کد خبر: ۱۰۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

موج سواری افراطیون اصلاح طلب فارس در جبهه ی جدید؛ از خط و نشان تا دعوت از نماینده حاشیه ساز این روزهای مجلس

متاسفانه بخش دیگری از پازل افراطی ها را این روزها یکی از نماینده های شیراز تکمیل می کند. وی که از آغاز نمایندگی همراه با دولتمردان مواضع مشترکی را اتخاذ کرده است نشان داده پتانسیل بالایی دارد تا به عنوان نماینده حاشیه ساز جنوب کشور معرفی شود.
شیرازه/ با روی کار آمدن دولت یازدهم، جریان افراطی اصلاحات در استان فارس تلاش خود را برای انتخاب یک استاندار همسو آغاز کرد. رفت و آمدها به دفتر حسن روحانی آغاز شد تا اینکه برخلاف نظر این طیف سیاسی احمدی به عنوان استاندار فارس انتخاب شد.
 
فشار افراطیون اصلاحات به احمدی برای عزل و نصب در معاونت های استانداری، فرمانداران و مدیران کل  و از طرفی انتظار به اتخاذ مواضع رادیکالی روز به روز بیشتر می شد تا جایی که بارها احمدی در سخنانش اعلام کرد که استاندار دولت اعتدال است نه یک جریان سیاسی خاص.

کار به جایی رسید که جریان افراطی اصلاحات تغییر احمدی در استان فارس را در دستور کار خود قرار داد و لابی برای جابجایی مدیریت ارشد استان از شیراز تا پاستور آغاز شد. همزمان انتقاد فعالین تندرو اصلاحات به استاندار فارس به رسانه ها کشیده شد. آنها در قالب مصاحبه و یادداشت، بصورت ظاهری علت مخالفت با احمدی را عدم همگرایی او با دولت تدبیر اعلام می کردند و اظهار می داشتند که احمدی  نه تعبیر اعتدال را می‌داند و نه پیام انتخابات ۲۴ خرداد را درک کرده است .

لابی برای تغییر سید محمد احمدی به حلقه اول تیم رئیس جمهور رسید تا اینکه حواشی حضور علی مطهری در شیراز به سرعت تغییر استاندار فارس اضافه کرد.

طیف تندرو اصلاحات از این فرصت نیز استفاده کرد و توانست دیگر جریان های سیاسی حامی دولت در فارس را برای تغییر استاندار متقاعد کند. همصدایی حامیان دولت در فارس جهت رفتن مدیریت ارشد استان، رضایت پاستور را برای افراطیون به ارمغان آورد.
احمدی به بهانه احتمال حضور در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داد.

با استعفای اجباری مرد شماره یک دولت اعتدال در فارس، مجددا اردوگاه حامیان دولت بر سر گزینه جدید استانداری فارس دچار اختلاف شدند تا اینکه  وزارت کشور سید محمد علی افشانی را به عنوان گزینه جدید استانداری فارس به هیئت دولت معرفی کرد و افشانی علی رغم مخالفت نمایندگان فارس در مجلس استاندار فارس شد.

طیف افراطی اصلاحات فارس که از ماجرای برکناری احمدی خود را به قدرت نزدیک تر می شمرد و قدرت سیاسی اش را به دیگر گروه های حامی دولت در فارس اثبات کرده بود و از طرفی تجربه نوع برخورد با احمدی نیز در کارنامه داشت به افشانی نزدیک و انتظارات و مطالبه های خود را به استاندار جدید بصورت مستقیم و غیر مسقیم اشاره کرد.

استاندار جدید فارس اما آنچنان که افراطی ها انتظار داشتند با این گروه تندرو راه نیامد، طوری که یکی از رسانه های این طیف طی مطلبی برای افشانی و معاون سیاسی وزیر کشور خط و نشان کشید و نوشت:«حامیان دولت و اصلاح طلبان هیچ تعارفی با هیچ شخصی ندارند و حاضرند اشتباه خود را اصلاح کرده و دوباره ندای تغییر را سر دهند و تا به نتیجه رسیدن اعتراضاتشان سکوت نکنند»

خط و نشان این طیف، فعلا از سوی دولتمردان پایتخت نشین خریداری ندارد و همین امر باعث شده اتخاذ مواضع ساختارشکنانه در جبهه ی دیگری دنبال و شکل بگیرد!

در این هفته دو تشکل افراطی دانشگاه شیراز به بهانه 16 آذر روز دانشجو دعوت از افراد مسئله دار و پر حاشیه را در دستور کار قرار داد. در ابتدای هفته یکی از این تشکل ها با تبلیغات در سطح دانشگاه از یک عضو جبهه منحل مشارکت دعوت کرد تا به ارائه مواضع همسو با آنها بپردازد. هر چند که حضور وی در تالار فجر دانشگاه شیراز با استقبال سرد دانشجویان همراه شد.

این دو تشکل افراطی در آخر هفته نیز تریبون تالار فجر را در اختیار نماینده حاشیه ساز این روزهای مجلس می گذارد تا احتمالا دوباره بدون ساز و کار مناسب بصورت گزینشی از دستگاه هایی که رئسای آن را مدیرانی غیر همسو با جریان سیاسی مطبوعش اداره می کنند، در راستای شفاف سازی مطالبه کند.

متاسفانه بخش دیگری از پازل افراطی ها را این روزها یکی از نماینده های شیراز تکمیل می کند. وی که از آغاز نمایندگی همراه با دولتمردان مواضع مشترکی را اتخاذ کرده است نشان داده پتانسیل بالایی دارد تا به عنوان نماینده حاشیه ساز جنوب کشور معرفی شود. این نماینده که سعی خود را می کند به رهبران جریان اصلاحات بیش از گذشته نزدیک شود در تریبون های دانشجویی مانند یک اصلاح طلب دو آتیشه سخن می راند.

کنش اقلیت افراطی اصلاحات در حالی در این روزها اوج گرفته و احتمالا در آینده نیز شاهد آن هستیم که کمتر از چند ماه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی نمانده و این گروه با رویکرد رادیکالی به دنبال سهم و تاثیرگذاری بیشتر در استان فارس هستند.
*مجتبی ارغوان
نظرات بینندگان