کد خبر: ۱۰۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
خطیب جمعه فراشبند:

دولت و مسئولین دولتی باید رعایت اموال بیت المال را بنمایند

امام جمعه فراشبند : دولت و مسئولین دولتی که باید رعایت اموال بیت المال را بنمایند و با بی دقتی و یا سهل انگاری و یا تعمدی باعث می شوند که افرادی سودجو دست به اقدامی بزنند یا دزدی کنند و یا حقوق نجومی برای خود وضع کنند .

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار،حجت الاسلام هادی ابراهیمی امام جمعه فراشبند، خطبه های این هفته خود را با روایتی از کتاب عیون اخبارالرضا شروع نمود که در این روایت از حق گویی عابد دزد و دفاع امام رضا(ع) از عابد در برابر مامون نقل شده است.

وی با اشاره به این روایت، نکاتی را خطاب به نمازگزاران بیان نمود و گفت: بی توجهی بعضی از مسئولان نسبت به رعیت و زیردست خود باعث می شود که فردای قیامت در مورد گناهان او نیز از او سوال کنند که اگر شماها درست عمل می کردید، خلافی مرتکب نمی شدید، سهل انگاری نمی کردید، مدیریت صحیح می کردید و اختلاس  و دزدی نمی کردید و حقوق های نجومی برای خود وضع نمی کردید رعیت مرتکب گناه و دزدی نمی شد و حرام خواری نمی نمود.

امام جمعه فراشبند  در ادامه گفت: مضمون روایت دیگر به این گونه است که عوام الناس و رعیت اینگونه پیش خود ادعا می کنند که اگر این کاری که بعضی از مسئولان ما و مدیران و بزرگان ما انجام می دهند مذموم و زشت بود،
آنها این کار را انجام نمی دادند، پس چرا ما انجام ندهیم؟ امروزه بعضی از مسئولان ما باید حد خدا برآنها جاری شود  قبل از این که بر مجرم گناهکار حد جاری شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: کسانی که خمس و زکات نمی دهند گنهکارند چون خداوند خمس و زکات را در مال اغنیاء قرار داده است که فقر و مشکل فقرا و مستضعفین حل شود و چون نمی پردازند زندگی و معیشت برای فقرا سخت خواهد شد و ممکن است که برای بدست آوردن پول به گناه بیفتند.


نماز جمعه آذر فراشبند


وی هم چنین با اشاره به پدیده شوم ربا در جامعه گفت: کسانی که رباخواری می کنند و یا بانک هایی که شبیه ربا عمل می کنند و دست فقرا را نمی گیرند گنهکارند و قیامت بازخواست خواهند شد. دولت و مسئولین دولتی که باید رعایت اموال بیت المال را بنمایند و با بی دقتی و یا سهل انگاری و یا تعمدی باعث می شوند که افرادی سودجو دست به اقدامی بزنند یا دزدی کنند و یا حقوق نجومی برای خود وضع کنند مجرم و گنهکارند و باید محاکمه شوند.


نماز جمعه آذر فراشبند


ابراهیمی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس که وظیفه آنان نظارت بر اجرای قانون و برخورد با مفاسد اقتصادی است و معرفی آنها به قوه قضائیه است اگر کوتاهی کنند مجرم و گنهکارند و همه اینها باید جواب  سوال را بدهند و  شلاق بخورند. کسانی که در کشور از دادن مالیات خودداری می کنند و یا با رشوه دادن به مامور مالیات از دادن مالیات فرار می کنند آنها نیز با مامور دولت گنهکارند و باید مجازات شوند.


وی همچنین افزود: قضات، وکلا و ضابطین دادگستری چنانچه حقوقی را ضایع سازند و جای حاکم و محکوم علیه را عوض کنند و پلیس راهنمایی و رانندگی ما صحنه تصادف را بر هم زند و به عکس گزارش دهد مجرم و گنهکارند و باید حدود الهی در مورد آن ها اجرا گردد. بنابراین مفهوم این روایت و گستره آن بسیار وسیع است و شامل هر نوع خلاف می شود، پس همه باید بدانند که مسئول هستند هرچند مسئولیت ها دارای شدت و ضعف هستند.

نماز جمعه آذر فراشبند


امام جمعه فراشبند در پایان خطبه دوم خود به مناسبت های هفته جاری از جمله روزجهانی معلولین و هفته وقف اشاره کرد و دقایقی پیرامون اهمیت رسیدگی به معلولین و خانواده های آن ها و پیشگیری از محدودیت هایی که در مسیر آن ها قرار دارد اشاره نمود. وی همچنین از کسانی که موقوفه وقفی در اختیار دارند یا قصد وقف نمودن ملک یا مکانی را دارند خواست که حتما با مراجعه به اداره اوقاف شهرستان آن را شناسنامه دار نمایند.


پایان خبر/

نظرات بینندگان