کد خبر: ۱۰۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

مراسم1+16 آذر و روز دانشجو در فراشبند چگونه گذشت+ عکس

مراسم 16آذر و روز دانشجو روز گذشته 17 آذرماه در دانشگاه ازاد فراشبند برگزار شد اما دانشجویان برای پرسیدن سوال هایشان حاضر شدند.

به گزارش شیرازه  به نقل از نخل بیدار مراسم 16 آذر و روز دانشجو در فراشبند با یک روز تاخیر در فراشبند برگزار شد.

این مراسم با حضور دانشگاه های ازاد و پیام نور به میزبانی دانشگاه ازاد در محوطه این دانشگاه  با حضور پرشور دانشجویان و مسئولین هر دو دانشگاه و مسئولین شهرستان که طبق قول داده شده به دانشجویان امام جمعه، فرماندار، مسئول دفتر نماینده شهرستان، رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس شورای شهر و نماینده شهرداری برگزار گردید.

در ابتدای مراسم مجرد رئیس دانشگاه آزاد فراشبند ضمن عرض خوش آمدگویی به همه حاضرین درجلسه روز دانشجو را تبریک گفت و بیان داشت: طبق وعده داده شده امروز مسئولین امر در جلسه پرسش و پاسخ مستقیم و رودر رو با دانشجویان پاسخگوی سوالات و مطالبات شما خواهند بود.

روز دانشجو فراشبند

در ادامه پورزارعی فرماندار فراشبند ضمن عرض تبریک روز دانشجو به واقعه تاریخی این روز در دانشگاه تهران پرداخته و گفت: حرکت انقلابی دانشجویان در سال 32 در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران، و به خشونت کشیدن این حرکت توسط رژیم منهوس پهلوی، منجر به شهادت رسیدن سه تن از این دانشجویان به نام های بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی گردید که این خود جرقه و بارقه ای از امید در حرکت های بعدی مردم انقلابی گردیده و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 انجامید.

روز دانشجو فراشبند

سرگرد پاسدار علیرضا محمدی نیز در این مراسم با تبریک این روز به دانشجویان ضمن بیان شاخصه های یک دانشجوی انقلابی، چپ و راست را بی معنا نامید وفرمود: امروز همه باید انقلابی باشند ویا به فرموده ی مقام عظمای ولای اصولگرای اصلاح طلب بود.

روز دانشجو فراشبند

سپس حجه الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند هم با تبریک روز دانشجو به دانشجویان، به بیان شاخصه های دانشجوی انقلابی پرداخته و بیان داشتند: از ویژگی های یک دانشجوی واقعی و انقلابی این است که بتواند در دانشگاه حرف  های انقلابی بزند، دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد، دانشجو باید سیاسی باشد نه سیاست زده، دانشجو باید نقاد باشد نه اینکه تنها به فکر نمره گرفتن، دانشجو باید مکاتب انحرافی را مطالعه کند نه انحرافی باشد، دانشجو باید بصیرت داشته باشد و نباید جناحی فکر کند.

ابراهیمی افزود: دانشجو ضمن اینک می بایست استکبارستیز باشد باید ابتدا معرفت و  شناخت داشته باشد، نسبت به لیبرالیزم شناخت داشته باشد، وقتی می خواهد در مورد گروه های انقلاب صحبت کند باید شناخت داشته باشد. باید شبکه های اجتماعی و جراید و روزنامه ها را مطالعه کند. نه اینکه فکر و ذکرش حضور در کلاس و درس باشد. چرا که ما تنها برای نمره درس نمی خوانیم بلکه برای کسب علم باید درس خواند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در انتقاد از عدم فعالیت های دانشجویی در مسائل فوق برنامه گفت: چرا شما دانشجویان در مورد برجام و حقوق های نجومی اقدامی نکردید؟ چرا در مورد اختلاس ها و بد قضاوتی ها حرف نمی زنید؟  چرا در مورد برخی رفتارهای مجلس و دولت سخن نمی گوئید؟  باید فعال باشید چرا که ممکن است برخی دولت ها بخواهند سر شما کلاه بگذارند. چرا برای ما چهارچوب نطام اهمیت دارد، اهمیتی ندارد که دولت کیست؟ باید انتقاد شود از مشکلات و ایرادات من، از ایرادات فرماندار و بقیه مسئولین تا ما ایرادات را حل کنیم.


