کد خبر: ۱۰۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
امام‌ جمعه زرقان:

چرا کارخانه کاشی حافظ با ۷۰۰ کارگر باید تعطیل باشد

امام‌ جمعه زرقان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اگر نمی‌توانیم کارخانه‌ای راه بیندازیم، حداقل کارخانه‌های موجود را باید راه‌اندازی کنیم، کارخانه‌ای مانند کاشی حافظ با 700 کارگر نباید تعطیل باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از زرقونیا،حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی صبح امروز در نشست شورای اداری فرمانداری شیراز اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی اگر نمی‌توانیمکارخانه‌ای راه بیندازیم، حداقل کارخانه‌های موجود را باید راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: امروز شهرستان زرقان با توجه به موقعیت خوب اقتصادی به دلیل نزدیکی به شیراز نیازمند توجه بیشتری است و نباید این برداشت در مردم به وجود آید که نسبت به سایر نقاط به آنها کمتر توجه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی شیرازی با اشاره به بحث انصاف و اهمیت آن گفت: از نخستین پیامبر الهی تا آخرین پیامبر به دنبال اثبات یک جمله بودند و آن جمله این بود که آنچه دوست داری برای خودت برای دیگران نیز دوست داشته باش و برعکس که منشأ قانون‌گذاری برای جوامع بوده است.

وی اظهار داشت: پس از گذشت سال‌ها، فرهنگی به‌نام انصاف در جامعه از این عبارت ایجاد شد و با توجه به فرمایش علی (ع) انصاف با مردم یعنی انصاف با خدا و این نگرش ویژه مؤمنان نیز نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی شیرازی  افزود: افرادی که ایمان دارند برایشان همین جمله کافی است که یک زندگی قابل‌قبول و با آرامش داشته باشند اما اگر اعتقادی به انصاف نباشد حتی شبانه‌روز نیز در مسجد عبادت کنی، فایده نخواهد داشت.

امام‌ جمعه زرقان گفت: حتی کسی که دین‌دار نباشد و به انصاف ایمان داشته باشد بدون شک زندگی خوبی دارد و دین‌داری به‌ظاهر نیست و باید عمل درست داشته باشیم.

وی با اشاره به بخش زرقان نیز گفت: یک گره بزرگ در قلب مردم زرقان وجود دارد که چرا 80 سال زرقان بخش مانده، در حالی‌ که دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی شیرازی افزود: کارخانه کاشی حافظ مشهورترین کارخانه ایران با 700 کارگر تعطیل شده که همگان اعتقاد دارند باید این بنیه اقتصادی راه بیفتد، یا اینکه یک کارخانه ماکارونی که بی‌دلیل راکد مانده است.

امام‌جمعه زرقان گفت: امروز کار وجود دارد اما نیاز به افرادی داریم که با مدیریت و هماهنگی جامع چرخ این کارخانه‌ها را به حرکت درآورند.


نظرات بینندگان