کد خبر: ۱۰۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

جشن هفته وحد با حضور اهل سنت و شیعه در اوز برگزار شد

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت، مراسم جشن و مولودخوانی با حضور مسئولان اهل سنت و شیعی در اوز برگزار شد .

به گزارش شیرازه  به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش امام جعفرصادق(ع) و هفته وحدت، مراسم جشن و مولودخوانی با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مسعود راسخی معاون سیاسی اجتماعی وی، حجت‌الاسلام بینازاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی امام جمعه لار، سیدحسن آیت‌اللهی فرزند حضرت آیت‌الله العظمی آیت‌اللهی(ره)، مدیریت و روحانیون حوزه علمیه لارستان، گراش و اوز، فرمانداران و ائمه جمعه لارستان و گراش، علمای شیعه و سنی، اعضاء شورای تأمین شهرستان، مسئولین، بخشداران، فرماندهان نظامی و انتظامی و قشرهای مختلف مردم، در مسجد جامع شهر اوز با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.




در این مراسم جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، هفته وحدت را از ابتکارات حضرت امام(ره) دانست و مقام معظم رهبری را ادامه‌دهنده راه خمینی کبیر و تقویت‌کننده وحدت بیان کرد.

وی افزود: وقتی پیامبر، قرآن، قبله، دین و دشمن ما یکی است، نباید تفرقه داشته باشیم. چرا که همه مسلمانان در جهان دارای همین اصول مشترک هستند و وقتی این مشترکات در بین مسلمین وجود دارد ما را ملزم می‌کند که در راستای وحدت بیش از پیش قدم برداریم.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: امروزه همه می‌بینیم استکبار جهانی در صدد اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن است و کماکان می‌بینم که در اکثر کشورهای اطراف خودمان و در کشورهای مسلمان بر اساس بی‌تدبیری این سیاست‌های غلط، این اختلاف تأثیرگذار بوده است، ولی خوشبختانه در کشور ما به دلیل سیاست‌های حکیمانه حضرت امام(ره) و هم‌اکنون تدبیر والای مقام معظم رهبری، وحدتی مثال‌زدنی در کشور ایجاد شده است و به تبع آن در منطقه لارستان نیز همبستگی و تعامل خوبی بین برادران اهل تشیع و تسنن برقرار است و روزبه‌روز این وحدت مستحکم‌تر می‌گردد که نمونه بارز آن، همین جشن‌های مشترکی است که در هفته وحدت در سراسر خطه جنوب فارس و به خصوص در منطقه لارستان بزرگ در حال برگزاری می‌باشد.

وی ادامه داد: این‌ها نمونه‌ای از همبستگی بین مسلمانان جنوب کشور است و یقیناً الگوی خوبی در سطح کشور و حتی جهان می‌باشد و به فرموده رهبر معظم انقلاب، وحدت در منطقه لارستان یک وحدت تحسین‌برانگیز است و الگوی موفقی در جهت ایجاد اتحاد و همدلی و همبستگی است و امیدواریم هفته وحدت و اقدامات پسندیده‌ای که در این ایام انجام می‌گیرد، باعث تحکیم هرچه بیشتر وحدت در شهرستان، استان و کشور و در عرصه جهانی بشود.

حسنی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با تدبیر بلند خود و با سیاست‌های نوین اسلامی، در عصر استعمارزده قرن اخیر در این ایام ولادت با سعادت پیامبر نور و رحمت، هفته‌ای زیبا و با مسما به عنوان هفته وحدت را در کشور نام نهاد و وحدتی را ایجاد کرد و از تهدیدی که استکبار می‌خواست اختلاف‌نظر ایجاد کند، این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و این فرصت توانست تمامی معادلات را در عرصه جهانی بهم بریزد.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: علمای منطقه لارستان محور وحدت، همبستگی، همدلی و الگویی در سطح کشور هستند و امیدواریم روزی برسد که این وحدت در عرصه جهانی نیز نمود پیدا کند و گسترش یابد و باعث وحدت بیش از پیش مسلمین گردد.

معاون استاندار فارس یاد و نام و خاطره منادیان وحدت در لارستان را همچون حضرات آیات آیت‌اللهی(ره) و موسوی لاری(ره) و علمای اهل تسنن را گرامی داشت و بیان کرد: امیدواریم علمای اهل تشییع و تسنن منطقه لارستان همچنان اقداماتشان منشاء نهادینه شدن هرچه بیشتر این همبستگی گردد.



نماینده عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: بر مبنای اعتقادات دینی خود و برای اینکه در حمایت از سیاست اسلامی در مقابله با سیاست استکباری بایستیم امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا زمینه ایجاد هرگونه اختلاف را مسدود نماییم و در کل این تجمع‌ها و این جشن‌ها باعث می‌شود که این وحدت پاینده‌تر و مقتدرتر از گذشته در مقابل استکبار جهانی بایستد و قطعاً اگر این مهم اتفاق افتاد جامعه اسلامی در آینده‌ای نزدیک سرافراز و عزتمند در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی می‌ایستد، همچنان‌که تا به حال نیز چنین بوده است.

حسنی در پایان سخنانش بار دیگر مجاهدت منادیان وحدت و بزرگان اهل سنت و تشیع منطقه را ستود و گفت: باید این وحدت مثال‌زدنی که مقام رهبری به این منطقه داده است را مورد توجه قرار دهیم و بزرگان حاضر اهل سنت و تشیع ادامه‌دهنده راه آنان هستند.

پیش از این نیز حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی امام جمعه لارستان نیز در موضوع وحدت احادیث و روایاتی را بیان کرد.




سپس متن پیام شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده امام جمعه اوز نیز قرائت شد. امام جمعه اوز در این پیام در سخنانی با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و تقدیر از حضور مسئولین و معتمدین و شهروندان، بزرگداشت این مناسبت‌ها را برای الگوپذیری از پیامبر اسلام و اصحاب و امامان برای جوانان ضروری دانست و با اشاره به پیام وحدت در قرآن و پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به اهمیت وحدت برای همزیستی اشاره کرد.

حجت الاسلام بینازاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس هم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، مراسم امسال را به مراتب باشکوه‌تر از سال‌های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد؛ هر سال می‌بایست بر شکوه آن افزوده گردد.

وی افزود: با حکمت و موعظه حسنه می‌توان وحدت را تقویت کرد و پرچم‌داران وحدت در منطقه حکیمانه و همه‌جانبه‌نگر و با موعظه احسن برخورد کرده‌اند. آنان درد دین و درد وحدت و درک عمیق داشته‌اند و حفظ و تقویت وحدت در شرایط کنونی نیز نیاز به حکمت و موعظه حسنه دارد.

حجت‌الاسلام بینازاده با اشاره به کسانی که بلایایی که بر سر مردم یمن، عراق، سوریه و... می‌آورند، گفت: برخی از حکام به جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشند، اما باید با درایت و حکمت وحدت و امنیت در جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی حفظ و تقویت کنیم، که در این خصوص بیشترین مسئولیت متوجه علمای دین است.

سخنرانی محمدحسین آتش‌فراز بخشدار اوز، سیداحمد یگانه مدیر مجتمع علوم دینی احمدیه اوز درباره وحدت، قرائت شعر، مولودخوانی و پخش نُقل و شیرینی از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.

منبع:  لادستان

نظرات بینندگان