کد خبر: ۱۰۲۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

گردشگر خارجی نظارت فراموش شده در فرودگاه شیراز را احیا کرد/دلالی عامل اجاره بالای غرفه های فرودگاه/ غرفه داران زیر بار استفاده از برچسب قیمت نمی‌رفتند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس گفت:در سنوات گذشته طی قراردادهای سنگینی مجموعه خدماتی فرودگاه به افرادی واگذار شده که این ها بعضا کاسب نیستند و به نوعی دلال هستند.
به گزارش شیرازه، گران فروشی و نقره داغ کردن مسافرانگردشگر خارجی نظارت فراموش شده در فرودگاه شیراز را احیا کرد/دلالی عامل اجاره بالای غرفه های فرودگاه/ غرفه داران زیر بار استفاده از برچسب قیمت نمی رفتند در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به یک روال طبیعی تبدیل شده است و علی رغم انتقاد مردم و بعضا پیگیری ها و وعده های مسئولان زمانی بیشتر خودش را نشان داد که یک گردشگر خارجی پول زیادی را برای خرید چند خوراکی در فرودگاه شیراز پرداخت کرد. او با انتشار تصویر و مطلب کوتاهی در شبکه های اجتماعی به این صورت حساب اعتراض می کند و می نویسد:«گرانترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارش ما، کیک و ژله هم آوردند؛ ۳ کاپوچینو + ۲ همبرگر + ۱ هات‌داگ؛ ۲.۷ میلیون ریال!»

دست به دست شدن این مطلب در شبکه های اجتماعی موبایلی با واکنش برخی رسانه های کشوری نیز همراه شد. یکی از سایت های خبری تیتر زد:«بازی با آبروی گردشگری ایران در فرودگاه شیراز!»

رسانه های استان فارس نیز با انتشار گزارش هایی به هزینه های بالا در فرودگاه بین المللی شیراز اعتراض کردند و اجاره گران غرفه ها را دلیل هزینه های سراسام آور مواد خوراکی دانستند.

محمدمهدی عرب مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اینکه متاسفانه مدت زیادی است که شاهد گران فروشی های متمادی در فرودگاه شیراز هستیم و مردم از این وضعیت شاکی هستند، اظهار داشت: در سنوات گذشته طی قراردادهای سنگینی مجموعه خدماتی فرودگاه به افرادی واگذار شده که این ها بعضا کاسب نیستند و به نوعی دلال هستند.

وی با بیان اینکه این محوطه فرودگاه با مبلغ گزافی به صورت مناقصه ای به عده ای واگذار شده و پس از آن به صورت غرفه ای آماده و اجاره داده شده است، خاطرنشان کرد: اکنون پس از چند سال با ورود مجموعه تعزیرات اصناف در بحث نظارت فرودگاه، غرفه داران اظهار می کنند که درآمدهای ما با اجاره های میلیونی همخوانی ندارد.

عرب با بیان اینکه جلسات مختلفی در این راستا با مسئولان مربوطه برگزار شده است، گفت: مسئولان فرودگاه می گویند ما فقط غرفه ها را اجاره داده ایم و اگر اجحافی صورت می گیرد مدیران قانونی باید ورود پیدا کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس با اشاره به اینکه یک سری نرخ گذاری از جانب سازمان صنعت و معدن در اوایل امسال تعیین شده است، افزود: علیرغم نرخ گذاری ها، تا کنون غرفه داران زیربار نرفته و هر گونه که دلشان می خواهد مردم را اذیت می کنند.

وی دلیل اصلی این گران فروشی ها را قراردادهای اجاره ای با قیمت هنگفت دانست و یادآور شد: در راستای تشدید نظارتها بر غرفه های فرودگاه شیراز، در روزهای گذشته اکیپ سیار تعزیرات حکومتی به همراه بازرسین سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در این فرودگاه حاضر و به بازرسی از غرفه ها و شکایات مسافرین پرداختند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طی این بازرسی 6 فقره پرونده تخلف به ازش 500 میلیون ریال تشکیل شد، خاطرنشان کرد: متخلفین به اشد مجازات پیش بینی شده در قانون محکوم خواهند شد.

عرب همچنین اظهار داشت: پس از جریان پیش آمده مبنی بر گران فروشی به گردشگر خارجی در این فرودگاه و بررسی غرفه های متخلف، فعلا مقرر شده که هفته ای سه بار بازرس ها برای نظارت کامل در فرودگاه حضور پیدا کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس با بیان اینکه متاسفانه این بی قانونی در فرودگاه شیراز به چشم می خورد، گفت: این در حالی است که در فرودگاه تهران که پایتخت است تمامی اقلام برچسب قیمت دارند لیکن در شیراز غرفه داران زیر بار استفاده از برچسب قیمت نرفته بودند.

وی با بیان اینکه با شماره‌گذاری غرفه‌ها به فروشندگان آن اعلام شد، تنها 15 تا 20 درصد می‌توانند نسبت به مرکز شهر شیراز تفاوت قیمت داشته باشند، تصریح کرد: افزایش قیمت بیشتر از این میزان، خلاف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

عرب راه حل اصلی این مشکل را لغو قراردادهای بسته شده اعلام کرد و افزود: این مجموعه باید به قیمت واقعی واگذار شود که هم غرفه دار و پيمانكار فرودگاه سود منطقي ببرد و هم مسافران به مايحتاج خود دسترسي داشته باشند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس اظهار داشت: مردم خودشان بهترین ناظرانی هستند که می توانند به ما کمک بدهند؛ در صورت مشاهده هر گونهه تخلف چه در فروشگاه و چه در سطح جامعه به شماره 124 سازمان صنعت و معدن و 32340000 ستاد خبری مجموعه بازرسی نظارت اصناف شکایت های خود را اعلام کنند.

گردشگر خارجی نظارت فراموش شده در فرودگاه شیراز را احیا کرد/دلالی عامل اجاره بالای غرفه های فرودگاه/ غرفه داران زیر بار استفاده از برچسب قیمت نمی‌رفتند
به گزارش شیرازه، فرودگاه را می توان رابطی برای انتقال و اعزام فرهنگ شهرمان به خارج از این شهر و کشور دانست چرا که اکثرا گردشگران از طریق فرودگاه وارد شیراز می شوند.
حال گردشگرانی را می بینیم که از آمدن خود به شیراز  و خرید حتی یک لیوان چای در فرودگاه پشیمان می شوند چه برسد به سوغاتی شیراز!
به نظر می رسد این جریمه ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بار مضاعفي بر دوش مردم و مسافران ميگذارد چرا كه غرفه دار پول اين جريمه ها را از مردم به هر نحوي كه بتواند خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ali
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵
0
من هفته پيش پرواز داشتم ما يك بطري اب معدني كوچك 5000 هزارتومان و يك بيسكوييت tvixو همراه با دوتا چيپس كلا 55000 هزارتومان از ما گرفتن