کد خبر: ۱۰۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
دبیر جشنواره علمی «پندار» خبر داد؛

آغار سیزدهمین جشنواره علمی پندار در استان فارس

دبیر جشنواره فعالیت های برتر علمی پندار گفت: رویکرد سیزدهمین دوره جشنواره «پندار» در فارس اقتصاد مقاومتی و مواجهه تخصصی با مسائل کشور است.

به گزارش شیرازه، دبیر جشنواره فعالیت های برتر علمی پندار از آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره این جشنواره همزمان با سالروز دانشجو در استان فارس خبر داد.

مرتضی نوشاد در جمع مسئولان علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز اظهار داشت: این جشنواره با محوریت فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی در ابعاد تشکلی و فردی دانشگاه‌های استان فارس برگزار می شود.

وی با معرفی کشاورزی، صنعت، سلامت، گردشگری و صنایع دستی، انرژی و معادن، سیستم مالی و بانکی و روستا محور پیشرفت به عنوان موضوعات در نظر گرفته شده برای این جشنواره، افزود: رویکرد سیزدهمین دوره جشنواره «پندار» در فارس اقتصاد مقاومتی و مواجهه تخصصی با مسائل کشور است.

نوشاد ادامه داد: منظور از بخش فعالیت‌های گروهی برقراری ارتباط بین کار ویژه تشکل‌های دانشجویی بوده که همان گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری با مسائل کنونی کشور به ویژه اقتصاد مقاومتی است.

دبیر سیزدهمین جشنواره «پندار» با بیان اینکه در جشنواره سیزدهم ۸۰ درصد آثار به فعالیت‌های تشکلی و ۲۰ درصد به فعالیت‌های انفرادی اختصاص دارد،‌ افزود: فعالیت‌های گروهی و تشکلی شامل فعالیت‌های مکتوب مثل بیانیه‌های تخصصی، نامه به مسئولان، نشریات تخصصی و غیره فعالیت‌های مجازی مثل راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه، برای تأثیرگذاری، شبکه‌های اجتماعی (گروه یا کانال و...)، سایت، تولید مولتی مدیا، فعالیت‌های دانشگاهی مثل برنامه‌های آمفی تئاتری، مناظره، میزگرد، کرسی آزاداندیشی، بازدید تخصصی و هدفمند، نمایشگاه علمی فعالیت‌های مردمی ناظر بر توده مردم مثل توزیع محصولات در هیئت‌ها، مساجد، امام‌زاده‌ها، نمازجمعه، راهپیمایی‌ها، برگزاری تجمع و تحصن اعتراضی است.

نوشاد خاطرنشان کرد: با اشاره به بخش فعالیت‌های فردی جشنواره بیان کرد: پایان نامه و پروژه‌های دانشگاهی، مقالات، اختراعات و ابتکارات ناظر بر مشکلات و مسائل کشور باشد و گره‌ای از مشکلات کشور را نیز باز کند.

وی با بیان اینکه بخش ویژه جشنواره شامل هسته برتر (هسته‌های مطالبه‌گر(است، اضافه کرد: این بخش به هسته‌هایی تعلق می‌گیرد که مسئله‌ای را در سطح شهرستان، استان و ملی را تا مرحله اجرای کامل آن دنبال کرده و درنتیجه یکی از مسائل کشور حل می‌شود.

دبیر جشنواره فعالیت‌های برتر علمی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس اظهار كرد: انجام پایان‌نامه، پروژه دانشگاهی، مقاله، تألیف کتاب، اختراع، ابتکار یا نوآوری و.. بعد انفرادی جشنواره را تشکیل می شدهد که باید در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

نوشاد، آخرین مهلت ارسال آثار به دیبرخانه جشنواره را پنجم بهمن‌ماه سال جاری عنوان كرد و گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایتwww.pendar-fars.ir و یا به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها مراجعه کنند.

وی بیان كرد: دبیر خانه جشنواره با شماره تماس 09178687845و آدرس شیراز، میدان امام حسین(ع)، جنب دفتر امام جمعه، ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، مدیریت علم و اقتصاد پاسخ‌گوی علاقه‌مندان خواهد بود.

نظرات بینندگان