بالاخره انتظار دانشجویان به پایان رسیده و در یک فضای چهره به چهره و آزاد با مسئولین شهرستان به بیان انتقادات، مطالبات و سوالات خود پرداختند.

روز دانشجو فراشبند


سوالات از فرماندار و جواب وی:

سوال دانشجو: با توجه به بازدید اخیر مسئولین وزارت و زاگرس از پالایشگاه گاز فراشبند، و همچنین با توجه به اینکه متخصص هایی در شهر داریم که آینده شغلی در این شرایط برای آنها نیست آیا جهت بکارگیری نیروهای بومی با مسئولین صحبتی صورت گرفته و قول مساعدی داده شده است؟

جواب: راجع به کنفرانس خبری مسئولین نفت و گار در پلایشگاه گاز و عدم اجازه به خبرنگاران بومی در آن جلسه، آقای دکتر منتطری را سخت به چالش کشیدم که چرا خبرنگاران بومی در جلسه کنفرانس خبری حضور نداشتند.
در جلسه ای که با ایشان داشتم روزمه ی پرسنل فراشبندی را به ایشان ارائه دادم تا از ایشان به عنوان مسئولین منطقه استفاده شود.

سوال:چرا باید برخی پرسنل بعد از 20 سال سابقه کاری در پالایشگاه از کار تعلیق شوند؟

جواب:در مورد اخراج کارمندان از شرکت کیسون، مهلت 48 ساعته دادم که نیروها به کار برگردند، که طبق پیگیری تعدادی تعدادی که بازنشست شدند و تعدادی به کار برگشتند.


سوال:وعده جنابعالی جهت خرید ساختمان مدرسه شهید جلالی جهت دانشگاه آزاد به کجا رسید؟ ظاهرا این امر فقط به کشکمش بین مسئولین منجر شده است.

جواب: در مورد دانشگاه آزاد هم دلیل اصلی عدم اماده سازی ساختمان، مشکل خود دانشگاه آزاد است که در طول مدتی که این دانشگاه در شهر مستقر شده، حتی یک آجر هم روی هم نذاشته و تلاشی نداشته است، کم کاری مدیر دلیل اصلی نداشتن ساختمان ملکی ادارات بدون ساختمان در شهر است. اما قول می دهم با تمام بدعهدی های دانشگاه آزاد در پرداخت کرایه همین ساختمان مدرسه که در اختیار آن است، جهت خرید ساختمان مدرسه شهید جلالی تمام تلاش خود را انجام دهیم هرچند که مجوز آن گرفته شده و با توجه به نوساز بودن ساختمان می بایست وزیر مربوطه دستور دهد. ضمنا تا زمانی که ساختمان آماده نشده دانشگاه در همین ساختمان مستقر خواهد بود و مسئله تعطیلی دانشگاه هم کاملا منتفی است.

سوال: نظر شما در مورد حقوق های نجومی و رسیدگی به آن توسط دولت چیست؟

جواب: حقوق های نجومی مطرح شده مال یک دولت نیست، وزیر اقتصاد گفتند که بعضی ها در چهارچوب قانون حقوق دریافت کرده اند، ولی قوه قضائیه پیگیری می کند.


سوال: آیا مسئولین در شهر با هم اختلاف دارند؟

جواب: ما مسئولین هیچ گونه اختلافی با هم نداریم، البته اختلاف سلیقه همیشه هست که آن هم موجب طراوت در کار می شود.

در این زمینه یک بار آقای کرمپور از من سوال کردند چند مسئول اصولگرا و اصلاح طلب در شهر داریم؟ که من جواب دادم در این زمینه با مسئولین شهر مصاحبه نکردم و اطلاعی ندارم.


سوال: چرا جنابعالی در گزارش فعالیت های دولت گفته بودید دولت در برجام معجزه کرده است؟

جواب: آقای ولایتی به عنوان مشاور رهبری گفتند غیر از مذاکره راهی نداشتیم، در مذاکرات ما حقانیتمان را اثبات کردیم. از اثرات برجام در اختلاف و شکافی است که بین کشورهای 1+5 جهت ازتباط با ایران افتاده است. هم چنین ذره به ذره مذاکرات  زیر نظر رهبری انجام گرفته و ایشان مرتبا تذکرات لازم را می داده است. در کل موفقیت دولت موفقیت نظام و موفقیت نظام موفقیت مردم است.


