کد خبر: ۱۰۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

استقبال مردم شیراز از فیلم ضد انگلیسی«یتیم خانه ایران»

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس می گوید:پس از اکران فیلم محمد رسول الله و استقبال خوبی که از این فیلم شد؛ استقبال از تولید اینگونه فیلم‌های تاریخی نسبت به قبل بیشتر شده است.
استقبال مردم شیراز از فیلم ضد انگلیسی«یتیم خانه ایران»
به گزارش شیرازه، «یتیم‌خانه ایران»به کارگردانی ابوالقاسم طالبی قطعه ای حذف شده از تاریخ معاصر ایران و داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر، بدبختی و در نهایت کاهش جمعیت بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش به سزایی داشت.

این ژانر تاریخی از زمان اکران در سینماهای کشور برخلاف تخریب غربگرایان داخلی مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
این اثر پرمحتوا مدتی است در سینما پیام شیراز اکران شده است.

رسول شهابیان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه توجه به فیلم‌های ارزشی بیشتر از قبل شده است اظهار داشت: پس از اکران فیلم محمد رسول الله و استقبال خوبی که از این فیلم شد؛ استقبال از تولید اینگونه فیلم‌های ارزشی و تاریخی نسبت به قبل بیشتر شده است..

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان فارس با اشاره به فیلم‌های یتیم خانه ایران، بادیگارد و ایستاده در غبارگفت: این فیلم‌ها با توجه به زمان اکران آن‌ها از استقبال متفاوتی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه بادیگارد به دلیل اکران در ایام نوروز استقبال خوبی داشت افزود: فیلم های یتیم خانه ایران و ایستاده در غبار بیشتر توسط مخاطبان خاص خود استقبال شدند و این هم به دلیل زمان اکران آن‌ها و هم به دلیل نوع فیلم بوده است.

شهابیان با اشاره به اینکه هر فیلم مخاطب خاص خود را دارد تصریح کرد: فیلم های ارزشی مخاطبان خاص خود را دارد و با توجه به سلایق متفاوت، استقبال از این فیلم ها هم متفاوت است.

وی با اشاره به تاثیر تبلیغات در استقبال از اینگونه فیلم ها گفت: تبلیغات تلویزیونی در جذب مخاطب موثر است و علاوه بر آن، حوزه هنری با شناسایی افرادی که به اینگونه فیلم ها علاقه دارند و اطلاع رسانی به آن‌ها سعی می‌کند مخاطبان بیشتری را برای تماشای اینگونه فیلم ها جذب کند.

شهابیان در پایان با اشاره به تاثیر مکان سینما در جذب مخاطب افزود: ما سعی می‌کنیم فیلم های ارزشی را در سینماهای مختلف اکران کنیم تا عدالت برای همه فیلم ها بر قرار شود.

نظرات بینندگان