کد خبر: ۱۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

ساخت جاده غیر قانونی تنگ کتویه متوقف شد

عملیات غیر قانونی ساخت جاده چنار برفدان در روستای تنگ کتویه داراب به دستور دادستان این شهرستان متوقف شد.
به گزارش شیرازه، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با اشاره به آخرین مصوبه شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: بر این اساس ادامه عملیات جاده سازی در این منطقه متوقف و افراد متخلف و مسئولان محلی که موجب خسارتهای جبران ناپذیر به عرصه های منابع طبیعی بوده اند تحت تعقیب کیفری قرار می گیرند.  
بوستانی افزود: این مصوبه با تاکید دستگاه قضایی، رئیس کل دادگستری و دادستان استان و نیروی انتظامی صادر شده و با این دستور هرگونه اقدام و دخل و تصرف در طبیعت و قطع درخت و بوته کنی ممنوع و دستگاههای زیربط موظف به برخورد با متخلفین هستند .  
وی گفت: بر اساس بخشنامه‌های صادر شده مرتبط با فعالیت کمیته صیانت از اراضی ملی در استان‌ها و شهرستان‌ها، پرونده این فعالیت غیر اصولی در دستور کار قرار گرفت.
بوستانی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات و مطالعات گسترده بازرسان و کارشناسان منابع طبیعی و نیروهای حقوقی و قضایی استان مشخص شد شورای اسلامی تنگ کتویه داراب بدون کسب هیچ گونه مجوزی، اقدام به ساخت جاده در این منطقه کرده است.  
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس یادآور شد: هم اینک جلوی تخریب طبیعت در این منطقه گرفته شده و از دست اندازی های بی رحمانه به اراضی ملی در این منطقه پیشگیری شده است .  
بوستانی ادامه داد: با این اقدام مهم از بسیاری از خسارات جبران ناپذیر به پوشش گیاهی نادر که از جمله ذخایر ژنتیکی ممنوع القطع هستند جلوگیری و علاوه بر آن نیز از تخریب سازه های سیل گیر و رسوب گیر به بهانه ایجاد راه های دسترسی به باغ ها گرفته می شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ماشین آلات و تخریب منابع طبیعی در این منطقه افزود: اقدامات غیر کارشناسی صورت گرفته علاوه بر آسیب های جدی به پوشش گیاهی، با توجه به بافت خاک رانش زمین را در این مسیر به دنبال دارد.
مدیر کل منابع طبیعی برخورد با قانون شکنان در عرصه منابع طبیعی، اراضی ملی و زمین خواری را از اولویت های مهم این اداره کل عنوان کرد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان