کد خبر: ۱۰۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵

گزارشی کامل از برگزاری جشن هفته وحدت در مسجد جامع خنج

همزمان با آغاز هفته وحدت، ویژه برنامه ای با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولین و علمای اهل سنت و شیعه منطقه، در مسجد جامع شهر خنج برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ همزمان با آغاز هفته وحدت، ویژه برنامه ای با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان خنج، ائمه جمعه و علمای اهل سنت و شیعه منطقه، حجت الاسلام مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، حجت الاسلام بینازاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، حجت الاسلام موسوی امام جمعه لار، سید حسن آیت اللهی فرزند مرحوم آیت اله سید عبدالعلی آیت اللهی و همچنین گروه های مختلف مردمی از شهرستان های خنج و لارستان، در مسجد جامع شهر خنج برگزار گردید.

حجت الاسلام سید مختار موسوی امام جمعه لار در این مراسم در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت: سیره نبی مکرم اسلام(ص)، حکایت از اهمیت بالای موضوع وحدت دارد و یکی از مواردی که در ادبیات دینی ما بسیار بر آن تاکید شده، همین مسئله وحدت و همبستگی است.



وی به آیات قرآن کریم در زمینه وحدت اشاره نمود و اظهار داشت: پیش از اسلام، افراد بر سر مسائل کوچک با هم درگیر شده و همدیگر را به قتل می رساندند اما دین اسلام آمد، ملاک های جاهلی را از بین برد و به جای آن، ملاک های واقعی قرار داد. خداوند به واسطه اسلام یک نعمت بزرگ به مردم داد و آن هم ﺗﺄلیف قلوب بود.

امام جمعه شهر لار ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید از پیامبر(ص) اطاعت کرده و اختلاف نکنید، چرا که دچار سستی و فشل می شوید. وقتی که امت اسلام سست شود، نتیجه اش این می شود که در نقاط مختلف جهان، مسلمانان را با فجیع ترین حالات به قتل می رسانند اما هیچ اتفاقی نمی افتد و صدایی از کسی بلند نمی شود.

موسوی در بخش دیگری از صحبت های خود به بیان دیدگاه شیعیان و علمای شیعه نسبت به اهل سنت پرداخت و روایاتی از معصومین(علیهم السلام) در این خصوص بیان نمود.

وی عنوان کرد: امت اسلام مصالح و منافعی دارد که تنها راه رسیدن به آن منافع، حفظ اتحاد و همدلی است. ﻣﺘﺄسفانه در برخی از مناطق مسلمان نشین جهان، شعار تفرقه بینداز و حکومت کن علیه مسلمانان نتیجه داده است اما خدا را شکر در ایران اسلامی با وحدت و انسجامی که بین اهل سنت و شیعه وجود دارد، این موضوع رخ نداده است.

امام جمعه لار ﺗﺄکید نمود: ما باید در سطح داخلی و منطقه ای وحدت خود را حفظ کنیم و گوش به فرمان رهبر عزیزمان باشیم تا دچار اختلاف نشویم.

حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و یاد و خاطره علما و منادیان وحدت در منطقه، گفت: ما روحانیون باید وحدتی که بین مردم وجود دارد را خراب نکنیم، چرا که مردم با هم وحدت و اتحاد دارند و سالیان دراز است که با خوبی و مهربانی در کنار هم زندگی می کنند.



وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز دشمن روی وحدت ما حساس شده و از این وحدت راضی نیست، لذا از پیشرفته ترین امکانات استفاده کرده و علیه وحدت ما دسیسه می چیند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس ادامه داد: امروز افرادی به نحو جدی ﻣﺄموریت دارند که وحدت منطقه را بر هم بریزند و در این میان وظیفه ماست که دقت کرده و وحدت خود را حفظ نماییم.

بینازاده همچنین عنوان کرد: در شهرستان خنج به برکت وجود عالمان و روحانیون بصیر و آگاه اهل سنت و شیعه، همیشه وحدت برپا بوده است. ان شاءالله خداوند این توفیق را به ما بدهد که بتوانیم جامعه ای پیامبر پسند تشکیل دهیم.

در ادامه، دکتر محمدعارف ابونجمی امام جمعه موقت اهل سنت خنج در سخنانی با بیان اینکه اختلاف مایه درد و مشقت برای امت اسلام است، گفت: وقتی بین مسلمین اختلاف می افتد، دل رسول خدا نیز به درد می آید.



وی اظهار داشت: ﻣﺘﺄسفانه امروز جامعه اسلامی در برخی زمینه ها به جاهلیت و تشتت دچار شده که این موارد باعث انحراف دین اسلام خواهد شد.

امام جمعه موقت اهل سنت خنج اضافه کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) را دوست داریم، لازم است به خود بنگریم که در کجای راه بوده و به کجا می رویم و اگر در این مسیر دچار اشتباه شده ایم، خود را اصلاح نماییم.

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج نیز در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک فرارسیدن هفته وحدت، با نام بردن از روحانیون و علمایی که از قدیم الایام منادی وحدت در منطقه بوده اند، یاد و خاطره آنها را گرامیداشت.



اجرای مولودخوانی سنتی توسط گروه های مولودخوانی اهل سنت نیز، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گفتنی است هر ساله بمناسبت میلاد پرخیر و برکت نبی مکرم اسلام(ص)، مراسم مولودخوانی سنتی به همت برادران سخایی، عطایی و ارمغان در خنج برگزار می شود که افراد زیادی در آن شرکت می کنند.

این مراسم سنتی سالیان زیادی است در خنج اجرا شده که امسال نیز صد و هجدهمین سال برگزاری آن می باشد.



جهت دریافت جدیدترین اخبار و رویدادهای منطقه، عضو کانال تلگرام خنج کهن شوید.

برچسب ها: خنج ، وحدت ، شهرستانها ، تبلیغات
نظرات بینندگان