کد خبر: ۱۰۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

آشنایی با سوابق رئیس جدید سازمان بسیج/ تصاویری از یک دهه مجاهدت سردار غیب پرور

سردار غلامحسین غیب پرور متولد سال 1341 در شیراز است. وی در دوران دانش آموزی که همزمان شده بود با مبارزات مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی، همراه با همکلاسی های خود ضمن فراگیری تعلیم، تربیت را نه از مدرسه بلکه با فعالیت های انقلابی، تربیت دینی و مبارزاتی را آموخت.
به گزارش شیرازه، رهبر معظم انقلاب روز گذشته طی حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب کردند.

سردار غلامحسین غیب پرور متولد سال 1341 در شیراز است. وی در  دوران دانش آموزی که همزمان شده بود با مبارزات مردم ایران علیه رژیم شاهنشاهی، همراه با همکلاسی های خود ضمن فراگیری تعلیم، تربیت را نه از مدرسه بلکه با فعالیت های انقلابی، تربیت دینی و مبارزاتی را آموخت تا جایی که وی در خاطراتش از آن زمان می گوید: در سال 56 به همراه 13 نفر دیگر از مدرسه اخراج شدیم. اما این اخراج بواسطه تنبلی نبود بلکه نوشتن شعار و توزیع آن در مدرسه علت این اخراج بود.

وی در دوران دفاع مقدس به عضویت در لشکر 19 فجر شیراز درآمد و مسئول آموزش عقیدتی سیاسی لشکر 19 فجر شد.

غیب پرور در سال های دفاع مقدس، به عنوان جانشین تیپ حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و مسئولیت محور مهندسی لشکر 19 فجر را برعهده داشت.

فرمانده سابق سپاه فجر بعد از دوران دفاع مقدس به عنوان مسئول آموزش نیروزی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد و تا سال 85 فرمانده لشکر 25 کربلا در مازندران بود.

پس از سال 85 به مدت 2 سال فرماندهی لشکر 19 فجر در فارس را برعهده گرفت و با ادغام نیروی مقاومت و زمینی به فرماندهی سپاه فجر استان فارس منصوب شد.

یادگار دوران دفاع مقدس در آذرماه سال گذشته و پس از شهادت سردار حسین همدانی فرمانده وقت قرارگاه امام حسین(ع) در حلب سوریه، جایگزین وی شد. این قرارگاه مسئولیت سازماندهی گردان‌های امام حسین(ع) را برعهده دارد.

سردار غیب پرور تا مرداد ماه 95 فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز بود که بعد از آن جای خود را به سردار سید محمد هاشم غیاثی داد.




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵
3
خداقوت سردار. ان شاءالله همیشه موفق باشی
جواد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵
0
ببخشید اشتباهی منفی دادم