کد خبر: ۱۰۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه شیعیان خنج :

هر کسی در جهت اختلاف شیعه و سنی تلاش کند، خیانتکار است

خطیب جمعه شیعیان خنج گفت: امروز هر کسی از هر جایگاهی بخواهد کوچکتربن تعرضی به جمعیت اسلام کند و در جهت اختلاف شیعه و سنی اقدام نماید، جانی و خیانتکار بوده و گناهش نابخشودنی است.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و تبریک این مناسبت گفت: سلسله امامت و ولایت از زمان خلقت حضرت آدم بوده و تاکنون یک لحظه نیز زمین از حجت خدا خالی نشده است.

وی عنوان کرد: حضرت مهدی(عج) پس از شهادت پدرشان، ردای امامت را پوشیده و پس از مدتی از نظرها غایب شد. یکی از عوامل غیبت ایشان، حفظ جان حضرت بود چرا که وجود امام زمان(عج) برای بقای حکومت خداوند بر روی زمین لازم است.



امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: ظهور حضرت مهدی(عج) محقق نخواهد شد مگر اینکه دوستداران آن حضرت با هم متحد شوند و در مسیر انتظار، خالص گردند.

صفایی در بخش دیگری از صحبت های خود به آغاز هفته وحدت اشاره نمود و با تبریک این ایام، گفت: 12 ربیع الاول به نقل از علمای اهل سنت و برخی علمای شیعه و 17 ربیع الاول نیز به روایت علمای شیعه، ولادت پیامبر اکرم(ص) می باشد که بنا به تدبیر حکیمانه امام راحل(ره) و برای خنثی کردن اختلافات، ایام مابین این دو روز به هفته وحدت نامگذاری گردید.

وی اظهار داشت: امروز هر کسی از هر جایگاهی بخواهد کوچکتربن تعرضی به جمعیت اسلام کند و در جهت اختلاف شیعه و سنی اقدام نماید، جانی و خیانتکار بوده و گناهش نابخشودنی است.

خطیب جمعه شیعیان خنج با ﺗﺄکید بر اینکه شهرستان خنج از دیرباز نماد وحدت بوده است، گفت: ان شاءالله سعی کنیم همیشه این وحدت و همبستگی که در منطقه وجود دارد، حفظ نماییم.

صفایی در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به تمدید 10 ساله قانون تحریم های ایران و بدعهدی آمریکا، گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، اینکه تصور کنیم با مذاکره می توان به تفاهم و نقاط مشترک رسید، اشتباه است؛ تجربه ثابت کرده که آمریکایی ها در مذاکرات به جای تفاهم، به دنبال تحمیل خواسته های خود هستند.

وی عنوان کرد: باید دولت و ملت در این مورد متحد شوند و جناح های سیاسی نیز دست از اختلافات مبهم و درون حزبی خود بردارند. دشمنان در دشمنی خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم اختلاف خود، متحد شده اند و این می طلبد که ما هم در درون، انسجام خود را حفظ کنیم.

امام جمعه شیعیان خنج در ادامه به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره نمود و گفت: این شورا در جهت تقویت باورهای دینی و انقلابی تلاش می کند.

صفایی به سالروز شهادت شهید دستغیب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله شهید دستغیب چنان شخصیت عظیمی داشتند که موجب کرنش دوست و دشمن می شدند. ایشان در دفاع از حریم ولایت و در زمینه عرفان و تقوا سرآمد بودند و سرانجام نیز در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی در خطبه های نخست نیز با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: همه مردم به دنبال شخصیت هایی هستند که با الگو گرفتن از آنها، زندگی خود را بهتر نمایند و چه خوب است در این راه الگوهای مناسبی برای خود داشته باشیم.

امام جمعه شیعیان خنج ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) الگوی بسیار مناسبی برای تمامی انسانها بوده و همه افراد می توانند در زمینه های مختلف از ایشان الگو بگیرند. ما می توانیم رفتار و کردار خود را به گونه ای تنظیم کنیم که شبیه به رفتار و کردار ایشان باشد.


با عضویت در کانال تلگرام خنج کهن، از جدیدترین اخبار شهرستان مطلع شوید.

نظرات بینندگان