کد خبر: ۱۰۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

انجام جراحی سرطان سینه توسط پزشکان جهرمی

پزشکان جهرمی موفق شدند برای نخستین بار در این شهرستان به انجام جراحی سرطان سینه و شناسایی غدد لنفاوی زیر بغل اقدام کنند.
به گزارش شیرازه، جراح این عمل  با اشاره به اینکه این عمل جراحی توسط دستگاه پیشرفته یورو پروب و در بیمارستان پیمانیه انجام شده است، گفت: دستگاه یورو پروب به جراح این امکان را می‌دهد که در حین عمل از غدد لنفاوی که اولین محلی است که سرطان به آن سرایت می‌کند، نمونه برداری کند و نتیجه پاتولوژی را در کوتاه‌ترین زمان در حین عمل جراحی دریافت تا چنانچه نیاز به برداشتن غدد لنفاوی  باشد اقدام شود.


مرضیه حق بین با اشاره به اینکه از ابتدای امسال موارد مشکوک به سرطان در شهرستان جهرم ثبت شده از مردم خواست ابتلا به سرطان سینه را جدی گرفته و اقدامات اولیه را برای تشخیص آن به فراموشی نسپارند.

وی با اشاره به اینکه به زودی شاهد راه‌اندازی کلینیک سرطان سینه در محل جدید هستیم، بیان کرد:دستگاه‌های مورد نیاز برای تشخیص و درمان سرطان سینه ازجمله یورو پروب و  نمونه برداری فروزن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خریداری شده است.

این پزشک جهرم یادآور شد: به علت شیوع سرطان سینه میان خانم‌ها، تشخیص و درمان به موقع نقش بسیار مهمی در درمان این سرطان دارد.
   
 منبع: مهر

نظرات بینندگان