کد خبر: ۱۰۲۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
آیت‌الله ایمانی:

گناه رابطه با دشمنان؛ جامعه اسلامی را به نابودی می کشاند /گردوغبار تاریخ بر زندگی مفاخر فارس نشسته است

امام جمعه شیراز گفت: آثار سوء تمام گناهان برای یک یا چند نفر و در یک محدوده خاص است اما گناه رابطه با دشمنان اساس دین را منهدم می‌کند و جامعه اسلامی را به نابودی می‌کشاند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، با گرامیداشت 20 آذرماه سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب که در سال 1360 توسط منافقین جنایتکار با انفجار بمب 100 تکه شد، اظهار داشت: این شهید محراب و معلم اخلاق در عاشورا متولد شد و به همین مناسبت نام او را عبدالحسین گذاشتند و در مسیر نماز جمعه به شهادت رسید و به ارباب خود امام حسین (ع) اقتدا کرد.

 وی با بیان اینکه بارها به مسؤولان وقت تذکر دادم که محل شهادت این شهید بزرگوار را به‌عنوان یادبود نگه دارند و حفظ کنند که فقط چند متری زمین بیشتر نمی‌شد اما درنظر آنان مغازه و بازار مهم‌تر بود و از این کار امتناع کردند.

 امام جمعه شیراز با ابراز امیدواری از این‌که به‌دور از بازی‌های سیاسی و فارغ از جناح‌بندی‌ها و هوا و هوس حرمت مفاخر این شهر نگه داشته شود، تصریح کرد: این‌گونه چهره‌ها سرمایه‌های شهر، استان و کشور هستند و باید قدر آنان را به‌خوبی بدانیم.

خطیب جمعه شیراز اضافه کرد: دردل در این مورد بسیار است که اگر بخواهم بازگو کنم هم خودم و هم صاحبان درد می‌سوزیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تبریک نهم ربیع‌المولود و آغاز امامت حضرت بقیة‌الله امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: در دوران غیبت این امام همام وظیفه داریم فضای ظهور را مهیا کنیم تا جامعه آمادگی برای این امر را داشته باشد، چراکه آن حضرت انتظار می‌کشد تا یارانش بیایند و فضای ظهور را آماده کنند.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به 12 ربیع‌المولود و آغاز هفته وحدت گفت: جامعه اسلامی از تفرقه چه کشیده و می‌کشد چراکه هرجا درد است ناشی از اختلاف بوده و آنچه در این شهر رخ‌ داده سرچشمه از اختلافات داشته و دارد.

وی افزود: امروز در سایه همدلی بین علما و مردم وحدت در این شهر حاکم شده اما شیاطین در کارند تا آب رفته اختلاف را به جوی بازگردانند که امیدواریم این آرزو را به گور ببرند.

ایمانی با اشاره به دردهایی که جوامع اسلامی طی 300 سال اخیر به‌خاطر اختلافات و تفرقه کشیده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم جامعه از خواب غفلت بیدار شود و اختلافات را کنار بگذارد.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به برپایی اجلاسیه نماز در این هفته بیان کرد: هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از فرهنگ نیست چراکه هویت جامعه محسوب می‌شود و تمام مسؤولان وظیفه دارند در برابر این امر مهم حساسیت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ ترویج نماز در جامعه تصریح کرد: اگر فرهنگ نماز اصلاح شود، آسیب‌های اجتماعی اصلاح می‌شود و به حداقل می‌رسد.

امام جمعه شیراز در ادامه مباحث هفته‌های گذشته در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع)، به مبارزه اسلام با فقر پرداخت و گفت: یکی از راه‌های مبارزه با فقر برخورد جدی و شدید و قاطع و کوبنده اسلام با ربا چه در معامله و چه در حرف است.

ایمانی با اشاره به سخنان علامه طباطبایی در مورد دو گناه که آسیب‌های ناشی از آن‌ها به‌مراتب بیشتر از دیگر گناهان است اظهار داشت: گناه تسامح و تساهل و هم‌زیستی و اعتماد بی‌دلیل به دشمنان دین و همچنین ربا آسیب‌هایی را به جامعه می‌زند که پایین‌تر از زنا، دروغ؛ قتل و ... است.

وی تصریح کرد: کنار آمدن با آمریکا و انگلیس و آن‌ها را یار خود معرفی کردن و به‌عنوان این‌که می‌توانند گره‌گشای زندگی ما باشند و دل بستن به آن‌ها گناهی است که از تهمت، شرب خمر، بی‌عفتی و قمار و... نیز بدتر است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به سخنان علامه طباطبایی گفت: آثار سوء تمام گناهان برای یک یا چند نفر و در یک محدوده خاص است اما گناه رابطه با دشمنان اساس دین را منهدم می‌کند و جامعه اسلامی را به نابودی می‌کشاند.

منبغ:فارس


نظرات بینندگان