کد خبر: ۱۰۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵

باغ ملی شیراز میزبان جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری»

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: آمار ورودی گردشگران خارجی به استان نسبت به 9 ماهه مشابه سال گذشته دوبرابر افزایش یافته است.
به گزارش شیرازه، رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از رشد حدودا دو برابری آمار ورودی گردشگران خارجی به استان فارس به نسبت 9 ماهه مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: رونق گردشگری که به رشد اقتصادی و اجتماعی منتهی میگردد نیازمند عزم جدی همه ارگانهای دولتی، اصناف و عموم مردم می باشد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری با تبیین اهداف کارگروه، هماهنگی سه بخش دولتی، خصوصی و ارتقا سطح آگاهی و دانش عمومی جامعه  را از ضرورتهای اصلی توسعه صنعت گردشگری دانست.

رستمی در سخنان خود  شهرداری شیراز را به فعال نمودن کمیته گردشگری شهر شیراز و ارائه راهکار برای معرفی شیراز به عنوان "شهر خلاق ادبی" مکلف کرد.

امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با اعلام خبر برگزاری جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" با بیان اینکه هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعمهای جدید راهی سفر می شوند، این جشنواره را فرصتی برای معرفی خوراکهای سنتی فارس دانست و خواستار توجه ویژه همه دستگاها برای استفاده از این ظرفیت بالقوه برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم شد.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این جشنواره به منظور معرفی خوراک های سنتی استان از 25 تا 27 آذرماه از ساعت 11 الی 20 در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برگزار می شود.

امیری افزود: این جشنواره در محور های نمایشگاه غذای محلی، برگزاری مسابقه آشپزی، انتخاب واحد های پذیرای و محل های عرضه غذای برتر، نمایش های آیین غذا، نشست های علمی درباره غذا و نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه و عرضه غذا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره ‌هایی بستر های مناسب برای توسعه گردشگری است، تاکید کرد: این جشنواره معرفی سفره ایرانی متشکل از غذاها و نوشیدنی های بومی و محلی مربوط به استان فارس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: در این جشنواره سه روزه بهترین غذا های بومی و محلی شهرستان های فارس در بخش غذای اصلی، دسر، پیش غذا، نوشیدنی و دمنوش توسط هیات داوران و بخش مردمی انتخاب می شود.  

نظرات بینندگان