کد خبر: ۱۰۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
به همت کلانتری لپویی؛

کشف ابزار و تجهیزات غیرقانونی حجامت در لپویی زرقان

به دنبال دریافت گزارش های محلی در خصوص انجام عمل حجامت به صورت غیر بهداشتی، واحد نظارت بر امور درمان شبکه زرقان با همکاری کلانتری لپویی، از چهار منزل مسکونی واقع در شهر لپویی بازرسی به عمل آورد و مقادیر زیادی ابزار و تجهیزات غیرقانونی کشف و ضبط شد.

به گزارش شیرازه به نقل از زرقونیا، به دنبال دریافت گزارش های محلی در خصوص انجام عمل حجامت به صورت غیر بهداشتی، واحد نظارت بر امور درمان شبکه زرقان با همکاری کلانتری لپویی، از چهار منزل مسکونی واقع در شهر لپویی بازرسی به عمل آورد و مقادیر زیادی ابزار و تجهیزات غیرقانونی کشف و ضبط شد.

این تجهیزات غیرقانونی و غیربهداشتی جهت انجام اعمالی نظیر حجامت و بادکش درمانی استفاده میشد که توسط مامورین کلانتری لپویی جمع آوری شد و پرونده افراد خاطی جهت ادامه ی روند بررسی ها و مراحل قانونی به دادگاه انتقال داده شد.
لازم به ذکر است کلیه افراد عامل فاقد هرگونه مجوزی بودند.

احمد هاشمی شیری کارشناس مسئول نظارت بر درمان شبکه زرقان گفت:‌درصورتیکه ابزار و تجهیزات مخصوص حجامت آلوده باشند امکان سرایت بیماری های واگیر نظیر ایدز، انواع هپاتیت و بسیاری بیماری های عفونی دیگر که امکان تشخیص آنها نیز به راحتی میسر نیست، وجود خواهد داشت. بیمار پس از مواجهه با این بیماری ها تا مدت زمان زیادی بدون هیچگونه علائم زنده می ماند در حالیکه عامل بیماری در بدن بیمار فعالیت می کند. پس از تشخیص نیز این بیماریها معمولاً قابل درمان نیستند.                               

وی افزود:‌از کلیه همشهریان محترم دعوت به عمل می آید در صورت مشاهده موارد غیرقانونی از انجام اعمال حجامت و نظیر آن توسط افراد غیر متخصص، با توجه به خطرات ناشی از آن، مراتب را به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان زرقان در میان گذاشته تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آن و برخورد قانونی با فرد یا افراد خاطی صورت گیرد.
نظرات بینندگان