کد خبر: ۱۰۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
معاون صنایع‌دستی استان فارس مطرح کرد؛

صادرات ۱۸۳ میلیارد تومانی صنایع دستی در ۷ ماهه امسال

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس از صادرات ۱۸۳ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومانی صنایع دستی تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش شیرازه، زهرا الحمدی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فارس از صادرات 183 میلیارد و 821 میلیون تومانی صنایع دستی تا پایان مهرماه خبر داد و اظهار داشت: فرش دستباف، گبه، جاجیم، گلیم و زیلو، خاتم‌کاری، سبد بافی و حصیربافی از جمله اقلام صنایع‌دستی است که از استان فارس در این مدت صادر شده است. 

وی با بیان اینکه بیشتری حجم صادرات متعلق به دستبافته‌ها می‌شود، گفت: فرش دستباف و گبه با وزن 91 هزار و 13 کیلوگرم و ارزش 158 هزار و 970 میلیون ریال بیشترین سهم را در صادرات صنایع دستی داشته‌اند پس از آن گلیم و زیلو با 15 هزار و 787 کیلوگرم و ارزش 22هزار و 412 میلیون ریال بیشترین سهم را در صادرات داشته‌اند. 

الحمدی افزود: جاجیم با هزار و 624 کیلوگرم و ارزش 829 میلیون ریال پس از فرش دستباف، گبه و گلیم در رتبه سوم صادرات صنایع دستی استان فارس قرار دارد. خاتم، سبدبافی و پیپ ایرانی دیگر صنایع دستی استان فارس هستند که در این مدت صادر شدند. 

معاون صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه شیراز خاستگاه خاتم است، خاطرنشان کرد: 31 کیلوگرم خاتم به ارزش 2.294 میلیون ریال در این مدت از گمرک استان فارس صادر شده است. 

وی تصریح کرد: سبدبافی و حصیربافی با وزن 654 کیلو و 51.948 میلیون ریال و پیپ ایرانی( در رسته مصنوعات چوبی) با وزن 370 کیلوگرم و ارزش هزار و 554 میلیون ریال از دیگر اقلام صادراتی استان فارس در این 7 ماه بوده است. 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان