کد خبر: ۱۰۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵

احياء قديمي‌ترين ورودي شيراز

شهردار شيراز تلاش براي بهسازي مسير ورودي جنوبي شيراز را گامي براي احياء قديمي‌ترين ورودي شيراز عنوان و اضافه كرد: مسير ورودي چنارراه‌دار با توجه به قرار داشتن يك كاروانسراي قديمي، مي‌تواند بسيار جذاب بوده و مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در بازديد از پروژه‌هاي اجرايي در منطقه نه شهرداري شيراز، پيشرفت فيزيكي منطقه گردشگري چنارراه‌دار را مطلوب توصيف و اضافه كرد: اين مسير در آينده يكي از پر جاذبه‌ترين مسيرهاي گردشگري شيراز خواهد بود.
وي با اشاره به ايجاد جاده سلامت در حاشيه رودخانه چنارراه‌دار، گفت: فاز اول اين مسير شامل 10 كيلومتر طول خواهد بود و براي پياده‌روي، دو امدادي و دوچرخه سواري بسترسازي مي‌شود.
شهردار شيراز با اشاره به افزايش تعداد پل‌هاي احداث شده بر روي رودخانه چنارراهدار، از يك پل به چهار پل در چهار سال گذشته، گفت: اجراي شبكه‌هاي بزرگراهي در منطقه نه شهرداري تكميل كننده رينگ بزرگراهي شيراز در مسيرهاي شمال، جنوب، شرق و غرب است و در واقع شمال شيراز را به جنوب شرق متصل خواهد كرد.

احياء قديمي‌ترين ورودي شيراز

وي در بيان مزاياي اجراي اين شبكه بزرگراهي در شيراز، گفت: بسترسازي براي حضور سرمايه‌گذاران، ايجاد ارزش افزوده، توسعه فضاي سبز، كاهش ترافيك، كاهش زمان تردد از شمال به جنوب و شرق به غرب و ايمن‌سازي ترددها را به‌همراه دارد.
شهردار شيراز با اشاره به اجراي طرح‌هاي ترافيكي در محدوده كمربندي شيراز حد فاصل ميدان شهيد رودكي تا شهرك مهدي‌آباد، گفت: در اين محدوده با ساخت پل‌هاي عابر پياده و تقاطع‌هاي غيرهمسطح، كه مراحل اجرايي را طي مي‌كند، ايمن‌سازي تردد سواره و پياده انجام خواهد شد.
او با بيان اينكه در اين محدوده اجراي طرح‌هاي زيباسازي و توسعه فضاي سبز مدّ نظر قرار دارد، گفت: در اين راستا ضرورت همكاري و همراهي تمام دستگاه‌هاي متولي براي تسريع در اجراي طرح‌هاي مورد نظر، بسيار اهميت دارد.
شهردار شيراز با تاكيد بر اينكه اجراي طرح‌هاي متعدد عمراني در منطقه 9، زمينه را براي سرمايه‌گذاري فراهم كرده است، از تمام سرمايه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمايه‌گذاري دعوت كرد كه از فرصت ايجاد شده توسط شهرداري براي اجراي پروژه‌هاي مختلف گردشگري، تفريحي، تجاري و ... استفاده مطلوب را داشته باشند.
علیرضا پاك‌فطرت با اشاره به اجراي طرح‌هاي بزرگ در زمينه‌هاي ورزشي، درماني، بهداشتي و ... در این مناطق گفت: اجراي طرح‌هاي متعدد عمراني در اين منطقه، در كنار ساير پروژه‌ها، نشانه توجه به توسعه متوازن شهر و ايجاد بسترهايي مناسب براي رشد اقتصادي مطلوب شيراز است.
نظرات بینندگان