدانند که این کتاب در خارج از ایران تهیه شده و به فارسی ترجمه گشته و با این توجیه که چندین بار تجدید چاپ شده نمی شود به آن استناد کرد زیرا همواره کتب زیادی ولی گمراه کننده ، ده ها بار چاپ شده و توزیع گشته است.

درضمن محتویات این کتاب به کودکان خالی الذهنی نسبت داده شده که نه تنها در  کشوری اسلامی نیست اند و نبوده اند بلکه متصدی هم وجود نداشته که این تفکرات و اعتقادات خام و سراسر اشتباه را شکل دهد و هدایت کند.

حالا چه شده است که کودکان ایران اسلامی ، پرچم دار اسلام در دنیا ، باید عقاید و سوالات ذهنی خود را با  کودکان غربی تنظیم کنند ، در ضمن آقایانی که طبق معمول رفتار های خود را توجیه می کنند مگر نمی دانند که انبیاء مأمور اصلاح همین افکار بودند و امروز جریان های ضاله ی دنیا به دنبال دین ستیزی های خود اقدام به نشر ده ها هزار شبهه اعتقادی بر علیه ادیان ابراهیمی و بالاخص دین مبین اسلام می کنند.

پس چه شده که در این جنگ نابرابر حق و باطل با این هجمه کسانی پیدا شده اند که به اسم آموزش ، شمشیر اعتقادی از رو بسته و نشر مطالب ضاله می کنند .

آقایان متصدّی اموزش و پرورش متاسفانه سال هاست که سیستم اشتباه آموزشی کشور که تبدیل به بازاری برای برخی شده نه تنها تاثیری در آرامش و آسایش خانواده ها نداشته بلکه به معضلی برای خانواده ها تبدیل شده و عامل انواع بیماری های روانی و عصبی و مرجع اضطراب هایی در آن ها شده و در این برهه ی زمانی نیز متأسفانه شاهد دین ستیزی بصورت آگاهانه یا غیر آگاهانه در این سیستم هستیم .

آقایان بدانند رسالت این انقلاب زمینه سازی ظهور منجی عدالت گستر عالم است و سربازی این عرصه نیز جز نوجوان و جوانان ایران اسلامی نخواهد بود .

امروز درخواست مردم فهیم این شهرستان از سیستم وزارت آموزش و پرورش این است که مشکلات اخلاقی ، اعتقادی رایج در مدارس بین دانش اموزان و گاهاً در بین برخی معلمان را انکار نکنند و بلکه به جایگاه  پرورش خود بازگردند و رسالت خود را در تربیت نسل های آینده ی این مملکت انجام دهند .

همانطور که رهبری معظم در مورد جایگاه معلم و اموزش و پرورش فرموده اند : « در آموزش و پرورش میدان دار اصلی معلم است . همه ی عوامل برای این است که معلم بتواند کارش را خوب انجام دهد . بتواند ماده خام انسانی را که به او می دهند به ماده ای با ارزش بالا تبدیل کند که قابل مقایسه با ارزش افزوده ی  هیچ مصنوع دیگری نیست. »

آقایان متصدی کشور ، امت شهید پرور و موحد و مؤمن  همیشه قدردان زحمات شما عزیزان بوده و خواهند بود اما خواهشمند است که با برگزاری دوره های عالی اعتقادی ، اخلاقی و روشنگری ، کادر اموزشی کشور را نسبت به خطرات موجود اگاه کرده و تدابیری اندیشه شود که معلمان ما تبدیل به افسران جنگ نرم شوند و گامی شگرف در راستای تربیت نسل هایی وارسته و صالح بردارند و دیگر شاهد صحنه هایی زشت و خوشحال کننده دشمن مثل منع پوشیدن چادر در گروه سرود دخترانه در جلسات ، ترویج شبهات اعتقادی توسط برخی معلمان سر کلاس ها ، اظهار نظر های غیر کارشناسی توسط برخی وابستگان این مجموعه نسبت به دین و اعتقادات و سکوت در برابر سقوط اخلاقی برخی دانش اموزان نباشیم و هریک خود را در برابر خداوند عالم و امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مسئول بدانیم و شبانه روزی تلاش کنیم و به تأسی از شهدای فرهنگی و دانش آموز این راه را ادامه دهیم ، باشد که مشمول عنایت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) واقع شویم .

خواسته ی امت حزب الله جهرم جمع آوری این کتاب از سطح مدارس شهرستان جهرم است .


نظرات بینندگان