سوال: بنظر شما خطوط قرمز نطام چیست؟

جواب:همان خطوطی که رهبری اعلام کردند که باعث سرافرازی و عزت ما می شود.


سوال: نظر شما در مورد قرارداد های نفتی؟

جواب: قرارداد های نفتی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می شود و دفتر رهبری و تشخیص مصلحت نطام هم نظارت دارند، تحریم ها باعث ظهور زنجانی و خاوری شد، ما از فروش 800 هزار بشکه در دوران تحریم شروع کردیم ولی الان با آمار بالای امروز آزادانه نفت می فروشیم و پول آن را تحویل می گیریم در صورتی که در دوران تحریم حتی نمی توانستیم پول آن را تحویل بگیریم و می بایست به جای آن کالاهای بنجل می گرفتیم.


سوال: نظر شما درمورد نوسانات دلار و توقیف برخی نشریات چیست؟
نوسانات دلار طبق گفته رئیس بانک مرکزی کاذب است و قطعا این قیمت می شکند، بعض نشریات هم چون در چهارچوب قانون فعالیت نداشته اند و اصول را رعایت نمی کنند توقیف می شوند.


محمدی فرمانده سپاه:
سوال: روش جذب در سپاه چگونه است؟

جواب: شرایط امروز جذب در سپاه بسیار سخت است به طوری که در چندسال یکی دوتا نیرو طبق ضوابط ارگان های نظامی جذب می شود با توجه به اینکه الان سپاه برخی از مدارک دانشگاهی را هم قبول ندارد، جذب در سپاه خیلی مشکل شده است.


سوال: نظر شما در مورد برجام؟

جواب: در مورد برجام لازم است این نکته را به عرض برسانم که کلیات برجام زیر نظر رهبری انجام گرفته است، به طوری که خود رهبری هم فرمودند و مستندش هم است که در جزئیات برجام دخالتی نمی کنم.


خلیل محمدی نماینده شهرداری در مورد سوالی مبنی بر عدم آسفات خیابان جلوی دانشگاه با توجه به قول های داده شده گفت: قصد توجیه عملکرد شهرداری را ندارم، ولی بحث آسفالت یک بحث تخصصی است که ابتدا می بایست جدول کشی و زیرسازی و لبه گذاری شود که البته جدول کشی و زیرسازی شده و بعد از لبه گذاری آماده آسفالت خواهد شد.


مجرد رئیس دانشگاه آزاد در جواب سوال های دانشجویان در مورد راه اندازی سلف سرویس و کمبود کارکنان و تاثیر آن بر کندی روند امور دانشجویان و عدم وجود اینترنت جهت دانشجویان در دانشگاه گفت:
در مورد سالن غذاخوری دانشگاه موافقت ها گرفته شده که در پی راه اندازی آن هستیم.


وی افز.د: در رابطه با کمبود کارکنان به دلیل عدم مجوز جهت استخدام نیرو کمبودها را طبق مجوزهای اخذ شده از طریق کار دانشجویی حل خواهیم کرد که از همین جا اعلام میکنم متقاضیان می توانند ثبت نام کنند.


مجرد ادامه داد: در بحث نداشتن اینترنت در دانشگاه هم منتظر جواب استعلام از شرکت های خدمات دهنده در شهر هستیم که به محض جواب دهی راه اندازی خواهد شد.


امیری رئیس اداره راه و شرسازی هم در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر تاریخ تکمیل و افتتاح جاده فراشبند به فیروزآباد پاسخ داد: این جاده که حدود 32 کیلومتر می باشد تا پایان سال جاری به بهربرداری می رسد که البته تاکنون بیش از 20 کیلومتر آن آسفالت و آماده شده و بقیه هم در دست اقدام و آماده سازی است.

هم چنین در مورد آسفالت مسیر و محوطه دانشگاه پیام نور هم گفت: طبق جلسه ای که با مسئولین دانشگاه و شهرستان داشتیم مقرر شد زیرسازی توسط اداره راه و آسفالت توسط شهرداری انجام پذیرد که ان شاءالله در آینده ای نزدیک محقق خواهد شد.


انتهای پیام/


نظرات بینندگان