کد خبر: ۱۰۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نی ریز خبرداد:

نجات جان روباه مصدوم توسط شهروند نی ریزی

روباهی که در اثر حادثه ای مصدوم شده و داخل یک گودال افتاده بود با تلفن یک شهروند توسط محیط بانان نجات پیدا کرد.

به گزارش  شیرازه با تلفن یک شهروند نی ریزی روباهی که در اثر حادثه ای مصدوم شده و داخل یک گودال افتاده بود توسط محیط بانان نجات پیدا کرد.

جواد مهدی پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر نی ریز با اعلام این خبر گفت:  با تلفن یک شهروند دوستدار محیط زیست به این اداره از وجود یک روباه مصدوم در حوالی شهرک سنگ نی ریز مطلع شدیم. محیط بانان این اداره به سرعت روانه محل اعلام شده شدند.

وی گفت: در نزدیکی شهرک سنگ نی ریز و در یک گودال روباهی مصدوم که قادر به حرکت نبود و در ظاهر سالم بود مشاهده گردید. محیط بانان با رعایت جوانب احتیاط برای مصدوم نشدن روباه وحشی که مصدومیتش بیشتر نشود ابتدا پارچه ای روی چشمان او گذاشته و می بندند و سپس او را با  آرامی به اداره حفاظت محیط زیست منتقل کردند. یکی از دامپزشکان شهرستان برای معاینه و معالجه فرا خوانده شد.

مهدی پور بیان کرد: این روباه احتمالاً هنگام عبور از جاده با یک اتومبیل برخورد کرده و صدمه دیده است و چند روز باید بگذرد تا  وضعیت حیوان وحشی کاملاً مشخص گردد. این روباه سپس مورد درمان داروئی و تیمار شدن قرار گرفت و پس از دو روز به یک محل امن ویژه نگهداری حیوانات که توسط یک دوستدار محیط زیست فراهم شده منتقل گردید.

وی در پایان تشکر از این همشهری وظیفه شناس گفت: شهروندان گرامی مراتب تضییع حقوق حیوانات و یا تخریب محیط زیست که گاهی شامل صدمه رساندن به محیط زندگی انسانها نیز می شود را می توانند با شماره تلفنهای 53838080 و یا 09177824257 اطلاع دهند و محیط بانان را در راستای کمک رساندن به انفال(نعمتهای الهی متعلق به همه) یاری نمایند.




منبع:  نبض نی ریز
نظرات بینندگان