کد خبر: ۱۰۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
اداره ای با یک کارمند؛

ارسنجان در آستانه تحمیل یک مسئول غیر بومی دیگر

هرچند که چند سالی است که انتصاب مدیران غیر بومی برای شهرستان ارسنجان شدت یافته اما باز در اکثر موارد، لااقل تجربه و تخصص مربوط به مسوولیت خود را داشته اند و اگر قرار باشد فردی که کوچکترین تجربه و تخصص مربوط به مسوولیت خود ندارد، به عنوان مسوول منصوب شود،؛ نیروهای زیادی در خود شهرستان حضور دارند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از ارسن نیوز، اگر این روزها به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان مراجعه کرده باشید، متوجه شده اید که این اداره در حال حاضر تنها با یک کارمند که همزمان سرپرست هم می باشد اداره می شود و به جز یک نیروی شرکتی به عنوان راننده، کارمند دیگری در اختیار سرپرست اداره نیست!

 به دیگر سخن، سرپرست فعلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ارسنجان، به تنهایی باید تمام امور و وظایف اداری را خود انجام دهد. هم در ساعات اداری در محل کار حضور داشته و پاسخگوی مراجعان و ارباب رجوع و مکاتبات باشد، هم در جلسات متعدد شهرستانی و استانی شرکت کند، هم کمیسیون ها و هیأت های حل اختلاف کارگران و کارفرمایان را برگزار و اداره کند، و هم پیگیر مسایل کلان تر مربوط به اشتغال، وضعیت تعاونی ها و مسایل مربوط به رفاه اجتماعی شهرستان باشد!

 با وجود اینکه سرپرست فعلی که از نیروهای جوان و بومی شهرستان است، به دلیل سوابق از جمله سمت های کارشناسی و مدیریتی در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان شیراز و چندین سال حضور در ارسنجان به عنوان موطن اصلی خود، دارای تجربه و تخصص هست، اما به هر حال اداره شدن اداره ای که عنوانش حاوی 3 اسم یعنی تعاون، کار، و رفاه اجتماعی است تنها با یک نفر، طبعاً و قطعاً مشکلاتی را در پی دارد. که عقب افتادن کار ارباب رجوع در زمانی هایی که این مسوول در ماموریت یا جلسات خارج از اداره حضور دارد، یکی از آن هاست.

 هر چند این مسوول به دلایلی حاضر به گفتگویی در این خصوص نشد، اما طبق برخی شنیده ها، با وجود آنکه بعد از رفتن مسوول قبلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حکم سرپرستی برای وی  که کارمند بود صادر شده است، اما اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس حاضر به اضافه نمودن حتی یک کارمند دیگر به این اداره نیست.

 این در حالی است که دو سه سال قبل تر از این، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، 8 نفر نیرو و کارشناس داشت که اکثر آن ها در حال حاضر یا در اداره کل یا در اداره شهرستان شیراز دارای سمت های مدیریتی هستند.

 مساله زمانی جالب تر می شود که ظاهراً با وجود تمایل مردم و مسوولان شهرستان به ادامه ی مسوولیت سعید زارع در این اداره با توجه به سوابق و بومی شهرستان بودن، و این که حتی طوماری با امضاهای متعدد در این خصوص تهیه و به مسوولین استانی ارائه شده است، اما ظاهراً یکی از مسوولین فرا شهرستانی مدتی است پیگیر و در صدد آن است که یکی از یاران انتخاباتی خود را از شهرستانی دیگر و نهادی دیگر، به عنوان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسنجان، به مسوولین استانی این نهاد تحمیل کند!

 مسأله ای که ظاهراً با مخالفت مسوولین شهرستان نیز مواجه شده است.

 هرچند که چند سالی است که انتصاب مدیران غیر بومی برای شهرستان ارسنجان شدت یافته اما باز در اکثر موارد، مدیران غیر بومی، لااقل تجربه و تخصص مربوط به مسوولیت خود را داشته اند و بعضی از آن ها موفق هم بوده اند. و اگر قرار باشد فردی که کوچکترین تجربه و تخصص مربوط به مسوولیت خود ندارد، به عنوان مسوول منصوب شود،؛ نیروهای زیادی در خود شهرستان حضور دارند که حداقل با محل خدمت خود به کلی آشنا و دلسوز هم هستند.

 با توجه به این موارد، و با وجود اینکه نمی خواهیم پیش داوری در این خصوص داشته باشیم، طبیعی است منصوب کردن شخصی که هیچ تجربه و سابقه ای مربوط به این اداره ندارد و تازه بومی و آشنا با شهرستان هم نیست، هرچند هم که انسان شریفی باشد، نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه صرفاً یک ماشین امضا به شهرستان اضافه خواهد شد که قطعاً نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.

 به نظر می رسد مسوولین ارشد ارسنجان و به ویژه نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر، بخش و شهرستان که چند ماه دیگر به آرای مردم نیاز دارند، باید در این خصوص مقاومت و به وظیفه ی خود عمل کنند و نگذارند منافع مردم شهرستان ارسنجان فدای لابی گرایی های برخی مسوولین فرا شهرستانی شود.



نظرات بینندگان