کد خبر: ۱۰۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

«مشاعره آستان ارادت» کلید خورد

مدیر کل صدا وسیمای فارس گفت:امیدواریم برنامه فاخر مشاعره آستان ارادت در ادامه برنامه های فاخر دیگر از آنتن صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس به سراسر کشور و دنیا مخابره شود و بزودی هم شاهد رونمایی سریال امین ولایت باشیم.
«مشاعره آستان ارادت» کلید خورد/پخش سریال «امین ولایت» به زودی از سیمای فارس پخشبه گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیر کل صدا وسیمای فارس  در برنامه «مشاعره آستان ارادت» گفت: یکی از دغدغه های مهم ما فرزندان این مردم که وظیفه خطیر و مهم پیشبرد رسانه را به عهده داریم، تعریف رسانه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آینده نه چندان دور بتوانیم الگوی موفق خودمان را به عنوان صدا وسیمای در این تراز را به سایر کشورها معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: در صدا وسیما در تراز جمهوری اسلامی ایران پیام هایی که تولید می شود باید از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشد که پیوست همه این پیام ها باید تقویت معنویت و سوق دادن به جامعه هدف به سمت خدا، تقویت معارف الهی و معارف دینی باشد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس مهمترین موضوع مورد دغدغه رادر دو حوزه فرم ارائه پیام و محتوای پیام بیان کرد وگفت: امروز در جهان غرب چه در سینما چه در تلویزیون و چه در رسانه های آنان در بحث فرم و استفاده از جذابیت هایی که مخاطب را متوجه آن رسانه می کند حرف های زیادی برای گفتن دارند تکنولوژی در اختیار آنهاست البته ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم این تکنولوژی را هم بومی کنیم و قدم های موثری در این زمینه برداریم اما مطلبی که در ید پرقدرت اسلام و فرزندان اسلام است موضوع محتواست ما در حوزه محتوا حرفهای زیادی برای گفتن داریم .

سهرابی گفت: مردم آزاده جهان کسانی که با هرمذهب و هرمرامی به دنبال زیبایی، عشق به دنبال معنویت و به دنبال خدا و ارزشهای اخلاقی هستند قبله آمال شان جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی است که در این سالهای پس از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی در ایران شاهد بودیم که پیام های متعالی زیادی برای سوق دادن جامعه بشری به سمت خدا به سمت اخلاق مداری تولید شده است.

وی افزود: در جهان امروز متوجه شده اند که اسلام و تشیع برای جامعه برنامه دارند هدف دارند و سوق دادن جامعه به سمت خدا با استفاده از دنیا در دستور کار نظام دینی و اسلامی است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به ظاهر فریبنده رسانه های رنگا رنگ دنیا گفت: ممکن است امروز رسانه های رنگارنگی که با توجه به تکنولوژی روز سهوالوصول شده است ودر اختیار همه مخاطبان است بتوانند در مدت زمان کوتاهی با جذابیت های فریبننده ای که در حوزه فرم دارند مخاطب را جذب کنند اما بدون شک مخاطب امروز که مخاطب هوشمندی است وسواد رسانه ای او هم بالا رفته از دوره توجه به ظاهر و فرم ارائه پیام عبور کرده و به دنبال محتوای قوی می گردد به دنبال حرف حساب می گردد وخوش بختانه این حرف حساب از رسانه های جمهوری اسلامی ایران شنیده می شود این به برکت خون شهداست این به برکت نفس گرم قدسی حضرت امام رحمت الله علیه است این به واسطه راهبری های خردمندانه مقام معظم رهبری است این بواسطه وجود بزرگان وعلماء دین ماست .

سهرابی گفت: امروز در صدا وسیمای فارس فرزندان ما به این بلوغ رسانه ای رسیدند که بتوانند با حفظ فرم ، محتوای قوی تولید کنند محتوایی که بتواند مخاطب را جذب و حرفی برای گفتن داشته باشد. برنامه مشاعره آستان ارادت که امروز به دست مبارک تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی رونمایی و آغاز به کار میکند با این هدف تولید می شود.

وی به منحصر به فرد بودن این برنامه تاکید کرد وگفت: در هیچ کدام از مراکز استان ها و شبکه های ملی برنامه ای به این شیوه و به این شکل نداشتیم این اتفاق خیلی خوب حاصل همکاری ، تعامل و توجه آستان مقدس احمدی ومحمدی و صدا وسیمای مرکز فارس است.کارهای بسیار خوب و ارزنده ای بواسطه این تعامل و در سایه هدایت های تولیت معظم آستان احمدی و محمدی ودر قالب های مختلف برنامه سازی برای معرفی حرم صورت گرفت که در شبکه های ملی مثل خورشید درخشید.

سید تقی سهرابی از همه کسانی که ایده پرداز این برنامه بودند قدردانی کرد وگفت: ما برنامه مشاهره در رسانه زیاد داشتیم اما برنامه ای به این شکل وشیوه نبود . برای این که این برنامه به ثمر بشیند و موفق شود باید پیش تولید موفقی داشته باشد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با تاکید به اینکه کارکنان خدوم صدا وسیمای فارس کارشان برای حرم مطهر احمد بن موسی کار اداری نیست کاری از سر ارادت واخلاص و اعتقاد قلبی است، گفت: امیدواریم انشاء الله این برنامه فاخر مشاعره آستان ارادت در ادامه برنامه های فاخر دیگر از آنتن صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس به سراسر کشور و دنیا مخابره شود و بزودی هم شاهد رونمایی سریال امین ولایت باشیم.

در این برنامه آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی علیهم السلام در مراسم افتتاح «مشاعره آستان ارادت در حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام» ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای فارس این کار را یک کار جهادی دانست وگفت: طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب، سومین حرم اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان احمدی ومحمدی علیهم السلام تصریح کرد: در سال گذشته توسط عزیزان ما در صدا وسیمای فارس کارهای مهمی برای معرفی این حرم مبارک و مقدس انجام گرفت و برنامه های خوبی از لحاظ فرهنگی تولید شد که برنامه «مشاعره آستان ارادت» هم یکی از نمونه های توجه به این حرم مطهر است.

آیت الله دستغیب توجه برخی مدیران استان در این زمینه را نشانه حرکتی دانست که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارد واظهار کرد: مسئله جهادی بودن کار و مقاومتی بودن اقتصاد اموری است که شدنی است.


نظرات بینندگان