کد خبر: ۱۰۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
امام‌جمعه مرودشت:

عناصر اصلی حادثه ریلی استعفا داده و پاسخگو باشند/ در خصوص حقوق های نجومی هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است

خطیب جمعه شهرستان مرودشت ضمن گلایه و اظهار تاسف از اتفاقات ناگوار اخیر در سطح جامعه بیان داشت: استعفای یک مدیر عامل در سطح کشور در خصوص حادثه ریلی دردی را دوا نکرده بلکه در این حادثه عناصر اصلی و تاثیر گذار باید بطور کلی استعفا داده و پاسخ گوی اتفاقات ناگوار باشند.

به گزارش شیرازه سایت خبری مرودشت نا، حجت السلام والمسلمین قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه ربیع الاول یکی از صفات انسان های مومن را دوری از تکبر، بخل و حسادت ذکر نمود.

احمدی فرارسیدن 12آذرماه روز قانون اساسی را نیز تبریک گفت و عرضه داشت: جامعه ای که بخواهد پیشرفت و ترقی داشته باشد باید در مسیر قانون اساسی حرکت نماید زیرا دوری از این مسیر خود هرج و مرج و بی بند و باری را به دنبال خواهد داشت.

احمدی همچنین  16 آذرماه روز دانشجو را به تمامی دانشجویان تبریک گفت و بیان داشت: دانشگاه جایگاه استیفای حقوق مردم و حفظ ارزش ها می باشد و لازمه حفظ و حراست از این جایگاه ها انقلابی بودن و تفکرات انقلابی داشتن توسط دانشجویان و مسولان دانشگاهها می باشد.

وی نقش دانشجویان را د رجهت پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل انقلاب دوم که همان تسخیر لانه جاسوی امریکا توسط آنان بود بسیار باارزش خواند.

احمدی وجود کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها را در جهت استیفای مطالبات مردم و دانشجویان و پاسخگویی مسولان به شرط انکه در تقابل با نظام و انقلاب و همسو با جریانان های مستکبران عالم نباشد بسیار مفید و ارزنده توصیف کرد و عرضه داشت: مسولان و دست اندرکاران نظام انقلاب اسلامی نیز باید در جهت حفظ ارزش ها و روشنگری ها به مطالبات و پاسخ های دانشجویان به عنوان نمایندگان مردم در زمینه تشکلات و کرسی های آزاد اندیشی بطور شفاف پاسخ بدهند.

خطیب جمعه شهرستان مرودشت در ادامه ضمن گلایه و اظهار تاسف از اتفاقات ناگوار اخیر در سطح جامعه بیان داشت: استعفای یک مدیر عامل در سطح کشور در خصوص حادثه ریلی دردی را دوا نکرده بلکه در این حادثه عناصر اصلی و تاثیر گذار باید بطور کلی استعفا داده و پاسخ گوی اتفاقات ناگوار باشند.

احمدی در خصوص بحث حقوق های نجومی در جامعه و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان در کشور اظهار داشت: متاسفانه در مورد دریافت حقوق های نجومی توسط یک عده از مدیران ناکارامد در سطح جامعه تاکنون هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و این خود باعث به ایجاد یک سری سوالات در ذهن مردم و به وجود امدن اشکالات می انجامد.

وی اختلاس بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان را نیز یک فاجعه یاد کرد که متاسفانه یک عده از مدیران ارشد کشوری از آن به عنوان یک وام بلند مدت به تعدادی از مسولان یاد کرده بودند.

احمدی بطور کلی شاخصه مدیران لایق در سطح جامعه را کارامدی و احساس مسولیت، ابتکار، خلاقیت و پاسخ گویی به مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: متاسفانه یک سری تعارفات بی جا و بی دلیل و غیرمنطقی و عدم توانایی کافی از سوی یک عده از مدیران در بعضی از مسولیت ها باعث ضربه زدن به مردم و بیچاره کردن آنان شده است زیرا یک عده از مدیران در سطح جامعه شبانه روزی در حال تلاش و انجام فعالیت های خود در جهت حل مشکلات مردم هستند در صورتیکه یک عده دیگر توانایی کافی را در این زمینه نداشته و با اشغال کردن فضای موجود نه تنها کاری را از پیش نبرده بلکه باعث آسیب رساندن به مردم و جامعه و دلزدگی مردم از نظام نیز می شوند.

وی عرضه داشت: امروزه کسانی که در شرایط فعلی جامعه توانایی کار کردن و خدمت نمودن به مردم را دارند باید در پست های خود بمانند و کسانی که توانایی خدمت کردن به مردم را ندارند بدانند که فردای قیامت باید پاسخ گو بوده و از پل صراط عبور نمایند و خود را وامدار مردم و جامعه قرار ندهند. .

وی اتفاقات اخیر در فضاهای مجازی را در خصوص طرح دعوای بین یک عده از مسولان و یک عده در مجلس شورای اسلامی را نه تنها به سود جامعه ندانست بلکه خود زمینه ساز پسرفت و عقب ماندگی جامعه قلمداد کرد و تصریح کرد: مسولان به جای وقت تلف کردن در این زمینه به فکر اساسی در جهت حل مشکلات مردم و اشتغال و راه حل از بحران مذکور باشند.

وی در خصوص یک سری کمبود ها در سطح شهرستان نیز عرضه داشت: با وجود کارخانجات متعدد اطراف شهرستان از جمله پتروشیمی متاسفانه در بحث تکمیل مصلی نمازجمعه و تکمیل حوزه علمیه خواهران و پایانه مسافربری در این شهرستان و راه اندازی کتابخانه عمومی و مجهز و مکان مناسب برای استقرار امام جمعه و...رنج می بریم و این در حالی است که یک عده از بازاریان و اصناف بصورت عمده در سطح این شهرستان فعالیت نموده و درامد مطلوبی داشته ولی هزینه های خود را در جاهای دیگر انجام می دهند و یا برای انتخابات اتی شورای شهر و روستا از اکنون یک عده از کاندیده ها اقدام به پرداخت هزینه های هنگفتی نموده که خود باعث روزمرگی در این شهرستان و فرصت سوزی و زمینه پسرفت و عقب ماندگی خواهد شد.

وی از مسولان ارشد شهرستان تقاضا داشت که در خصوص پیگیری مطالبات مردم و نظارت بر دستگاه های اداری در سطح شهرستان تلاش بیشتری از خود به نمایش گذاشته و در این زمینه از یک سری تعارفات بی دلیل و منطقی نیز خودداری نمایند.

خبرنگار: سیدبهنام موسوی




نظرات بینندگان