کد خبر: ۱۰۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
رویداد پلیسی استان فارس؛

آغاز طرح زمستانه پليس فارس/ اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شيراز

جانشين فرماندهي انتظامي استان از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و برخورد با مخلان نظم و امنيت در شيراز خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

آغاز طرح زمستانه پليس فارس / استفاده از 150 گشت پليس در اين طرح


احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان در مراسم افتتاحيه طرح زمستانه پليس، بيان كرد: خدمت به مردم توفيق الهي است و بايد با برنامه ريزي و هدف گزاري مناسب اقدامات سريع و صحيحي را در راستاي تسهيل در عبور و مرور انجام داد.

وي تأكيد كرد: براي اقدامات حداقلي خود بايد پيش بيني حداكثري داشته باشيد تا در انجام مأموريت هاي محوله موفق شويد.

فرمانده انتظامي استان فارس از آغاز طرح زمستانه پليس استان با همكاري ساير دستگاه هاي متولي خبر داد و گفت: اين طرح تا بيستم اسفند ماه و با استفاده از 150 گشت پليس در جاده ها، 20 پاسگاه انتظامي و 14 پايگاه زمستانه پليس انجام خواهد گرفت.

گودرزي آمار متوفيان طرح زمستانه پليس استان در سال گذشته را 182 نفر اعلام كرد و افزود: اين آمار به هيچ وجه قابل قبول نيست و با همكاري ساير نهادهاي مربوطه در سال جاري بايد شاهد كاهش آن باشيم.

وي گفت: بر اساس آمارهاي ارائه شده 290 هزار نفر در استان فارس بر اثر تصادفات، معلوليت پيدا كرده اند كه اين آماردر شأن مردم خوب استان فارس نيست.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه 72 درصد از جانباختگان حوادث رانندگي در جاده هاي مواصلاتي استان به وقوع پيوسته است، بر لزوم تقويت پليس راه استان تأكيد كرد.

در پايان اين مراسم، رژه خودروهاي پليس و ساير ارگان هاي دخيل در طرح زمستانه از جمله اورژانس، راهداري و آتش نشاني با نظم خاصي برگزار شد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شيراز

سرهنگ علي ذوالقدري جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت: با هدف ارتقاء نظم و امنيت و برخورد قانوني با مخلان آرامش شهروندان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در دستور کار مأموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين طرح که با حضور کارکنان فرماندهي انتظامي شهرستان شيراز، يگان امداد،پليس آگاهي، پليس امنيت عمومي و پليس مبارزه با مواد مخدر انجام گرديد، مقدار 9 كيلو و 400 گرم ترياك از خرده فروشان مواد مخدر كشف شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به دستگيري 27 نفر متهم در زمينه هاي گوناگون، خاطر نشان كرد: دستگيري دو نفر مالخر، توقيف دو دستگاه خودرو سواري تحت تعقيب، كشف دو دستگاه موتورسيكلت سرقتي، كشف 70 گرم هروئين، كشف 50 عدد پايپ استعمال شيشه و دستگيري دو نفر اراذل و اوباش از ديگر دستاورد هاي پليس در اجراي اين طرح بود.

سرهنگ ذوالقدري با تأكيد بر عزم جدي پليس در برخورد با هنجارشکنان جامعه، بيان کرد: برخورد قانوني با برهم زنندگان امنيت و آسايش مردم از وظايف ذاتي پليس و از حقوق شهروندان است که با جديت پيگيري مي شود.

جانشين فرماندهي انتظامي استان فارس بيان كرد: پيشگيري از جرايم نيازمند عزم همگاني است و از شهروندان درخواست مي شود هرگونه موارد مشکوک را از طريق تلفن مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

دستگيري سارق خودرو سانتافه در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت: فردي با مراجعه به مأموران كلانتري " جام جم " شيراز، اظهار داشت جهت فروش خودرو سانتافه خود از طريق فضاي مجازي آگهي انتشار دادم که فردي ناشناس با من تماس و اعلام كرد قصد خريد خودرو را دارد.

وي ادامه داد: متهم در اظهارات خود مدعي شد با فرد موصوف در يكي از خيابان هاي شيراز قرار ملاقات گذاشته که شخص تماس گيرنده ضمن تهديد با يک قبضه سلاح كلت كمري، خودرو را سرقت و متواري گرديده است.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز خاطر نشان كرد: بلافاصله طرح مهار اجرا و مراتب به کليه واحدهاي گشتي ابلاغ شد كه پس از مدتي كوتاه اکيپ گشت يگان امداد خودرو سانتافه مسروقه را در سطح شهر مشاهده و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را متوقف و فرد سارق را دستگير كردند.

سرهنگ ملك زاده با اشاره به كشف يك قبضه اسلحه از متهم دستگير شده، افزود: فرد سارق جهت ادامه تحقيقات و تشكيل پرونده به كلانتري مربوطه انتقال داده شد.

وي به مخلان نظم و امنيت هشدار داد: مأموران انتظامي شهرستان شيراز با تمام تلاش و توان خود نسبت به برقراي نظم و امنيت در جامعه تلاش مي كنند و با كساني كه بخواهند به هر نحوي امنيت مردم را به مخاطره بيندازند، برخورد قانوني انجام خواهند داد.

كشف 138 كيلوگرم مواد مخدر طي دو عمليات

سرهنگ محمد جعفر تولايي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان كرد: مأموران پاسگاه "چهار برکه" شهرستان "لارستان" هنگام كنترل خودرو هاي عبوري در جاده بندرعباس- لارستان، يك دستگاه وانت پيكان كه به علت نقص فني روي يك دستگاه جرثقيل حمل مي شد، را متوقف و مورد بازرسي قرار دادند.

وي ادامه داد: در بررسي هاي انجام شده توسط مأموران، 101 كيلوگرم حشيش كه به طرز ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: مأموران ايست وبازرسي قلاتويه در شهرستان داراب نيز در بازرسي از يک دستگاه تيبا 37 کيلوگرم ترياک كشف كردند.

سرهنگ تولايي افزود: در اين خصوص دو نفر متهم دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند.

سارق منزل با 22 فقره سرقت به آخر خط رسيد

سرهنگ سيروس حيدري رئيس پليس آگاهي استان گفت: ماموران كلانتري وليعصر شهرستان شيراز از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 مطلع شدند يك نفر در حال سرقت از يك باب منزل در يكي از خيابان هاي واقع در شمال شيراز است.

وي ادامه داد: بلافاصله موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با حضور به موقع ماموران، سارق كه در حال سرقت از منزل بود دستگير شد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: متهم دستگير شده براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي استان منتقل و در بررسي سوابق کيفري متهم، مشخص شد وي داراي 5 فقره سابقه کيفري در زمينه سرقت و اعتياد مي باشد.

سرهنگ حيدري افزود: در تحقيقات انجام شده از اين سارق سابقه دار، ‌وي به 22 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان شيراز با همدستي فردي ديگر اقرار كرد كه صحنه هاي سرقت بازسازي و تاکنون 9 نفر از شکات شناسايي شده اند.

وي با اشاره به معرفي سارق دستگير شده به مراجع قضائي، خاطر نشان كرد: تحقيقات پليس براي دستگيري همدست اين سارق منزل ادامه دارد.
برچسب ها: استان فارس ، شیراز
نظرات بینندگان