کد خبر: ۱۰۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مديركل دامپزشكي فارس در ديدار با فرماندار استهبان:

حمل و نقل و جابجايي غيراصولي دام تهديدي جدي براي سلامت جمعیت دامی است

مديركل دامپزشكي استان فارس در سفري يك روزه به شهرستان استهبان در ديدار با فرماندار اين شهرستان، حمل و نقل و جابجايي غيراصولي دام را تهديدي جدي براي صنعت دامپروی خواند.
به گزارش شیرازه، دكتر يعقوب مهندس در اين سفر با حضور در فرمانداري ضمن ديدار و گفتگو با مهدي شرفي فرماندار استهبان، مساعدت فرمانداری در زمينه اجراي هرچه بهتر طرح هاي فني، بهداشتي دامپزشكي و كنترل و پيشگيري از بيماريهاي دامي و بیماری های مشترك بین انسان و حیوان را خواستار شد.

مدير كل دامپزشكي استان فارس با بيان اینکه انجام به موقع واکسیناسیون برای کنترل و پیشگیری بیماری های مسری دام امری ضروری است ،ولی نتیجه مطلوب در گرو رعایت اصول بهداشتی در نقل و انتقال دام است زیرا جابجایی غیر بهداشتی دام ها  موجب افزایش عوامل بیماریزا شده و خطری بالقوه برای جمعیت دامی خواهد بود.

دكتر مهندس در خصوص بيماري آنفلوانزاي پرندگان اظهار داشت: خوشبختانه تا كنون گزارشي از بيماري آنفلوآنزا در استان فارس نداشته ايم ولی ضرورت دارد تا مراقبت لازم به عمل آید ودر این راستا ضمن هماهنگی با مسئولان محترم اجرایی استان و اعلام آمادگی آنها برای همکاری ،از کمک و همراهی سایر تشکل های غیر دولتی  به ویژه اتحادیه تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ بهره خواهیم گرفت.

مهدي شرفي فرماندار استهبان نيز ضمن خشنودي از حضور مديركل دامپزشكي فارس در استهبان و اظهار رضايت از عملكرد دامپزشكي شهرستان گفت: اهميت سلامت جامعه ايجاب مي كند كه در اجراي طرحهاي بهداشتي و پيشگيرانه دامپزشكي همه دستگاهها همكاري كنند و تبعا فرمانداري نيز در تقويت اين همكاري ها پيشقدم است.

مدير كل محترم دامپزشكي استان فار س در اين سفر همچنين در جمع كاركنان اداره دامپزشكي استهبان حضور يافت و ضمن ديدار و گفتگوي صميمانه با همكاران به بررسي مشكلات و نواقص موجود پرداخت.

و ي در جمع كاركنان دامپزشكي استهبان با اشاره به اهميت حرفه دامپزشكي گفت: با توجه به اينكه دامداري از جمله مشاغل مهم و تاثير گذار در اقتصاد ملي است، عزم جدي كاركنان در اجراي مناسب وظايف سازماني ،در بهبود وضعيت اقتصادي دامدارن و روستاييان را بسيار با اهميت دانست.

مدير كل دامپزشكي استان فارس به اجراي طرح هاي استراتژیک پیشگیری از بیماری های  ابله ،شاربن ،تب برفکی، بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام و نیوکاسل در طیور اشاره و افزود: پوشش مناسب واكسيناسيون واحدهاي دامداري و مرغداري  نقش موثري در كاهش تلفات و جلوگیری  از ضرر و زيان قشر زحمتكش تولید کننده خواهد بود.
نظرات بینندگان