کد خبر: ۱۰۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
معاونت فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید فارس خبرداد:

فراخوان اولین نمایشگاه تخصصی عکس والدین شهدا استان فارس

اولین نمایشگاه تخصصی والدین شهدا استان فارس توسط عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش شیرازه سید علی محمدی معاونت فرهنگی و اموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس  گفت: همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند که یاد شهیدان نباید در جامعه‏‌ى ما از ذهنیت ها خارج شود و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به مناسبت گرامیداشت روز ملی شهدا و ارج نهادن به مقام والای والدین شهدا، اولین نمایشگاه تخصصی عکاسان شاهد و ایثارگر حول محور زندگی والدین شهدا زیر نظر اداره هنری، اسناد و انتشارات معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و مشارکت هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر استان فارس در شیراز برگزار می گردد.

محمدی در رابطه با شرایط حضور عکاسان در این فراخوان گفت: نمایشگاه ویژه اعضاء کانون عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس می باشد و عکاسان شاهد ایثارگر استان فارس که موفق به ثبت نام در کانون عکاسان نشده اند می توانند با شماره 09013117703 آزاده جانباز احمدرضا مداح مسئول کانون تماس حاصل نمایند.

وی در باره محورها و موضوعات این نمایشگاه افزود: نمایشگاه حول محور زندگی والدین شهدا با موضوعات؛ لحظه وداع و بدرقه شهید، لحظه وداع با پیکر پاک شهید؛ زندگی والدین شهدا؛ عکس پرتره از والدین شهدا و حضور والدین شهدا در گلزارهای شهدا عنوان کرد.

اولین نمایشگاه تخصصی عکس والدین شهدا در کشور

آزاده جانباز احمدرضا مداح مسئول برگزاری این نمایشگاه نیز اظهار داشت: اولین نمایشگاه تخصصی عکس والدین شهدا برای اولین مرتبه در کشور توسط عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس به نمایش گذاشته خواهد شد و هنرمندان عکاس می توانند طبق شرایطی که عنوان می گردد در این فراخوان حضور مجدانه داشته باشند.

مداح در باره شرایط حضور در این فراخوان عنوان کرد: کلیه تصاویر می بایستی در طول سال های 90 تا 95 گرفته شده باشند و ذکر نام والدین شهدایی که در تصویر می باشند به همراه نام شهید الزامی است و می بایستی در یک فایل word به همراه اثر ارسال گردد.

وی ادامه داد: هر هنرمند می تواند ده اثر از آثار خود را ارسال نماید و عکس ها می توانند سیاه و سفید و رنگی یا تک رنگ باشند و از هر هنرمند دو اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب خواهد شد؛ ویرایش و ادیت عکس تا حدی که از حالت مستند خارج نشود مجاز است.

مسئول برگزاری این نمایشگاه ابراز داشت: مسولیت ارسال کلیه آثار برعهده شرکت کننده می باشد و نام فایل هر عکس به نام عکاس باشد مثلا : AhmadRezaMaddah09013117703 ارسال اثر و شرکت در فراخوان به معنای اعلام موافقت با تمامی مقررات فراخوان است و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزارکننده است و ارسال اصل عکس های پذیرفته شده با هماهنگی دبیرخانه، پس از گزینش نهایی انجام خواهد گرفت و به تمام شرکت‌کنندگانی که آثارشان برای نمایشگاه پذیرفته شود، گواهی شرکت داده خواهد شد و برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق مادی و معنوی عکاس از آثار منتخب در امور نمایشگاهی انتشاراتی و تبلیغاتی و غیره استفاده نماید.

مداح در خصوص نحوه داوری این دوره از نمایشگاه گفت:مسئول هیأت داوران این نمایشگاه بر عهده استاد گرانقدر جانباز سرافراز بهمن حسن شاهی می باشد و علاقمندان می بایستی عکس های خود را با فرمت GPEG در ابعاد حداقل طول ۲۰ سانتی متر با حداکثر حجم ۲ مگابایت به همراه مشخصات نام و نام خانوادگی، کد ملی، مشخصات ایثارگری، آدرس منزل و شماره تلفن به همراه مشخصات خواسته شده در موارد بالا نیز بایستی در یک فایل Word به همراه آثار ارسال نمایند در غیر اینصورت آثار در داوری قرار داده نخواهد شد.

وی افزود: همچنین هنرمندان می توانند آثار خود را به ایمیل akasshahedisaarfars@gmail.com بصورت غیر حضوری و یا بر روی لوح فشرده با شرایط ذکر شده خود را به نشانی شیراز بلوار آزادی نبش خیابان مشکین فام ساختمان شماره ۲ بنیاد طبقه دوم معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تحویل نمایند.

مداح درباره تقویم اجرایی فراخوان افزود: آخرین مهلت دریافت آثار 15 دی ماه 1395 است که این مهلت قابل تمدید نمی باشد و انتخاب و داوری آثار از 16 دی ماه 95 و افتتاح نمایشگاه 15 اسفند 95 می باشد.

مداح در پایان ضمن یادآوری اینکه عکس ها می بایستی با دوربین‌های عکاسی تهیه شده باشند و عکس هایی که با تلفن همراه گرفته شده باشند پذیرفته نمی شود ابراز داشت: امیدواریم همچون برنامه های قبلی بتوانیم با همکاری مسئولین استانی و شهری قدم مثبتی برای جامعه شاهد و ایثارگر استان فارس برداریم.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری موج ما،

نظرات بینندگان