کد خبر: ۱۰۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل صدا وسیمای فارس:

رسانه‌اي موفق است كه نقاط قوت و ضعف خود را دائم بررسي مي‌كند

مديركل صدا و سيمای فارس معتقد است جشنواره توليدات مراكز صدا و سيما به پختگي رسيده است و حضور در آن براي همكاران، سنگ محك خوبي است.
به گزارش شیرازه، سيد تقي سهرابي مدير كل صدا و سيماي مركز فارس در باره نوزدهمين جشنواره توليدات مراكز صدا و سيما در مورد اينكه جشنواره تا چه اندازه در استعداديابي جوانان در مراكز استان‌ها تاثير دارد، گفت: اصولا يكي از مهم‌ترين اهداف طراحي، برنامه‌ريزي و اجراي جشنواره‌هاي هنري و رسانه‌اي دردنيا شناسايي استعدادهاي نو در توليد آثار هنري فاخر، هم در فرم و هم محتوا است. در رسانه ملي نيز از ديرباز شاهد جشنواره‌هايي از اين دست هستيم كه يكي از با سابقه‌ترين آنها جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌هاست، جشنواره‌اي با فراز و نشيب كه طبيعتاً امروز پس از سال‌ها برگزاري بايد  به پختگي لازم براي دست‌يابي به اهداف خود رسيده باشد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس جسارت پیدا کردن جوانان برای ورود به عرصه های جدید رسانه ای را توانمندی دانست و گفت: رسانه‌هاي موفق دنيا همواره بستر ظهور و بروز استعدادهاي جوانان را فراهم و براي اين مهم هزينه‌هايي را نيز تقبل مي‌كنند و طبيعي است جواناني كه توجه مديران و پيش كسوتان رسانه را به خود مي‌بينند جسارت ورود به عرصه‌هاي جديد رسانه‌اي را پيدا مي‌كنند. در مراكز استان‌ها جوانان با استعدادي كه مترصد نمايش توانمندي خود هستند، كم نيست كه اميدوارم در اين جشنواره هم ميزبانان و هم ميهمانان به هدف خود برسند.

سید تقی سهرابي در مورد اينكه جشنواره تا چه حد مي‌تواند در انگيزه‌سازي براي برنامه‌سازان شبكه‌هاي استاني تأثيرگذار باشد بيان كرد: جشنواره توليدات مراكز محل حضور برنامه‌سازان پيش كسوت و جوان در كنار هم است؛ محيطي با نشاط و همدلانه كه جنس رقابت همكاران در آن متفاوت از جشنواره‌هاي مشابه در دنيا، كشور و حتي ديگر جشنواره‌هاي صدا و سيما است، چون همكاران استان‌ها از ديرباز روابطي صميمي و دوستانه با هم داشته و دارند و موفقيت هركدام به مثابه توفيق همگان است، پس بجاست كه در اين محيط انگيزه لازم براي توليد آثار خوب با استفاده از ظرفيت و قابليت‌هاي حوزه ماموريت براي هر كدام از همكاران ايجاد شود.

وي در مورد لزوم برگزاري اين جشنواره نيز اظهار كرد: در عصر ارتباطات و فناوري‌هاي متعدد رسانه‌اي و در دنيايي كه مخاطب امروز انتخاب بسياري براي ديدن، شنيدن، خواندن و دريافت دارد، رسانه‌اي موفق است كه به ميل و نياز مخاطب، آن هم به صورت حرفه‌اي توجه مي‌كند، تلاش رقبا را رصد مي‌كند و براي جذب و نگه داشتن مخاطب مي‌كوشد. رسانه‌اي كه نقاط قوت و ضعف خود را دائم بررسي مي‌كند و براي بهتر شدن مدام در تكاپو است و يكي از عرصه‌هايي كه مي‌توان از آن طريق به اين موارد مهم دست يافت جشنواره توليدات استاني است.
نظرات بینندگان