کد خبر: ۱۰۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
خرید دستگاه‌های تقلبی برای راه‌آهن و سهل‌انگاری آخوندی

وزارت راه برای فرار از مسئولیت، جعل سند کرد!/ وزیر راه باید خود را به دستگاه قضا معرفی کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه وزیر راه باید استعفا و خود را به دستگاه قضا معرفی کند گقت: وزارت راه بعد از آتش سوزی دو قطار و برای فرار از مسئولیت جعل سند کرد.
به گزارش شیرازه، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مردم رشت و نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در خصوص استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در پی حوادث اخیر در مباحث راه  به خصوص حادثه تصادف قطار سمنان گفت: در مورد این حادثه بررسی های زیادی انجام شده است و به یقین می توان گفت تصمیم برای استیضاح آخوندی سیاسی نیست.
 
وی تصریح کرد: تقصیرها را به گردن سوزن بانی می اندازند که حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: نباید با این رویکرد که باید از دولت حمایت کرد چشم خود را بر روی واقعیت زنده زنده سوخته شدن هم وطنانمان در این حادثه ببندیم.
 
دستگاه های خریداری شده توسط وزارت راه تقلبی بوده است
وی با اشاره به نقص تجهیزات و دستگاه های به کار رفته در لوکوموتیورانی و قطارها تصریح کرد:متاسفانه دستگاه هایی که وزارت راه از چین خریدند تقلبی بوده و در 18 ماه 4 هزار خطا داشته  است یعنی به قرار روزی 7 و نیم خطا و هیچ اقدامی در جهت رفع این خطاها انجام نشده است.
 
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین گفت: چطور دستگاه ها در این درجه حرارت یخ بسته و قطار در سیبری حرکت می کند و یخ نمی بندد، جز این است که دستگاه های قلابی خریده اند و کلک زده اند و متوجه هم نشده اند و در برابر بروز خطاهای مکرر آن نیز سهل انگاری کردند.
 
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: افرادی که می گوییم عامل خطای انسانی  بودند حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت ندیدند و سوزن بان عادی بوده اند و این ها را مقصر کرده اند و می خواهند سر این ها را ببرند در حالی که موضوع از اساس به این شکل نیست.
 
وی ادامه داد: بخش نامه و شیوه نامه ای که دو ماه صادر شده مورد هیچ اقدامی قرار نگرفته و هیچ نظارتی هم بر این عدم آموزش نشده است.
 
وزارت راه بعد از آتش سوزی برای فرار از مسئولیت جعل سند کرده است
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین گفت: بعد از اتفاق آتش سوزی شروع به جعل سند کرده اند و برخی مدارک بعد از آتش سوزی جعل شده است و این شجاعت نبوده که بگویند مقصر بودیم.
 
هلیکوپتر سه ساعت بعد بدون کپسول اطفاء حریق سر صحنه حادثه رسیده است.
 
جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از مدیریت بحران در این موضوع خاطر نشان کرد: ساعت 7 و 22 دقیقه تصادف شده و دو هلیکوپتر حدود ساعت 10 و بیست دقیقه رسیده اند یعنی سه ساعت بعد بدون حتی یک کپسول آتش سوزی.
 
داخل قطار برای شکستن شیشه ها حتی یک چکش نبوده است
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس ادامه داد: زمان آتش سوزی و تصادف درهای قطار قفل می شود و یک چکش نبوده که شیشه را بشکنند و بیرون بیایند.
 
وی افزود: تصور کنید اعضایی از یک خانواده برخی برای هواخوری بیرون آمده اند و در همان زمان تصادف رخ داده، از بیرون شاهد زنده زنده سوختن خانواده هایشان در قطار بودند و هیچ امکانی برای شکستن شیشه ها نبوده است.
 
با چه مجوزی قطار دستی اجازه حرکت با سرعت 132 کیلومتردر ساعت را گرفته است
 
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به سرعت غیرمجاز حرکت قطار گفت: قطاری که باید به صورت دستی حرکت می کرده و حداکثر سرعت آن 30 کیلومتر بوده اجازه  حرکت 132 کیلومتر در ساعت را داشته است.
 
وی افزود: تغییر شیب نیز با 20 دقیقه تاخیر انجام  شده و به حق با این اوضاع تا قبل از این تصادف نیز خدا به ما رحم کرده بوده است.
 
این نماینده مجلس دهم تاکید کرد:بر اساس اصول مدیریت قطار هر 50 کیلومتر باید یک قطار باشد در حالی که مجوز هر 4 کیلومتر یک قطار را داده اند و این ضریب امنیتی را کاهش می دهد چرا که احتمال تصادفات را افزایش می دهد.
 
جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد: چطور پیش بینی نشده است که باید خدمات اورژانسی ارائه شود و تا این اندازه خدمات دیر رسیده است.
 
آخوندی باید استعفا و خود را به دستگاه قضا معرفی می کرد
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: ضمن احترامی که برای همه اعضای دولت قائل هستم آقای آخوندی باید استعفا می داد و مردانه خود را به دستگاه قضا معرفی می کرد  چه حرفی است که در استیضاح از خودم دفاع می کنم.
 
وی تصریح کرد: 50 نفر سوختند و هر جور بررسی می کنیم وزارت راه و راه آهن مقصر است.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان