کد خبر: ۱۰۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی استان فارس؛

مدعيان دروغين يافتن غار طلا دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان گفت: دو نفر كه مدعي شده بودند غاري را در منطقه " فاروق" شهرستان " مرودشت" پر از طلا و اشياء قيمتي يافته اند، به جرم نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي دستگير شدند .
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

مدعيان دروغين يافتن غار طلا دستگير شدند


سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان بيان كرد: دو نفر از طريق فضاي مجازي اقدام به انتشار مطالبي پيرامون يافتن يك غار پر از طلا و اشياء قيمتي در منطقه فاروق از توابع شهرستان مرودشت مي كنند.

وي ادامه داد: موضوع از طريق فرماندهي يگان حفاظت اداره كل ميراث فرهنگي استان به اين فرماندهي اعلام و پس از پيگيري هاي لازم و تحقيقات انجام گرفته مشخص شد اين موضوع واقعيت ندارد.

گودرزي افزود: در اين خصوص دو نفر به نام هاي " ن- چ" و "ع – د" دستگير و جهت ادامه تحقيقات به مقر انتظامي انتقال داده شدند.

وي با بيان اينكه بازجويي از اين دو نفر پيرامون مشخص شدن انگيزه آنان از اين اقدام ادامه دارد، گفت: افرادي كه از طريق فضاي مجازي مبادرت به طرح چنين ادعاهاي كذب و دورغيني كنند، تحت پيگرد قانوني قرار گرفته و دستگير خواهند شد.


بيش از 68 تن برنج قاچاق در فارس كشف شد


سردار احمد علي گودرزي فرمانده انتظامي استان بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان هاي آباده، مهر، فراشبند و كازرون با اشراف کامل اطلاعاتي در محورهاي مواصلاتي، پنج دستگاه خودرو حامل کالاي قاچاق را شناسايي و توقيف کردند.

وي ادامه داد: در بازرسي از اين خودروهاي توقيف شده، 68 تن و 360 كيلوگرم برنج قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف شد.

گودرزي با اشاره به دستگيري پنج نفر متهم و معرفي آنان به مراجع قضائي، ‌گفت: ارزش اين محموله هاي قاچاق بالغ بر سه ميليارد و 301 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: مبارزه با قاچاق كالا يكي از اولويت هاي مهم و اصلي اين فرماندهي محسوب مي شود و پليس با همه توان در راستاي برخورد با قاچاقچيان اقدام خواهد كرد.



بازنشستگان ميراثي گرانبها براي نيروي انتظامي هستند


 سرهنگ ناصر كشاورز معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان فارس به همراه مسئولان كانون بازنشستگان استان با دو نفر از پيشكسوتان ناجا به نام هاي سرهنگ " محمد رضا شكري پور" و سرهنگ " احمد علي دباغ" در شيراز ديدار كردند.

سرهنگ كشاورز در ديدار با اين دو پيشكسوت، بيان كرد: : بازنشستگان و پيشكسوتان به عنوان سرمايه هاي ارزشمند ناجا نقش بسزايي در انتقال تجربيات خود به كاركنان دارند.

وي با بيان اينكه بايد از اين تجربيات به عنوان راهگشاي كارهاي انتظامي و مأموريتي استفاده كرد، افزود: مجاهدت ها و تلاش هاي شما عزيزان در طول خدمت بر هيچ كس پوشيده نيست .

سرهنگ كشاورز با بيان اين كه نبايد بازنشستگان و پيشكسوتان را فراموش كنيم،گفت: پيشكسوتان و بازنشستگان در نيروي انتظامي كه صادقانه به مردم خدمت كرده اند، مايه افتخار هستند.

معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان فارس با تاكيد بر سركشي و ياد كردن همكاران و عزيزان پيشكسوت و بازنشسته در انتظامي استان فارس، تصريح كرد: سركشي كردن از اين عزيزان در انتظامي فارس به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و اين فرماندهي آماده استفاده از نظريات، تجربيات و اندوخته هاي گرانبهاي همكاران پيشكسوت و بازنشسته در همه امورات است.

در پايان اين ديدار ، سرهنگ كشاورز با اهداء لوح تقدير، از زحمات اين دو پيشكسوت و بازنشسته ناجا تقدير كرد.



اعتراف دو سارق به 49 فقره سرقت


سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز گفت : در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور کار مأموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: تحقيقات پليسي پيرامون اين موضوع ادامه داشت تا اينكه در نهايت مأموران كلانتري " گلدشت" شيراز موفق شدند دو نفر را در اين خصوص شناسايي و دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به 49 فقره سرقت درون خودرو در اين شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ ملك زاده در پايان با اشاره به اينکه فرد دستگير شده به مراجع قضائي تحويل داده شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري متخلفان اقدام شود.



دستبند پليس بر دستان 10 سارق در "داراب"


سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب گفت: در راستاي اجرايي كردن طرح مبارزه با سرقت و دستگيري سارقان مناطق آلوده و جرم خيز، مأموران پليس طرح مبارزه با سرقت را در سطح شهرستان اجرايي كردند.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح 10 نفر متهم شامل سارق منزل، درون خودرو، موتورسيكلت و تلفن همراه دستگير و هشت فقره سرقت از آنان كشف شد.

وي افزود: در در اجراي اين طرح پنج دستگاه موتور سيكلت و يك دستگاه خودرو ي مسروقه نيز کشف گرديد.

سرهنگ رستمي با اشاره به معرفي سارقان به مقام قضائي، خاطرنشان كرد: طرح هاي مبارزه با سرقت در سطح شهرستان داراب، با جديت ادامه خواهد داشت و شهروندان با جدي گرفتن هشدارهاي پليسي در رابطه با پيشگيري از انواع سرقت، مي توانند پليس را در راه مبارزه با سرقت ياري كنند.



نظرات بینندگان