کد خبر: ۱۰۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
دادگستری استان فارس:

پیگیری حقوق مال باختگان در بیضا سپیدان هستیم

یک مقام آگاه در دادگستری استان فارس گفت: در حال پیگیری حقوق مال باختگان در بیضا سپیدان هستیم.
به گزارش شیرازه، حدود یک ماه پیش بود که خبر کلاهبرداری در باجه پست‌بانک بیضا در منتشر شد. .خبری مبنی بر اینکه مسئول باجه پست‌بانک بیضا روستای شهیدآباد بیضا، حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود. در این باجه، مبلغ سپرده‌ها در سامانه ثبت نمی‌شد بلکه به‌صورت دست‌نویس در دفترچه‌های صاحبان حساب نوشته می‌شد.
یک مقام آگاه در دادگستری استان فارس گفت: در حال پیگیری حقوق مال‌باختگان در بیضا سپیدان هستیم.

این مقام دادگستری بیان کرد: این پرونده 13 میلیارد ریالی، دریکی از شعب پست‌بانک در روستای شهیدآباد بخش بیضا سپیدان فارس در حال پیگیری است که بخش عمده‌ای از این مبالغ به مالباختگان برگردانده شده است.

وی بابیان اینکه متهم پرونده در بازداشت به سر می‌برد، افزود: مدیرعامل و مسئولان پست‌بانک کشور نیز بر جبران خسارت  150 نفر مالباخته تأکید کرده و این بانک نیز به‌عنوان یک عامل حقوقی در این ماجرا به دنبال پیگیری موضوع است.

این مقام آگاه قضایی ادامه داد: این پرونده نزدیک به یک ماه است که تشکیل‌شده و رسانه‌ای شدن این موضوع باعث شد رسیدگی به آن در شرایط خاص و با مشکلاتی همراه شود و برای جبران خسارت و پیگیری قضایی زمان بیشتری صرف شود.

وی اضافه کرد: موضوع در این پرونده فراتر از دریافت قبوض آب و برق و پرداخت نکردن آن به‌وسیله مسئول شعبه پست‌بانک بوده و مسئول نام‌برده از سپرده روستاییان سوءاستفاده کرده است.

این مقام آگاه قضایی بر لزوم بازنگری در شیوه‌نامه ایجاد شعب برخی از بانک‌ها در مناطق روستایی تأکید کرد و گفت: وقوع جرم در بسیاری از شعب بانکی به دلیل اشکالات محتوایی است که در شیوه‌نامه ساخت این شعب وجود دارد و نظارتی بر کار مسئولان این شعبه‌ها وجود ندارد.

همچنین خسرو فرحی مدیرعامل پست‌بانک ایران در واکنش به انتشار اخبار مربوط به تجمع اعتراض‌آمیز اهالی روستای شهیدآباد برای کلاهبرداری یکی از کارکنان پست‌بانک ایران تصریح کرد: تمام وجوه دریافتی از مردم روستای شهیدآباد شهرستان سپیدان واقع در استان فارس بعد از پایان مراحل رسیدگی تخلف فرد متصدی باجه در مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

فرحی از برگشت بخشی از این وجوه خبر داد و بیان کرد: این بانک به همه تعهدات مالی خود به روستاییانی که از آنان کلاه‌برداری شده پایبند است.

وی با اشاره به اینکه فرد خاطی از یک سال گذشته وجوه مردم را بدون ثبت در سامانه‌های بانک جمع‌آوری کرده ادامه داد: بازرسان بانک به‌صورت میدانی وارد عمل شده و موفق شدند 2 آبان ماه امسال تخلف این دفتر کارگزاری را کشف کنند.

فرحی بابیان اینکه مقامات قضایی استان فارس در خصوص دستگیری فرد خاطی مشارکت داشته‌اند گفت: با توجه به تعیین تکلیف شدن تمام وجوه، بخشی از آن به صندوق دادگستری واریز و بخشی دیگر نیز به بانک واریزشده است.

وی میزان وجوه اخذشده از روستائیان را 10 میلیارد ریال برشمرد و افزود: پست‌بانک ایران یک بانک دولتی است و همواره به ضوابط بانکی متعهد خود است و اهالی این روستا و سایر روستاهای کشور دغدغه‌ای نداشته باشند.

فرحی تعداد باجه‌های پست‌بانک ایران در مناطق روستایی کشور را 12 هزار باجه عنوان کرد و افزود: با توجه به گستردگی فعالیت این بانک تلاش شده همه افرادی را که در این باجه‌ها فعالیت می‌کنند از میان نیروهای بومی در روستاها انتخاب شوند و هیچ‌یک از این افراد در استخدام پست‌بانک ایران نیستند.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان