کد خبر: ۱۰۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

تیم مدلینگ‌ به جرم فراهم‌کردن موجبات فساد و فحشا به ٣٧٩ ماه زندان محکوم شد

این شبکه از چند ماه پیش تحت تعقیب پلیس شیراز قرار گرفت. مأموران از چند وقت پیش دریافتند که گروهی متشکل از چند زن و مرد با اجاره ٢٠ واحد، باندی از مدلینگ‌ها را تشکیل داده و با تهیه کلیپ و عکس‌های مستهجن آنها را در فضای مجازی و حتی ماهواره‌ها منتشر می‌کنند.
به گزارش شیرازه، ١٢ زن و مرد که با تشکیل یک تیم مدلینگ ، تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی منتشر می‌کردند، با حکم قضات دادگاه شیراز به ٣٧٩ ماه زندان و ممنوعیت خروج از کشور و اشتغال به برخی مشاغل محکوم شدند. این ١٢ زن و مرد ٢٠ واحد صنفی را به مکان فساد و فحشا تبدیل کرده بودند و با گرفتن عکس‌های مبتذل آنها را در فضای مجازی منتشر می‌کردند.
شناسایی ١٢ مدلینگ

این شبکه از چند ماه پیش تحت تعقیب پلیس شیراز قرار گرفت. مأموران از چند وقت پیش دریافتند
که گروهی متشکل از چند زن و مرد با اجاره ٢٠ واحد، باندی از مدلینگ‌ها را تشکیل داده و با تهیه کلیپ و عکس‌های مستهجن آنها را در فضای مجازی و حتی ماهواره‌ها منتشر می‌کنند.
به همین دلیل رسیدگی به این پرونده به صورت جدی در دستور کار مأموران قرار گرفت و آنها پیگیری این ماجرا را آغاز کردند.

در ادامه تجسس‌ها مشخص شد که اعضای این باند، ۲۰ مکان و واحد صنفی نظیر آتلیه، مزون و طراح لباس را به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل‌ کرده بودند و به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیراخلاقی از خانواده‌ها و افراد در فضای مجازی اقدام می‌کردند.

به همین دلیل با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت‌های این شبکه، نیروهای امنیتی سپاه فجر با دستور مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه ضمن پلمپ این واحدهای صنفی، ۱۲ نفر را دستگیر کردند؛ به همین دلیل این شبکه سازمان‌یافته نفوذ فرهنگی و ترویج فساد متلاشی شد و همچنین تعدادی از افرادی که در این شبکه به‌عنوان مالک آتلیه، مانکن و طراح لباس فعالیت می‌کردند نیز شناسایی شده و تحت تعقیب قرار گرفتند.

انتشار تصاویر مبتذل در شبکه‌های ماهواره

این در حالی است که پس از دستگیری متهمان این پرونده مشخص شد که برخی از آنها در دام عناصر بیگانه و پروژه نفوذ فرهنگی گرفتار شده بودند که مستندات حمایت رسانه‌ای و پشتیبانی مالی بیگانگان از این نوع فعالیت‌های مجرمانه به‌ دست ‌آمد. عوامل این شبکه در پوشش سازمان‌های خیریه ده‌ها‌هزار دلار برای طراحی و اجرای پروژه ترویج فساد در کشور دریافت کرده بودند.

همچنین مأموران دریافتند که تعدادی از اعضای این شبکه به برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دعوت‌ شده و تحت آموزش قرار گرفته بودند و این افراد پس از فراگیری آموزش‌هایی نظیر آرایشگری و طراحی لباس اقدام به تهیه تصاویر، کلیپ و فیلم‌های مبتذل در برخی آتلیه‌ها و استودیوها کرده و سپس با هدف جلب حمایت‌های رسانه‌ای و مالی این محصولات مبتذل فرهنگی را برای شبکه‌های ماهواره‌ای ارسال یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر
می‌‌کردند.

بعد از مشخص‌شدن فعالیت این متهمان و سیر مراحل قانونی پرونده آنها برای رسیدگی به دادگاه کیفری شیراز منتقل شد و این ١٢ مجرم در آن شعبه محاکمه شدند. قاضی نیز پس از بررسی و شنیدن دفاعیات رأی خود را در این‌باره صادر کرد.

حکم سنگین

وکیل تعدادی از متهمان این پرونده در مورد این پرونده و حکم دادگاه گفت: «این پرونده ۱۲ متهم دارد که هشت نفر از آنها زن و چهار نفر مرد هستند. پس از سیر مراحل قانونی، از سوی رئیس شعبه ۱۱۷ دادگاه کیفری دو شیراز، اتهام فراهم‌کردن موجبات فساد و فحشا از طریق انتشار تصاویر مبتذل و مستهجن در فضای مجازی، تشویق و ترغیب مردم جامعه اسلامی به فساد و فحشا، برگزاری نمایشگاه لباس از طریق ارایه مدل‌های غربی، مانکن‌شدن و تبلیغ فرهنگ برهنگی غرب به متهمان تفهیم شده است.»

محمود طراوت‌روی با بیان این‌که متهمان این پرونده به حبس‌هایی از ۵ ماه الی ۶‌سال محکوم شده‌اند،
در مورد احکام صادره آنها گفت: «در این پرونده یک زن و مرد هرکدام به ۵‌سال زندان و منع از اشتغال به کار تولید و طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت ۲‌سال از پایان دوران حبس محکوم شدند.

مرد دیگری نیز به ۶‌سال زندان و انفصال خدمات عمومی و دولتی یعنی هر پست و حرفه‌ای که وزارت ارشاد به او بدهد و منع از حرفه خبرنگاری و آنچه که به حرفه خبرنگاری مربوط می‌شود و منع از اشتغال به سردبیری مجله و آنچه به مطبوعات رایج کشور مربوط می‌شود به مدت ٢ ‌سال پس از پایان دوران حبس محکوم شده است.

یک زن دیگر هم به یک ‌سال زندان، زن و شوهر دیگری هر یک به ۸ ماه زندان و منع از اشتغال در کار تولید و طراحی لباس و کار در آتلیه عکاسی برای مدت ٢‌ سال پس از پایان حبس، ۳ زن هر کدام به ۴‌سال زندان و منع از اشتغال به کار طراحی و تولید لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت ٢ سال پس از پایان دوران حبس، زن دیگری به ۶ ماه زندان و منع از اشتغال و کار تولید، طراحی لباس و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت ٢‌ سال بعد از حبس محکوم شده‌اند.»

این وکیل در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در این پرونده یک زن دیگر به ۵ ماه زندان و منع از کار طراحی و برگزاری نمایشگاه لباس به مدت ٢ سال از اتمام دوران حبس محکوم شده است. آخرین متهم یک مرد است که به ٢‌ سال حبس و منع از اشتغال به حرفه عکاسی به مدت ٢‌ سال از پایان دوران حبس محکوم شده است. دادگاه همچنین متهمان را به ٢ سال ممنوعیت خروج از کشور پس از پایان دوران حبس به‌عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرده است.»

طراوت‌روی با بیان این‌که به وکالت از موکلان خود به این حکم دادگاه اعتراض کرده است، گفت: «نسبت به حکم تجدید‌نظر‌خواهی صورت گرفته؛ اما هنوز برای رسیدگی در مرحله تجدید‌نظر تعیین شعبه نشده است.»

روزنامه شهروند

برچسب ها: مدلینگ ، فساد و فحشا
نظرات بینندگان