کد خبر: ۱۰۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

مهار آتش سوزی در قطار مشهد - شیراز در ایستگاه اصفهان/ قطار پس از یک ساعت به راه خود ادامه داد

مدیرکل راه آهن استان فارس گفت: عوامل فنی قطار مشهد - شیراز پس از مشاهده این مشکل در واگن مولد برق برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی بلافاصله واگن مربوطه را از واگن مسافران جدا کردند.

به گزارش شیرازه، ظهر امروز یکی از خبرگزاری های کشور در گزارشی از وقوع آتش سوزی در قطار مشهد - شیراز خبرداد.

بر اساس این گزارش صبح امروز 15 آذرماه 95 قطار مسافری مشهد - شیراز که برای تجدید جواز در ایستگاه اصفهان توقف می‌کند، دچار مشکل می‌شود.

پس از توقف این قطار یکی از ماموران بازرسی‌ فنی ایستگاه اصفهان متوجه ‌آتش‌سوزی در واگن مولد قطار مذکور شده و تلاش می‌کنند بلافاصله با انفصال واگن مولد برق، از نفوذ آتش به دیگر واگن‌ها جلوگیری شود.

پس از یک ساعت امداد‌رسانی، شعله‌های آتش مهار و با جایگزینی دیزل زیمنس جهت تامین برق واگن‌ها قطار به حرکت خود ادامه می‌دهد.

مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن استان فارس در گفت و گو با خبرنگار شیرازه در مورد جزئیات این حادثه اظهار داشت: قطار مشهد شیراز در ساعت 4 بامداد امروز بر اثر اتصال ژنراتور برق قطار به کلی قطع می شود که بلافاصله این نقص فنی توسط ماموران و عوامل فنی راه آهن در اصفهان مورد بررسی قرار میگیرد.

انصاری گفت: علت اتصالی ژنراتور برق توسط تیم ایمنی راه آهن اصفهان مورد بررسی دقیق فنی قرار گرفته است و پس از تکمیل گزارشات بلافاصله به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: عوامل فنی قطار مشهد - شیراز پس از مشاهده این مشکل در واگن مولد برق برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی بلافاصله واگن مربوطه را از واگن مسافران جدا کردند.

مدیرکل راه آهن فارس اضافه کرد: براثر وقوع این حادثه هیچ گونه خسارات و طلفات جانی به مسافران و عوامل فنی و مأموران وارد نشده است.

بنابراین گزارش این قطار مشهد-شیراز متشکل از واگن‌های سری اول ساخت واگن‌سازی پلور متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجاء بود.

نظرات بینندگان