کد خبر: ۱۰۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵
امام جمعه بوانات:

از برجام بجز احسنت و بارک الله غربیها،چه داریم

امام جمعه بوانات گفت: این تجربه تلخ نشان داد که اعتماد به دولت مستکبری همچون آمریکا و تعجیل در تصمیم‏گیری‏ها و گفتگوهای دیپلماسی خصوصا در تصویب برجام آثار زیان بار خود خود را زود نشان داد.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز دوران ولایت حضرت مهدی(عج)، به مشکلات کشاورزان با مالکین اشاره کرد و اظهار داشت: تنها راه حل این معضل ورود دادگاه اصل 49 است، و لذا خوب است همه مالکان و قارسان درخواست مشترکی در این خصوص داشته باشند و افراد مطلع با مراجعه به رئیس دادگاه اصل 49 در استان درخواست تشکیل این دادگاه را در بوانات بدهند، و وقتی اصل 49 حکمی را در این خصوص صادر کرد و مشروعیت مالکیت را اعلام کرد همه به قانون احترام بگذارند و تمکین کنند تا فصل الخطابی برای مشکل دعواهای قضائی باشد و مشکل شبهه ناک بودن درآمد کشاورزان نیز برطرف شود.

امام جمعه بوانات در خطبه های نماز به نقض آشکار برجام و بد عهدی آمریکا اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‏ های مکرر و مهم رهبر معظم انقلاب به مسؤلان کشور و به مردم و دلسوزان انقلاب این بوده و هست که از اعتماد و خوش‏بینی به دشمن خودداری کنند و فریب این طرح دشمن را که با لبخند و دعوت به دیپلماسی سعی در جلب توجه و اعتماد مردم و مسؤولان کشور دارند نخورند.

وی افزود: حالا مسئولین ما در حد توان مذاکراتی انجام دادند، و تمامی تعهدات را حتی خیلی زودتر از آنچه الزام ما در برجام بود انجام شد، توقف غنی‏ سازی20 درصد و تقریبا تعطیلی مراکز هسته‏ ای «فُردو» و «اراک»، فروش اجباری آب سنگین تولید‏شده، و دیگر خواسته های دشمن نابکار از ما، اما در مقابل چه؟ تقریبا هیچ، نه تحریمی برداشته شد، نه عزتی برای پاسپورت ایرانی ایجاد شد، نه گشایشی در امور اقتصادی مملکت ایجاد شد نه امر قابل ذکری که در این مدت قریب به یکسال که از توافق می گذرد، بجز احسنت و بارکالله غربیها و باید صراحتا گفت ریشخند دشمن به ما، خصوصا با تصویب تمدید ده ساله قانون داماتو در آمریکا.

خطیب جمعه بوانات عجله در تصویب برجام و برخورد عجولانه با توافق هسته ای را سبب بروز مشکلات امروز دانست و تصریح کرد: اول گفتند: تمام تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود، از همه ی این وعده هائی که نشان از دست و پاچگی بود بگذریم، این تجربه تلخ نشان داد که اعتماد به دولت مستکبری همچون آمریکا و تعجیل در تصمیم‏ گیری‏ها و گفتگوهای دیپلماسی در کنار جامع نبودن تصمیمات و توافقات هسته‏ ای و اقدام عجولانه مجلس شورای اسلامی برای تصویب «برجام» آثار زیانبار خود را خیلی زود نشان داد. در شرایط کنونی، انتظار حداقلی از دولت این است که ضمن پیگیری حقوق ملت ایران در توافقنامه «برجام» به‏ خصوص بندهای مربوط به رفع کامل تحریم‏ ها، نسبت به اجرای هرچه سریعتر قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» اهتمام جدی داشته باشد.

حجت الاسلام زارع دستور به احکام اسلام را سبب جلوگیری از شیوع بیماری ایدز دانست و افزود: حدود 75تا 90 درصد آلودگی به ویروس ایدز در گروه سنی 20تا 45 سال اتفاق می افتد که سن تلاش و سازندگی و فعالیت اقتصادی است، افزایش میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس ایدز و ابتلا به بیماری در جوانان و شیر خواران، طول عمر بسیاری از کشورهای جهان را کاهش خواهد داد.

وی اضافه کرد: ایدز فقط یک مشکل بهداشتی نیست ، بلکه یک مشکل اجتماعی و فرهنگی است که مسائل اقتصادی را نیز بدنبال دارد، لازم است همه سازمان های دولتی، غیر دولتی و مردم در امر کنترل و پیشگیری از بیماری با هم همکاری و مشارکت نمایند. از آنجایی که در حال حاضر واکسنی مؤثر و درمانی اساسی برای بیماری وجود ندارد ، تنها راه مبارزه با ایدز ، پیشگیری از آلودگی است، برای مصونیت از این بیماری خطرناک در روابط جنسی باید ارزشهای اخلاقی و اسلامی را مد نظر قرار داد و نیز مبتلایان به تزریق و معتادان جامعه ای هستند که در مسیر ابتلا قرار دارند.


نظرات بینندگان