کد خبر: ۱۰۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵

اگردر بهشت عکس یادگاری می گرفتند+ عکس

در این قابِ رویایی، شش نفر از مجاهدانِ نام‌‌دار «مقاومت اسلامی لبنان» کنار هم قرار گرفته اند. مردانی نام هایشان بر تارک دفترِ زرینِ «اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه و آله)» می درخشد
به گزارش شیرازه، عکسی که پیش رو دارید، خلاقیتی لطیف و دل‌نواز است از هنرمندی ناشناس که تصویری خیالی از «بهشت برین» را مجسم کرده است. در این قابِ رویایی، شش نفر از مجاهدانِ نام‌‌دار «مقاومت اسلامی لبنان» کنار هم قرار گرفته اند. مردانی نام هایشان بر تارک دفترِ زرینِ «اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه و آله)» می درخشد.
 
نفرات حاضر در این طرح، از سمت راست عبارتند از:
 
* نفر اول: «صلاح الدين محمد غندور» معروف به «صلاح غندور» با اسم جهادی «ملاک». وی به سال 1968 در روستای «کفر ملکی» در جنوب «لبنان» متولد شد و در سال 1985 به «مقاومت اسلامی لبنان» پیوست. در اویل دهه ی 90 میلادی، «صلاح» یکی از فرماندهان میدانی مقاومت در جبهه های جنوب لبنان بود. اور در سال 1995 عملیات استشهادی بزرگی را در منطقه ی اشغالی «بنت جبیل» طراحی نمود و با اصرار فراوان، شخصا اجرای آن را هم خود بر عهده گرفت. این عملیاتِ تاریخی که به «عملیات مقرِ 17» شهرت پیدا کرد، باعث کشته و مجروح شدن 35 نظامی صهیونیست گردید. 
 
* نفر دوم: «علی منیف اشمر» به سال سال 1355 شمسی در کشور کویت و در خانواده ی «حاج منیف اشمر»، کودکی به دنیا آمد که او را «علی» نام نهادند. خانواده‏ ى «اشمر» در اصل از اهالی روستای «العدیسه» در لبنان بودند. «علی اشمر» در نخستین روز از فروردین ماه سال 1375شمسی، در حالی که 30 کیلوگرم مواد منفجره را با خود حمل می کرد، در مسیر یک کاروان نظامی ارتش صهیونیستی، در روستای زادگاهش، اقدام به عملیات شهادت طلبانه نمود و نام خود را در فهرست شهادت طلبان حزب الله لبنان ثبت کرد.
 
* نفر سوم: حجة الاسلام والمسلمین «سید عباس موسوی»، یکی از موسسان «حزب الله لبنان». وی به تاریخ 4 آبان ماه سال 1331 شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در منطقه‌ی «بقاع»(شمال «لبنان») متولد شد و در 27 بهمن ماه سال 1370 شمسی، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف هلی کوپترهای «آپاچی» رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود. «سید عباس موسوی» در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. به دنبال شهادت ایشان، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.
 
* نفر چهارم«هیثم صبحی دبوق» به تاریخ 8 مهر 1347 شمسی در بندرِ «صور»(جنوب «لبنان») متولد شد. وی از نخستین نوجوانانی بود که به جنبش تازه تاسیس «حزب الله لبنان» پیوست و به جهاد علیه اشغال‌گرانِ صهیونیست مشغول شد.
«هیثم» به تاریخ‌ 28مرداد 1367 شمسی، در جاده‌ی «تل النحاس-مرجعیون» اقدام به اجرای عملیاتی شهادت‌طلبانه، علیه کاروان نظامیانِ صهیونیست نمود و 15 سرباز اسرائیلی را کشته و زخمی کرد. در کارنامه‌ی جهادی «مقاومت اسلامی» این عملیات با نام «ولاء اهل بیت(صلوات الله علیهم)» به ثبت رسیده است.
 
*نفر پنجم«سمیر محمد مطوط» به تاریخ 13 آذر 1343 شمسی در منطقه ی «بعبدا» (بیروت) متولد شد و از نخستین جوانانی بود که به صفوف مقاومت اسلامی لبنان پیوست. وی در تاریخ 17 بهمن 1364 شمسی، طی حمله به منطقه‌ی اشغالی «علی طاهر» بال در بال ملائک گشود. «سمیر» در زمان شهادتش از اصلی‌ترین فرماندهان عملیاتی «حزب الله لبنان» به شمار می رفت.
 
* نفر ششم: «جهاد عماد مغنیه» به تاریخ 2 اردی‌بهشت 1370 شمسی، در «بیروت» متولد شد. وی آخرین فرزندِ پسرِ «عماد مغنیه» فرمانده‌ی افسانه‌ای «مقاومت اسلامی لبنان»(شاخه ی نظامی حزب الله) بود. وی به تاریخ یکشنبه، 28 دی ماه 1393 شمسی، طی حمله‌ی بال‌گردهای ارتش صهیونیستی، به رزمنده‌گان «مدافع حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)» در روستایی  در منطقه «قنیطره» واقع در «سوریه»خلعت شهادت پوشید.
 
روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



 
عكس/ 
نظرات بینندگان